444 visninger
|
Oprettet:
Hjææælp, vores hund stikker af..... {{forumTopicSubject}}
Hey allesammen...
Jeg må endnu en gang bede om jeres hjælp, her hvor vi bor nu, har vi i det sidste halve år kunne gå ud med Lady, uden snor..
Men for en uges tid siden fik hun den idé at stikke af fra haven, som hun aldrig før har gjort...
Hvad skal jeg gøre?????
Knus fra familien LADY :-))
nov 2005
Følger: 2 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 32
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 429
nov 2005
Men alligevel er det møg-træls at rende efter hende hele tiden, så nu kommer hun kun ud i snor.
okt 2005
Følger: 7 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 27 Svar: 429
nov 2005
nov 2005
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 2 Emner: 63 Svar: 361
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Nu tager du linen af og går den samme tur - den gang bruger du kun stemmen - et nej hvis den prøver at nærmes sig grænsen.
den sidste udvej er hegn.
jun 2005
Følger: 24 Følgere: 21 Hunde: 2 Emner: 106 Svar: 3.577
eks. prøv (også hjemme i stuen) at kalde på hende, og giv hende en godbid hvergang hun kommer, så hun forbinder det at komme til dig som noget positivt *ss*
Hvad angår din have, kan jeg kun anbefale et hegn !
I mine termer kan det næsten kun går for langsomt..
Jeg har lige læst at hun er 1/2 Springer Spaniel, og dvs. hendes jagtlyst ligger jo dybt i generne, og det kan du ikke fjerne..!
Kommer der en ræv, fugl, kat eller andet hun finder sjovt at jage, så er det instinkterne der løber af med sejren.. !
Jeg kender (desværre) en der var sikker på at hans hund, ikke løb ud på vejen....!
Den blev kørt ihjel i forgårs...!
Så jeg kan kun anbefale et hegn som eneste mulighed, for at holde hende inden for grundens grænser !
Mange hilsner
Moster.
feb 2006
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 7 Svar: 22
Hvad angård hjem kald skal det trænes, med godbider og meget ros og for guds skyld, lad være med at tage det i snor hver gang hun kommer. For det vil kun gøre det værere, da hun vil forbinde det med at nu skal hun i snor. Træn det der hjemme, ude også når hun leger med andre hunde. Det hun skal er hjem, sit, have en godbid og vide at hun er værdens beste, og fri.
Hæld og lykke.
Mvh. B
maj 2005
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 235 Svar: 2.566
Vi øver stadig lidt med shorty i snor men går mest uden hvor vi stadig laver samme øvelser..
Det skal lige siges at grunden til at snoren var en nødvendighed for os er at der er en extrem traffikeret vej lige op til vores grønne områder
jan 2006
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 95 Svar: 749
Hjææælp, vores hund stikker af.....