{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Hvordan skal vi mødes? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lovet en klassekammerat at hjælpe hende med hendes hund. Den er 6, næsten 7 år gammel, overvægtig og er frygtelig bange for mennesker (ikke familien) og agressiv overfor andre hunde. Jeg har fortalt at hun burde slanke hunden, da det vil give et bedre helbred, og den lever af menneskeføde, det har hendes forældre valgt. Det kan jeg nok ikke ændre, da pigen jo ikke bestemmer over hundens føde, men jeg vil da forsøge.

Nå, men jeg har givet hende et par gode artikler omkring klikkertræning og noget med at forebygge aggressivitet - både overfor dyr og mennesker. På torsdag skal vi så mødes oppe på en mark sammen med hendes hund. Kun mig og hende og hunden. Mit spørgsmål til jer er, hvordan jeg skal nærme mig. Jeg har læst Turid Rugaas's bog om dæmpende signaler, samt set videoen et par gange. Jeg ved også, at det første møde er utrolig vigtigt. Jeg skal vel lade hunden søge kontakt til mig? Eller er jeg galt på den?

Jeg glæder mig i hvert fald til at hjælpe - det er så fedt at hjælpe andre, både herinde og ude i det virkelige lilv.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan skal vi mødes?
Kommentér på:
Hvordan skal vi mødes?

Annonce