23. apr 2007 Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
Arg hvad skal jeg snart gøre??? {{forumTopicSubject}}
Når jeg er ude og gå med Jason bider han i snoren og min arm....
Og det er ikk stille og roligt...
Han flår i snoren og armen og 'knorre' og gøer.
Jeg syntes snart jeg har prøvet alt...
Nogle vil nok bare sige at jeg skal ignorere ham, men det kan man altså ikk når en 25 kg. tung hund hænger i ens arm....
men har dog prøvet, men han bliver ved.
Har prøvet bare og gå videre og lade som en ting men han springer stadig rundt og bider i snoren og mig...
Jeg har prøvet med 'Nej' mange mange gange og så er han pludselig døv....og fortsætter...
Jeg har prøvet virkelig og skælde ud....
Og det virker en gang i mellem hvis jeg virkelig virkelig bliver tosset.
Ved ikk hvad jeg snart skal gøre...
Han har efterhånden ødelagt alle mine trøjer og jakker, og snorene kan næsten heller ikk holde til det....
Håber nogle har et par gode råd...
Det er slet ikk sjovt og gå tur når han skal være sådan....
Og det skal lige siges det er ca. midt på turen og når vi skal hjem ad han er værst.
Og han bliver aktiveret på alle mulige måder,
så tror ikk det kan have noget med det at gøre...
Og ved godt nogle vil foreslå hundetræning, og det skal han også....
men venter stadig på svar på forsikringen, så kan ikk melde ham til før det er i orden, desværre.
Men hvad skal jeg gøre indtil??
Håber virkelig nogle kan hjælpe.
På forhånd tak
Undskyld det blev lidt langt...
apr 2007
Følger: 28 Følgere: 34 Hunde: 3 Emner: 197 Svar: 1.559
mar 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 17 Svar: 654
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
feb 2007
Følger: 42 Følgere: 39 Hunde: 2 Emner: 513 Svar: 4.887
Men han stoppede da han blev ældre :O)
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Nå -men hiver jeg lige den lidt mere pædagogiske side frem, så ville jeg måske prøve at få hunden til at sætte sig. Og så sker der altså ikke en dyt, hvis den bider, hopper rundt osv.
Ros når den sidder stille, og så kan man prøve at gå igen. Hver gang hunden hopper, bider osv, stoppes der op igen, og intet som helst sker før hunden er helt rolig igen (og her ville jeg måske fysisk holde den i ro til den slapper af hvis det hjælper)
maj 2007
apr 2007
Altså trække snoren ind så den er kort?
Eller hvad?
jan 2007
maj 2007
Hvad er det for et svar du venter?
apr 2007
Jeg tror ikk helt jeg forstår hvad det er i hentyder til??
mar 2009
jan 2007
Jeg tror i ville have RIGTIG meget glæde af at komme i gang med træning. Hvad er det for noget med forsikringen du venter på?
Er det fordi i først lige har fået hunden, og skal have dne forsikret først eller?
I så fald tager det jo heldigvis ikke ret lang tid, så i skulle da snart kunne være igang:o)
apr 2007
Vi går over på en mark et par gange om dagen og så får han bare lov til at rende rundt og snuse ovs. i ½-1 time.
Må jo ikk gå så langt med ham...
Jeg har sendt papirene tilbage til dem og venter så på at få et giro-kort fra dem så jeg kan indbetale penge til dem.
Så svar var måske forkert skrevet.
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
det hjælper ikke at skælde ud eller hidse sig op - tværtimod, det opildner kun til mere iver. Stop op, kommando Sit, dæk el.lign. når der er ro på, godbid og fortsæt med at gå.
jan 2007
Jeg troede der var tale om en stor voksen hund;o)
Nå men så er det jo højst sandsynligt bare fordi den vil lege. Og så må den jo få besked på hvornår det er legetid, og hvornår det ikke er det.
