Min hund gøer af gæsterne {{forumTopicSubject}}
Ja vores hund Joey er 1½ år.
Han er så god og rolig, en rigtig familiehund.
Han elsker når vi får besøg af folk han kender ( som han har kendt fra han var hvalp)
Men når der kommer nye folk ( eks. idag da vi fik besøg af sundhedsplejesken for første gang bliver han ved med at gø af folk.
Det vil han bare ikke have lige i tiden at der kommer nye mennesker ind i vores hjem.
Jeg ved han aldrig ville gøre noget men han lyder rigtig farlig og folk bliver jo bange for ham.
Og så er det faktisk ret pinlig, hvis folk bare sidder ned, kigger han bare på dem men lige så snart de rejser sig gøer han helt vildt.
Jeg forstår ikke hvor han har den ide fra at nye mennesker pludselig er farlige.
Hvis vi er ude og møder nye mennesker er der ingenting.
Nogle der har haft samme problem?
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 599 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.939
feb 2007
Følger: 32 Følgere: 24 Hunde: 4 Emner: 94 Svar: 1.660
Virker det ikke så prøv at aflede opmærksomheden fra gøen med fx. at sprøjte vand på ham og når han så stopper giver du godbid
dec 2005
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.516
Men ja det er træls og pinligt, for fremmede bliver bange, og tror ikke helt på at det faktisk er en sød og rar hund.
okt 2004
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 9
Og det er også super dejligt han passer på os, det er jo også en del af hans job, hvis bare han kunne nøjes med at gø når det ringer på døren.
Jeg forstår ikke helt han bliver så sur, jeg ville da håbe at han forstod når vi lukker folk ind og han kan se vi hilser på dem, at så er de gode nok og ikke er en trudsel.
okt 2004
dec 2005
Men ja hvis man har mulighed for at møde gæsterne undenfor hundens domæne, er det fint, men det kan man jo ikke hver gang, det er umuligt.
Min sofus idag, gør når folk kommer, men ca 2 sek efter han har set dem, så er han super glad, også overfor komplet fremmede mennesker.
dec 2005
Jeg ville gøre følgende. Sige TAK, og lade ham se gæsten. Hvis han fortsætter med at gø, så ville jeg måske lukke ham i et andet rum, men først når han har set gæsten.
okt 2007
Han har enormt meget selvtillid (på den gode måde, ikke på en dominerende måde)
Han elsker at møde folk, andre steder end herhjemme, og er altid glad.
Vi har dog en kammerat han har kendt altid som han bliver ved med at gø af ligegyldig hvor mange gange han kommer på besøg.
Vi har prøvet at gå ham i møde udenfor først men det hjælper ikke.
Det skal så også siges at ham kammeraten slet ikke har forstand på hunde, han laver alle de forkerte arm-bevægelser og snakker helt forkert til ham, hvis i forstår hvad jeg mener.
Vi har prøvet at forklare hvordan han skal opføre sig over for en hund men han forstår det bare ikke.
Kan denne ene kammerat havde ødelagt det for alle andre nye gæster, så vores hund tror de er farlige?
okt 2007
Det er faktisk også kun når de nye folk der kommer ikke selv er hundemenneseker.
Han kan vel mærke de er nervøse.
Og så synes jeg bare det er så pinligt folk der måske i forvejen ikke er vilde med hunde så tænker de rigtig: sikke en uopdragen hund den kan de jo slet ikke styre.
dec 2005
Da Sofus stille og roligt havde vennet sig til min kæreste, måtte han se ham i øjnene.
De er bare de bedste venner idag, og jeg tør slet ikke tænke på, hvad der ville ske med Sofus hvis Rasmus pludselig ikke var her.
Men ja det er træls og pinligt som jeg skrev tidligere...
okt 2004
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 60 Svar: 232
okt 2007
Vores hund Joey står bare helt tæt på folk og hopper nogle gange lidt op ad folk mens hans gøer, så folk bliver rigtig bange for ham så vi synes jo ikke vi bare kan ignorere det desværre. Hvis han så bare stod på afstand og gøede...
nov 2008
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 3 Emner: 60 Svar: 232
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Hvis han begynder at gø, vender gæsterne ham bare ryggen og du fører ham ind i et andet rum. Lav nogle kontakt øvelser med ham og når har er rolig går i tilbage til gæsterne.
Håber du forstår hvad jeg mener, men prøv at gøre det positivt for ham at der kommer nogle.
Min egen går hen til kiksebøtten når jeg lukke gæster ind, med et giv mig kiks blik. Hun gør når de kommer med så snart jeg siger hej til dem, ved hun det er ok og vil have kiks.
Min hund gøer af gæsterne