{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Træning og angst {{forumTopicSubject}}

Dette er blot et indlæg, der fortælle lidt om, at man kan bruge sin træning lidt anderledes.

Forleden dag, var jeg oppe i en ridehal med Bobo, jeg ved han er bange for heste, så jeg havde proppet lommerne med lækre godbidder.

Hver gang der kom en hest tæt på, fik jeg hans opmærksomhed og bad ham om et eller andet nemt, sit, eller dæk, og det havde kanon virkning, det virkede som om, at han søgte efter, at jeg bad ham om noget, da han ved at lave noget han kendte, følte sig mere tryg.

Bobo holdt sig i en halv time, uden at gø efter hestene, men så kunne han heller ikke mere.

Nu skal jeg måske lige forklare at han viser sin angst ved at gø og springe ud efter hestene, han har halen meget inde mellem benene samtidig.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Træning og angst
  • #1   16. feb 2006 suuuuuuuuuuuuuuper =D

på den måde lærte jeg min gamler border ikk at hyrde biler =)

- dog ikk i en ridehal *GG*

• #2   16. feb 2006 En lille kommentar til dit indlæg....

Du skal øve det i små bider, og gå langsom frem, så vil du opdage, at hunden bliver mere rolig og tillidsfuld i situationen.

Bare et godt råd.. *S*

• #3   16. feb 2006 Babett: Jja du har så fuldstændig ret, men han havde været alene hjemme længe og jeg skulle ud og se en veninde ride, som meget sjældent er i ridehuset. Alternativet var at lægge ham ud i bilen, eller at droppe det... og der var jeg så lidt egoistisk... men det er nok en god ide, at jeg træner det noget mere i mindre bidder.

Nu har han jo egentlig lært at når han gør, så bliver han fri for hestene(jeg lagde ham ud i bilen da han gøede første gang) øv øv det tænkte jeg sku ikke lige på.

Tak for tippet

• #4   16. feb 2006 Marianne H

Fint nok.. *S*

Kommentér på:
Træning og angst

Annonce