Det er en god idé at sætte træningstid af på turen. Det er de færreste af os der formår at træne konsekvent på en hel gåtur, og det er nok osse de færreste hunde der kanholde koncentrationen så længe. Særligt en lille hvalp.
-sæt dig for at "de næste 5 minutter træner vi" og så er der altså 110% fokus på det.
apr 2007
Rikke.. har prøvet og tage ham i kort snor, men han bider stadig i mig eller snoren
maj 2007
De bør ikke være ret længe om at sende en police til dig og ellers ring til dem. Og så få meldt dig til træning. Har du fundet et sted, hvor du må træne ham?
apr 2007
Jamen han er komplet døv når han er i gang med det...
Han kan udemærket komandoen, men vil slet ikk høre hvad jeg siger...
mar 2009
maj 2007
apr 2007
Vil gerne træne i dch i silkeborg.
Der står alle er velkomne...
Michelle
Vi træner også tit når vi er ovre på marken...
Det er når vi skal gå så høre han ingenting overhovedet...
Han bliver bare ved og han stopper ikk selv om man ignorere ham...
apr 2007
Jamen det kommer bare ud af den blå luft....
han kan gå lige så pænt,
og vupti så sidder han i en...
Har prøvet og stoppe op for hver 3 skridt ca. og så få ham til at sitte og så godbid, men det kan han heller ikk koncentrere sig om en hel tur jo, og så begynder han igen....
aug 2007
Følger: 28 Følgere: 53 Hunde: 2 Emner: 314 Svar: 16.164
apr 2007
Det prøvede vi faktisk i dag...
Men så vil han ikk gå... heh...
Han ligger sig ned og vil bide i den ting han har....
apr 2007
Giver jeg ham legetøj vil han kun ligge med det....
mar 2009
jan 2007
Og så ville jeg ganske enkelt bede hunden sætte sig (eller hvad den nu kan) når den begynder at te sig. Og hvis den skal have lidt hjælp, jamen så må man jo tage i halsbåndet og hjælpe den lidt på vej -evt kan det hjælpe at ae stille og roligt indtil hunden slapper af, men det er meget forskelligt hvordan hunde reagerer på det, så det må komme an på en prøve.
apr 2007
Så kan han vel stadig åbne munden og bide i snoren?
apr 2007
Når det er snoren han bider i så tager han forbenene og løfter over snoren så og så er jeg jo nød til at få snoren viklet ud...
Og så bider han i min hånd....
Og han bider efterhånden pænt hårdt... han er jo ikk helt lille mere....
mar 2009
Havde bare en idé om, at sådan en måske ville hjælpe da den jo går over snuden
jan 2007
apr 2007
men når jeg så slipper igen så gør han nøjagtig det samme igen...
Jeg syntes efterhånden jeg har prøvet alt jeg kan komme på...
Og nogle gange virker det i et par minutter og så starter det hele forfra....
jan 2007
En anden god ting, er at træne "nej" (eller stop eller hvad man nu bruger). Når det er stabilt indlært, skulle det jo osse gerne kunne hjælpe i en situation som denne.
Og sidst men ikke mindst -hvis i bor et sted hvor det kan lade sig gøre, kan man jo pille snoren af og træne "lineføring" uden snoren -så kan han jo ikke bide i den;o)
Når han kan gå pænt, kan snoren så komme på igen
maj 2007
Jamen hvor mange gange har du fat i ham og holder ham stille? Du skal måske gøre det 30 gange under en gåtur.
Hvordan bliver han gal?? Kaido vrider sig som en orm, hvis jeg finder på at holde hende fast, men hun siger ingenting og kunne ikke drømme om at gøre mig noget......
Mon du skulle have fat i en adfærdsdims??
apr 2007
Bare ikk lige her... så bliver han døv...
Må prøve og holde ham halsbåndet så...
og så se om jeg kan få ham til at sidde...
Han bider bare så meget og det gør pænt ondt....
Hvordan lære jeg ham at gå på plads uden snor?
