373 visninger
|
Oprettet:
aquility forhindringer - hvornår? {{forumTopicSubject}}
Jeg kommer tit ude i en hundeskov hvor der er nogle aquilty forhindringer, bla. slalom, enkelte spring og balance bom..
Hvor gammel skal hunden være inden man må begynde lige så stille?
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
En hund skal bla være 18 mdr. før den må prøve slalom.. Og hvis det står i en hundeskov, så er der nok alt for mange hunde der kommer på de forhindringer alt for tidligt..
Spring skal hunden være voksen.. Lille race 12 mdr og stor race 18 mdr
mar 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 43
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.377
mar 2009
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Selvom der er tale om en lille race, og den er 12 mdr, skal man stadig passe på -hunden er jo stadig ikke fuldt udvokset og kan derfor ikke holde til for meget af den slags.
jul 2008
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 3 Emner: 153 Svar: 2.339
Men nu hvor I siger det tænker jeg at selvfølgelig skal de være 18 mdr.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Springteknik så hunden belaster kroppen mindst muligt er vigtigt
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Der hvor jeg træner med hunden, har de lavet en "naturbane", med ufarlige forhindringer som alle er velkommen til at benytte. Det er ting som at gå over et anderledes underlag (metalplade i træramme), et hundehus man kan lede hunden igennem, en "balancebom" der kun er hævet få cm over jorden osv.
-altså ting som er sjove og udfordrende, men ikke farlige. Og vil man have forhindringer i en hundeskov, er det den slags man bør gå efter synes jeg
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.910
Bommene i pringene er store tykke massive træbomme, der kan gøre skade på en lille hund. Balancebommen og vippen er for smalle og udgør dermed også en fare, især fordi de er i fuld højde...
Se billeder og tekst her: (link fjernet)
Så til trådstarter: Find istedet et hvalpeagilityhold til den vaps, hvis du gerne vil agility. Jeg ved der findes en privat træner i Hadsten der har det, og jeg går selv hos en privat træner i Hedensted.... Det kan varmt anbefales!
Agility er enutrolig sjov, men hård sport, og det er meget vigtigt at tingene indlæres korrekt, så hunden belastes minimalt, ikke kommer til skade eller bliver skræmt af fx vippens nedslag...
mar 2009
Jeg ville bare hører hvordan det var mht alder osv
Mange tak for de gode svar..
aquility forhindringer - hvornår?