{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spor-træning...
  • #1   7. sep 2009 tror det er nemmere du ser det, synes det kan være svart og forklare skriftligt

  • #2   7. sep 2009 det vil jeg også sige.
    kom ud og se det og lære det den vej


  • #3   7. sep 2009 gå ind under træning i forum og søg og du skal finde :-))

    der er masser af indlæg om sportræning


  • #4   7. sep 2009 Det er ikke så nemt at forklare, da man skal se det i praktisk, og så er der noget teorietisk også, som skal være på plads, for at få noget ud af det.

    Men som en lille hjælp, så kan du lægge et spor til din hund.
    Gå med normale skridt,
    Det du skal bruge er en pind hvor sporet starter.
    en lang line på 3-4 m.
    guffer, som hunden er glad for, brug evt. fiskeboller, det elsker de fleste hunde, men de lugter fælt, også på fingerne.

    Du sætter pinden i jorden, dit udgangspunkt, nu tørre du fødderne af som på en måtte, det gør du ved siden af pinen.

    Når du har tørret føderne af, lægge du en smule fiskeboller der hvor du har tørret fødderné af, og så tager du et skrit og så skal du lægge fiskegufen iunder hælen, som du har løftet, du må ikke træde på guffen.
    du lægger en for hvert skrit du tager, sporet kan være 10 m. langt, - for enden af sporet lægger du en god håndfuld, som hunden skal ha llov til at spise.

    Når du startet op tager du hunden i halsbåndet med den ene hånd og med den anden hånd, viser du hunden sporet, ved at feje hånden hen over joren uden at røre jorden.




  • #5   7. sep 2009 Babetts metode er en god måde at starte på..

    Men ellers synes jeg du skal se om der ikke er nogle i dit område der går spor? Du kan evt. finde nogle lokale herinde, og så komme ud med dem og prøve lidt og se hvorledes..

    Hvis du går til træning, kan du også foreslå din træner at I lære at gå spor der, eller bare få ham/hende til at lære dig det individuelt..


  • #6   7. sep 2009 Det gav rimelig meget mening smiley De sidste par dage har jeg lagt guffere i vejkanten på vej "ud" når vi gik tur... På vej hjem, gav jeg hende kommandoen "søg" og gik og pegede på gufferne... Efter et par dage vidste hun hvad "søg" betød... Men var lidt i tvivl om hvorvidt jeg lærte hende det rigtigt...

  • #8   8. sep 2009 see evt. her :

    http://www.naturlig-hund.dk/


Kommentér på:
Spor-træning...

Annonce