Har prøvet med snor, med en godbid i hånden men så hopper han bare op...
Vi har en stor mark han kan gå fri på og vi kan træne på
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 455
Det bedste ville jo være at han ikke finder det behageligt at bide i snoren og dig. Så vi må gøre det ubehageligt at bide i snoren, uden at du skælder ud. Sæt vita vrap ( plastfilm til mad ) omkring linen, det er de færreste hunde der kan lide at bide i det. Lad være med at sige noget når han bider i det, men gå bare vidre og ros ham når han går pænt. Hvis ikke det hjælper, så prøv lidt "god negl " men pas på, det ender også på dine fingre :0)
Drop kampene med ham, men find noget han ikke kan lide at bide i. Evt. er line med kæde et stykke tid, bare pas på hans tænder.
apr 2007
Det tager nok 5 min. hjemme fra og så over på marken, men nogle dage kan det tage 45 min. til 1 time bare at gå den vej der normalt tager 5 min.
Hvis jeg holder ham siger han lyd og nogle gange gøer han og så bider han....
Det kan godt være han bare vil lege, men det er altså en ikk leg jeg vil lege.
apr 2007
Ja det er super træls...
Og er nogle gange tæt på at give op,
men det duer jo heller ikk.. hunden skal jo ud...
Har faktisk prøvet og smørre peber på heh...
men det generede ham ikk...
Vil prøve og gøre som du forslår, det har jeg ikk prøvet...
Og nej vil helst heller ikk tage de kampe med ham,
de ødelægger en ellers super god tur
apr 2007
Så må vi se på næste tur
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.022
apr 2007
Han går enten med læder snor eller flex.
Kunne godt være jeg skulle investere i sådan en kæde snor.
Må ikk være så rar at bide i.
Mona.
Han er ikk specielt madglad (desværre)
Ting skal ikk være ret spændende før de er mere spændende end en godbid...
Så det kan godt være svært at komme i kontakt med ham selv om man står og vifter med en lækker godbid foran næsen på ham.
apr 2007
Det er helt i orden med mig
Prøv og opret en ny tråd...
Så folk fokusere på dit spørgsmål....
Håber du får nogle gode råd...
Det lyder som et træls problem,
specielt med så stor en hund.
maj 2008
apr 2007
så han står nok ikk op før i morgen heh....
Ja hvis det her ikk virker, så prøver jeg lige det der go negl,
og hvis det så ikk virker så må jeg prøve en kæde...
Ja det er super træls...
Tusind tak for din hjælp
jun 2005
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 300
Når en hund reagere som Jason gør, så kan der være flere grunde til det. Én af grundene og nok det, som oftest kan være årsagen er, at hunden er opkørt/stresset over et eller andet. Det kan være at der har været for mange oplevelser på turen, så han simpelthen ikke kan rumme mere. Måske er turene for lange, så det til sidst bliver for meget. Dette skriver jeg på baggrund af, at du skriver, at det som oftest sker, når I er på vej hjemad, ellers kan det være leg, aldersbetinget osv, men i netop din situation, hælder jeg mere til opkørthed.
Du skriver at I går over på en mark, hvor han får lov til at rende rundt i ½-1 time, og at man jo ikke må gå så langt med ham.
Det handler ikke så meget om, hvor langt man går med en hund, men mere om, hvor meget den oplever.
Man kan gå 3km med en hund på en øde landevej uden den oplever noget, og så kan man lade den rende og hygge sig med en masse dufte og interessante ting på en mark som I gør. En hund vil faktisk blive mere træt af mark turen end af gå turen, fordi hunden bruger hjernen og sine sanser meget mere på markturen.
Det kan være at I skal kortne af på disse ture, så han ikke er der i så lang tid, og evt. bliver overstimuleret, hvilket kan medføre den uhensigsmæssige adfærd, du skriver om.
