hjælp! jeg er ved at blive sindsyg hjælp! jeg er ved at blive sindsyg
min lille hund bertha er super dejlig, men vi har et problem, som jeg håber at i kan hjælpe os med.
hun gør hele tiden af alt og alle.
vi bor i en lille lejlighed og hver gang hun høre en dør der bliver åbnet ude på opgangen begynder hun at gø som en sindsyg. jeg har prøvet alt muligt. jeg sagt nej, men hun ignorere mig bare, jeg har prøvet at lokke med godbider for at få hendes opmærksomhed, men hun snuser bare til det og gør igen. jeg har prøvet at lukke hende ind i et andet rum, men så står hun bare der og gør.
og når der kommer nogle på besøg gør hun af dem i mindst en halv time og derefter knurre hun bare af dem. når der kommer nogle på besøg og hun gør, så mens hun gør bakker hun tilbage mens hun har halen mellem benene, så jeg tænker at hun måske er bange.
og når jeg er ude at gå tur med hende gør hun af alle der går forbi..
og jeg er ved at blive sindsyg af det, for hun gør jo næsten hele dagen..
jeg håber virkelig at i kan hjælpe mig
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 7
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.930
(link fjernet)
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.921
Det vil være et kæmpe arbejde at få hende trænet mere selvsikker - det tror jeg desværre kræver proffesionel hjælp....
maj 2009
jan 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 5 Emner: 69 Svar: 998
maj 2009
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 1 Emner: 90 Svar: 1.693
apr 2008
Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 35 Svar: 348
Det jeg tror på: Når hunden gør, er det fordi den vil fortælle flokken at der kommer nogen... ikke for at skræmme dem væk. (se om hunden gør, når den er alene)
Hvis du har en kommando til at fortælle den at du har styr på det, behøver den ikke at tænke mere over det...
Det er vigtigt at ikke flyver op når hunden gør, især hvis den er nervøs, for så tror den at den er hel gal, og at der virkelig er grund til at advare flokken...
I starten af vores "anti gø-træning" gik jeg stille og rolig hen til morris og hvis det var muligt at løfte ham op, var det bedst, så kunne jeg vise ham, st der ikke var nogen fare, ved at gå hen til vinduet, så snart han var faldet lidt ned sagde jeg : "Den må godt være der".
Når han hører nogle i opgangen og kigger op, ser han på mig og så siger jeg (hvis jeg kan se på ham at han skal til at gø : "Den må godt være der... Det virker hver gang nu....
Du skal nok prøve at få din hund til at tro på at du ikke behøver en advarsel... for det er den den tror...
Hvis du spørg meg... Held og lykke jeg ved hvor træls det er! Men der er håb forude, det kræver bare tålmodighed...
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 7
hjælp! jeg er ved at blive sindsyg