SKRIGER ved afbinding {{forumTopicSubject}}
Jeg går til agility med min unge kleiner munsterlander. Det kræver at hunden af og til bindes af, mens vi ser bane osv.
Jeg har bare det problem at han SKRIGER når han er bundet af til stor gené for de andre på pladsen. Lydighedsholdene i den anden ende kan slet ikke træne fordi deres hunde kigger mod den skrigende hund. Og nej han gør ikke, han lyder som en hund der er kommet i klemme i en kødhakker!
Jeg har simpelthen prøvet alt!
- bur (duer ikke)
- stram mundkurv så munden var lukket (kommer lige så meget lyd alligevel).
- skæld ud
- ignorer
- rose for 1 sekunds ro
Problemet er at han er nød til at være bundet af, og selvom han skriger er jeg nød til at hente ham igen for at kunne træne agility med ham, så han får jo succes.
Han kan snildt være bundet af ved købmanden uden at sige en lyd! Det er udelukkende fordi han gerne vil igang med at træne at han skriger. Hvad pokker gør jeg?
mvh den ellers glade hundeejer (bare ikke lige på dette punkt )
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
Ellers var det en løsning...
aug 2007
Følger: 41 Følgere: 78 Hunde: 8 Emner: 512 Svar: 12.419
Af en eller anden grund, så kan jeg sagtens gå fra hende, når vi samtidig laver en øvelse - men ellers bliver hun dybt ulykkelig, og alverdens træning gennem 7 år har ikke kunnet forbedre det. Hvis hun ser sit snit til det, forsøger hun endda at trække sig ud af halsbåndet eller bide snoren over.
Men jeg ved ikke om lydigheden på din hund er tilstrækkeligt god til, at du kan gøre noget tilsvarende?
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
Jeg ahr lært at ignorere det. Det gør de andre på holdet også.
maj 2009
Jamen mine trænerer (og lydighedstrænerne som ikke kan træne hold) står og ved ikke hvad de skal stille op. Mine agility trænerer er ligeglade med at han larmer, men det er jo træls når det forstyrre de andre hold
Jørgen R: jeg forstår godt din træningsmetode, men i haven er han jo musse stille! han siger ikke en lyd! så det er let nok at belønne ham... men ødelægger jeg så ikke træningen når jeg er nød til at afbinde ham til agilty to gange i ugen?
aug 2007
maj 2009
selvom han faktisk er stille i sin dæk øvelse.
Det største problem er selvfølgelig at det forstyrre de andre hold
maj 2009
aug 2007
Hvis det er for at få opmærksomhed, og du har prøvet ALT andet, så ville jeg seriøst overveje et vandsprøjt.... Men kun hvis ALT andet ikke virker, og man er helt sikker på, at det ikke er fordi han er ulykkelig...
maj 2009
jamen han kan sagtens sidde foran købmanden hvor han er musse stille og bare ligger sig ned. Han siger ikke en lyd! det er KUN til agility og det er jo fordi han gerne vil ud og træne. Han stresser helt vild for at komme ud og træne!
jeg har virkelig prøvet alt som jeg og alle andre kunne komme i tanke om! flere trænerer har været indover og problemet er stadig ikke løst. Han tager ikke imod godbidder, fordi han hellere vil ind og arbejde og stresser for meget til at modtage mad...
sep 2005
Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 591 Svar: 8.003
maj 2009
bur med tæppe over virker ikke.
han skriger fordi det er hans naturlige lyd (og han kan skrige højt!!!)
han er IKKE ked af at være bundet - han vil bare super gerne ud og arbejde! han siger samme lyd hvis en anden hund eks. får lov at apporterer og han gerne vil have lov. (også når jeg står ved siden af ham).
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.220
maj 2009
jeg er villig til HVAD SOM HELST!! den hund skal bare lære at være stille hurtigst muligt!! ikke sjovt når trænerne fra de andre hold kommer og klager efter træningen
maj 2009
det har dog intet at gøre med at han har taget magten - for ham handler det bare om at han gerne vil ud og træne.
Men jeg vil helt sikkert prøve at træne afbinding - håber virkelig at problemet kan løses for ellers ved jeg ikke hvad jeg gør! det kan jo være nødvendigt at droppe træningen
SKRIGER ved afbinding