Derudover ville jeg prøve, hvis han hopper op og tér sig, at slippe snoren, da han også bider i den, og ikke skal have succes med at hapse ud i den. Er han en hund der vil løbe, når du slipper snoren, så tag fat i hans halsbånd/sele, sæt dig evt ned og hold ham (sæt dig bag han eller ved siden af ham) men pas på ikke at virke truende i dit kropssprog. Prøv evt. at ae ham stille og roligt på brystkassen, dette virker afstressende.
Når han er rolig og ikke før, rejser du dig stille op og går, og hvis han tér sig igen, så er det ned og have fat i ham igen, stille og roligt uden at virke for voldsom. Du skal ikke trække ham ind til dig, blot holde ham nede ved at holde på hans skuldre og evt ae, hvis du kan komme til det.
Lad endelig være med at hidse dig op, (ved godt at dette kan være svært nogen gange) da det blot kan gøre ham mere opkørt. Det handler om at du får ro på ham.
Prøv også at bruge en genstand som belønning. Det kan godt være at han lægger sig ned, når han får den, men heller det, end at han hopper op (husk han må IKKE få den, når han hopper op) og hvis det er det, han bliver glad for, så er det det du kan bruge. Gå lidt med ham, og når han går pænt, så får han genstanden. Lad ham ligge lidt, og så skal du have den tilbage og gå videre, og så skal han have den igen, når han har gået pænt et lille stykke, alt efter hvor langt han kan. Dette kræver dog, at han har lært, at aflevere en genstand igen.
Undskyld det blev vidst lidt langt :o)
apr 2007
Han begyndte med det samme i dag, ikke først da vi var på vej hjem....
Han gik fuldstændig i selvsving....
Prøvede og tage fat i selen, men det blev bare være. jeg prøvede og få ham til at sitte men der var ingen reaktion, jeg prøvede og ignorere ham men det hjalp heller ikk, jeg prøvede bare og gå videre, heller ingen virkning.
Han knurre og bider helt vildt, og det gør virkelig ondt, og han hopper op...
Jeg kan slet ikk få kontakt med ham...
Filmen på snoren virkede ikk desværre...
Kan godt slippe snoren når vi er på marken, men det kan jeg ikk når vi går ved vejen hvilket vi gør hele vejen over til marken og tilbage igen....
Kan godt prøve og give ham et stykke legetøj, men har bare prøvet og det er som regel ikk spændende i ret lang tid og så vender han tilbage til at bide...
Arg er bare helt hylet ud af den...
Kan ikk andet end at tude...
Det er så voldsomt når han gør det, det er altså ikk særlig sjovt
maj 2007
jun 2005
Får han noget mental stimulering i løbet af dagen, hvis ja hvor meget?
apr 2007
Har tænkt på det...
Ville gerne der var nogen andre end mig der oplevede det,
For folk skriver bare....
ja ja han er jo bare en lille hvalp...
Ja det er han da...
Men derfor er det altså ret vo9ldsomt alligevel...
Tanja....
Altså vi går ca. 2 ture om dagen
Og så er han jo ude og tisse en del gange men det er jo bare lige ud og ind igen.
Jamen vi leger og træner hver dag.
Og han har noget aktivitets legetøj....
Vi træner ca. 5 min. om dagen
og så har han hans aktivitets legetøj i ca 15 min. om dagen og så leger vi når han har lyst....
maj 2007
ja ja han er jo bare en lille hvalp...
Ja det er han da...
Men derfor er det altså ret vo9ldsomt alligevel*
Ja, det er han.....Men det bliver han jo ikke ved at være. Og helt ærligt? Så lyder du som om du er rigtig ked af den måde, I to går tur sammen på. Og hvis det ikke skal ende galt og i rene frustrationer, vil JEG råde dig til at få fat i en adfærdsterapeut hurtigst muligt. Netop fordi han ikke er så gammel, er det nok hurtigere at rette op på NU og ikke om ½ år:-)
apr 2007
Du har helt ret...
Vil prøve og undersøge hvor der er en i nærheden af os....
