322 visninger
|
Oprettet:
Hjælp med halsbånd træning {{forumTopicSubject}}
Min kæreste og jeg har købt en lille West Highland White Terrier og den er super lærenem og nysgerrig.
Men når det gælder den halsbånd går den helt amok. Han piver og hyler, vil ikke røre sig ud af flækken og når han endelig gør, er det i panik. Han smider sig på gulvet og gemmer meget gerne sit hoved diverse steder.
Hvad skal jeg gøre? Det er virkelig hårdt at se og høre ham reagere på den måde, men han skal bare lære det hurtigst muligt, da han snart kan løbe fra os. HJÆÆÆLP
jun 2007
Følger: 37 Følgere: 38 Hunde: 5 Emner: 979 Svar: 7.777
Som f.eks en tynd snor.. Så han kan mærke at han har noget om halsen, uden at det er for panikagtigt for ham..
aug 2006
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 28
Føler mig sgu som en dyreplager, når han reagerer sådan.
jun 2007
Samme reaktion har min hund når jeg giver hende løbetidstrusser på.. Ikke i panik dog men hun danser og kaster sig også rundt og ender med at sidde og hænge med hovedet og ligne en levende død..
men halsbånd kommer den lille fis nok ikke udenom *G*
Når han så ikke er i panik mere, men bare sur og irriteret så ville jeg lade det sidde. Så tænker han snart ikke over det mere..
Og med bagefter at vænne ham til snoren så giv ham en let line på og lad ham gå rundt med den og vænne sig til følelsen, inden at du prøver at hive i snoren osv..
aug 2006
Ved du nogenlunde hvor længe der kan gå, før han har vænnet sig til det? Han vil jo ikke engang bevæge sig hen til madskålen eller vandet, så er lidt bekymret...
jun 2007
Men det er bare et gæt, for min egen hund fik en flettet garnsnor om halsen lige da hun var blevet født, så hun har været vant til at ha' noget om halsen altid, så vi havde ikke problemet..
Men snoren kunne hun ikke li' at få på !
aug 2006
Tror heller ikke Victor vil bryde sig om snoren, men det bliver næste hårde projekt.. Puha...
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Hav en masse guffer i hånden og overøs hunden med dem i mens han for halsbåndet på. Han skal havde fokus på gufferne hele tiden.
Vores hvalpe for bånd på fra fødselen af og senere hansbånd og det giver ikke problemer.
aug 2006
Tusind tak for jeres gode råd.. Jeg har kæmpet en brav kamp hele dagen med bette Victor, men nu går han endelig udenfor og leger med halsbånd og snor!!
Kunne ikke have klaret det uden jeres råd, så endnu engang tak.
Det er nu fantastisk når det lykkedes..
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Men det er godt Caroline at det lykkedes. Der går lige nogle dage så er den i hus
jun 2007
Godt kæmpet
Hjælp med halsbånd træning