{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  aquility forhindringer - hvornår?
  • #1   17. apr 2009 Shit mand.. Det er sgu ikke smart..
    En hund skal bla være 18 mdr. før den må prøve slalom.. Og hvis det står i en hundeskov, så er der nok alt for mange hunde der kommer på de forhindringer alt for tidligt..

Spring skal hunden være voksen.. Lille race 12 mdr og stor race 18 mdr

• #2   17. apr 2009 ja der er rigtig mange der bruger dem.. og jeg har da os haft lyst meeen syns nu hun er lidt for lille:-)

• #3   17. apr 2009 Hvad er det for en hundeskov ?

• #4   17. apr 2009 Det er ude i Solbjerg ved Århus.. jeg syns det er fint nok det er der osv.. jeg syns måske bare godt man ku sætte et skilt op ved hver forhindring om hvordan man træner korrekt og hvornår man kan påbegynde træningen..

• #5   17. apr 2009 Afhængig af hundens race og størrelse 12-18 mdr (mindst vel at mærke)

Selvom der er tale om en lille race, og den er 12 mdr, skal man stadig passe på -hunden er jo stadig ikke fuldt udvokset og kan derfor ikke holde til for meget af den slags.

• #6   17. apr 2009 Jeg har ofte også tænkt "gid der var aguillity" i vores hundeskov. Men jeg er ikke sikker jeg havde tænkt længere over alder hvis der ikke stod et skilt med ideele alder og træning.
    Men nu hvor I siger det tænker jeg at selvfølgelig skal de være 18 mdr.

• #7   17. apr 2009 Man bør heller ikke kaste sig ud i agility uden udførlig vejledning fra en erfaren instruktør... der er meget man bør lære, det handler jo ikke bare om at få hunden til at hoppe over en bom smiley

Springteknik så hunden belaster kroppen mindst muligt er vigtigt smiley

• #8   17. apr 2009 Anna -helt enig. Og netop derfor synes jeg heller ikke den slags hører til i en hundeskov.

Der hvor jeg træner med hunden, har de lavet en "naturbane", med ufarlige forhindringer som alle er velkommen til at benytte. Det er ting som at gå over et anderledes underlag (metalplade i træramme), et hundehus man kan lede hunden igennem, en "balancebom" der kun er hævet få cm over jorden osv.
    -altså ting som er sjove og udfordrende, men ikke farlige. Og vil man have forhindringer i en hundeskov, er det den slags man bør gå efter synes jeg

• #9   18. apr 2009 Jeg har lige kigget på billederne af forhindringerne i Solbjerg hundeskov, og er helt enig med "anmelderen" af hundeskoven... Man bør ikke bruge disse forhindringer smiley og især da ikke, hvis man ikke ved hvad man laver og har en hund der allerede er oplært i den rette springteknik osv...

Bommene i pringene er store tykke massive træbomme, der kan gøre skade på en lille hund. Balancebommen og vippen er for smalle og udgør dermed også en fare, især fordi de er i fuld højde...

Se billeder og tekst her: (link fjernet)

Så til trådstarter: Find istedet et hvalpeagilityhold til den vaps, hvis du gerne vil agility. Jeg ved der findes en privat træner i Hadsten der har det, og jeg går selv hos en privat træner i Hedensted.... Det kan varmt anbefales!

Agility er enutrolig sjov, men hård sport, og det er meget vigtigt at tingene indlæres korrekt, så hunden belastes minimalt, ikke kommer til skade eller bliver skræmt af fx vippens nedslag...

• #10   18. apr 2009 Jeg bruger såmænd heller ikke forhindringerne.. og har heller ingen planer om at hun skal påbegynde aquility endnu..

Jeg ville bare hører hvordan det var mht alder osv smiley

Mange tak for de gode svar..

Kommentér på:
aquility forhindringer - hvornår?

Annonce