Er nemlig rigtig ked af det...
For han er den dejligste hund og utrolig nem og kærlig,
men det hele går bare i kage når vi skal gå tur desværre....
Og ja vi har brug for noget hjælp
maj 2008
Håber du finder den hjælp du kan bruge.
apr 2007
Ja det var ærgeligt
Ja det må jeg prøve
Vi bor i Silkeborg,
så ved ikk om ebeltoft er for langt væk??
jun 2005
Det lyder også som om at han godt kunne bruge lidt mere hjernearbejde, som kan køre ham træt, evt form af lidt søgning, tricks og lign, men det er svært at sige ud fra så få oplysninger.
Det er selvfølgelig svært at give en præcis grund her, da man kun kan få en lille bid af de nødvendige oplysninger, man skal bruge for at kredse sig ind på problemet, men jeg synes også det er en god idé, hvis du kan få fat en adfærdsbehandler, som kan gå i dybden på problemet, for det er virkelig et træls problem, at stå med.
held og lykke med drengen, han ser sød ud, men billeder kan jo være taknemmellige ;o)
Håber I finder en løsning til ham
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
min hund gjorde lidt ala det samme! han bed dog ikke i snoren men i OS! og jeg mener virkelig BED! jeg var blå og gul overalt!! han vil bare lege men kendte ikke grænsen, og ja jeg har ret meget forstand på hunde. Dog følte jeg mig i vilrede og kontaktede 3 forskellige adfærdsbehandlere. De sagde alle sammen: afledning!
Intet kunne dog aflede min vildbasse, så jeg endte med at give ham et los i røven! og nej det var ikk ret pænt gjort, men det andet var bare ikk holdbart! dog oplevede jeg en meget stærk lille hvalp/ung hund som "svarede igen". det virkede ikke, og ingen kunne give mig en holdbar løsning. I en lang periode havde jeg en mundkurv med som han fik på når han gik "amok".
hver gåtur var en plage og ikke spor sjov!!!
alle folk havde de godeste ideer - men nej ingenting virkede! og alle folk sagde: det der gad jeg ikke finde mig i!!
nej det gider jeg sådan set heller ikke, men hva pokker skal jeg gøre?!!
og min hund manglede heller ikke noget i form af motion eller stimulering.
Idag kan vi sagtens gå tur uden problemer
alderen hjalp på det, samtidig med at vi fik styrket vores samarbejde.
Derudover ændrede jeg hele min adfærd omkring ham. jeg blev meger mere stille og rolig og havde ALDRIG fysisk fat i ham (vi havde kontakt men ikke negativ kontakt
sammen med alderen blev det bedre og med tiden kunne man nøjes med at sige "nej" og så stoppede han.
Prøv også at varriere jeres gåture - det hjalp også mig!
hav evt. to snore på ham. den snor han bider fast i, slipper du. han synes at den sjoveste leg er trækkeleg. Når du holder fast så får han succes. Slip snoren så snart han tager den i munden, og hav så en "sikkerhedsline" så han ikke er fri. ROS og BELØN så snart han slipper snoren
håber det lykkedes for dig for det andet er bare for træls!! men hold ud - det bliver bedre med alderen og med din træning
maj 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 4 Emner: 24 Svar: 175
prøv at lade være at have fysisk fat i ham når i går tur - det vil helt sikkert gøre en forskel!
han bliver sur og træt af dig når du har fysisk ved ham! (oplevede nøjagtig det sammen med min hund).
så prøv hellere det med to snore.. lad være at bruge tid og energi på at vikle ham ud af snoren - det lyder til at det "tænder" ham endnu mere!!
ja det er en rigtig dårlig vane som kan opstå! jeg forstår din frustration! en adfærdsbehandler vil nok sige at du skal aflede, men det er jo umuligt når hunden IKKE kan afledes - suk
jul 2009
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 4 Svar: 3
Arg hvad skal jeg snart gøre???