Klikker- eller unghundstræning? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Mon der er nogen af jer som kan fortælle mig om det er bedst at jeg tager unghundtræning eller klikkertræning, nu når jeg er færdig med hvalpetræning?
Jeg tror der går et lille stykke tid før det starter og det glæder begge dele.
Lige nu kan vi sit og dæk fra stå og fra dæk kan vi sit og stå.
Vi kan gi pote og den anden pote.
Plads den ka vi når der er en godbid foran næsen og bliv kan vi ca holde 20 sek, men begynder jeg at gå rejser han sig.
Vi træner mange gange om dagen, men ikke så længe af gangen. Jeg er ikke bange for at han ikke lære de alm. ting, for han elsker at træne.
Men hvad er bedst klikkertræning eller unghundtræning?
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
se evt
www.dogtraining.dk
det ene udelukker jo ikke det andet!
dec 2004
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 5 Emner: 17 Svar: 169
nov 2004
dec 2005
Følger: 40 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 72 Svar: 413
Tak for de gode råd.
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Klikkertræning er i stedet for at bruge ord - som dygtigt, fin - eller hvad man nu bruger af ord - klikken skal bruges som belønning, i starten gir du en komando, når hunden udører komandoen korekt, klikker du og giver en godbid.
når du så når meget langt med klikker, kan man bruge klikkeren på afstand.
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 373
Jeg bruger kun klikker på hjemmebasis og til AG, hvor det kun er min hund der skal roses (man løber jo kun 1 af gangen på banen).. Min Hvalp reagerer poå andres klik, derfor har jeg valgt at gøre sådan!
+ jeg fandt en gudsforladt hjemmeside, som nok ingen andre har været på, og købte min ene klikker - den klikker ikke helt som andres... ;0) Smart hva??? Så lur lige hvad andre bruger, og find så din egen!
Heidi
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 373
Heidi
jan 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Hunde: 6 Emner: 35 Svar: 546
Det er ikke korrekt at alle klikkere har ens lyd. Jeg har trænet med klikker, og selv om der var mange førere med hver sin klikker, kunne hundene sagtens adskille lydene fra hinanden. Jeg synes klikkertræning har mange fordele : Det er lettere at time sin ros med en klikker, og klikkerens lyd er ikke påvirket af førerens humør. Men det er vigtigt at få startet rigtigt, så hvis der findes et klikkerhold hvor du træner synes jeg du skal melde dig til. Det kan sagtens kombineres med unghundetræning.
God fornøjelse med klikkeriet !
nov 2004
Klikker- eller unghundstræning?