751 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

øvelse: læg dig i kurven? øvelse: læg dig i kurven?

Hehe, havde ldit svært ved at formulere en bedre overskrift.. Jeg er i gang med at aktivere min 17 uger gamle chow chow, og har indtil videre lært ham sit, dæk, indkald, og er i gang med "vente".
Nu tænker jeg at det ville være nyttigt at lære ham at når man siger "kurv" at han så går hen i hans kurv og lægger sig.. Jeg har indtil videre prøvet at sige kurv mens jeg peger på den, men han vil kun op i den hvis jeg selv går op i den, og vil helst ikke ligge i den. han for stadig ros og en lille godbid..

Er der ikke andre måder at lære ham det på? eller er det bare vejen frem....?

Skal lige siges at han ikke bruger meget tid i hans kurv, han ligger hellere under sofabordet, og om natten ligger han inde ved mig og min kæreste(ikke i sengen, men på gulvet). Det eneste han bruger hans kurv til er at samle hans bamser og legetøj, og få minutter om dagen ligger han og tygger kødben i den..
Måske kan han bare ikke lide hans kurv?? hehe..

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.
  • Handyman til opsætning af brusesæt 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  øvelse: læg dig i kurven?
  • #1   31. mar 2009 Først satte jeg joey i dkurven og gav ham nogle godbider så han synes den var rar at være i...derefter tog jeg en godbid viste ham den og smed den i kurven og idet han trådte op i den sagde jeg kurv det gjorde jeg et par gange indtil han forstod kommandoen og holdt det så ved lige ved at lave øvelsen et par gange om dagen...

• #2   31. mar 2009 Vi roste vores hver gang de af sig selv lagde sig i kurven og sagde noget med at de var dygtige at lægge sig i kurven. Nu forbinder de ordene med at lægge sig i kurven og gør det, når vi siger det.

• #3   31. mar 2009 Det kan være du skal finde en kurv han bryder sig om at ligge i først.
    Jeg ville sige "kurv" når hunden alligevel er ved at lægge sig i kurven og belønne med godbid..

• #4   31. mar 2009 Tina og Alex N: Skal jeg bare købe forskellige kurve indtil den han kan lide at ligge i kommer? For det ku godt gå hen og blive ret dyrt smiley

tusind tak for jeres råd, må bare blive ved og se om det ikke giver pote til sidst smiley

• #5   31. mar 2009 Ja kan godt se jeg fik skrevet lidt forkert..

Jeg tænkte om du måske kan låne dig frem til at afprøve forskellige typer, og så købe den han er mest glad for ??
    Har du tænkt på om den kurv han har nu måske er for varm ?? Hunde med underuld får det hurtigt meget varmt

• #6   31. mar 2009 Jeg siger "put dig" så går hunden hen og ligger sig.

• #7   31. mar 2009 Tina og Alex N: Ja jeg har faktisk overvejet om at det var det der var problemet.. ! Han vil nemlig heller ikke ligge i sofaen for lang tid af gangen.. Hmm.. Men hvad for nogle kurve er "kolde"? heh..

• #8   1. apr 2009 En plastic kurv med et enkelt tæppe i...

• #9   1. apr 2009 vores chow har aldrig lagt i kurv.. vi blev nød til at forære den væk for den ville bare ikke ligge i den...

• #10   2. apr 2009 Det kan måske være en fordel bare at have et tæppe hunden kan ligge på....
    Eller en af de der Fatboy puder.. ( man kan også få dem i noget billigere modeller)

Kommentér på:
øvelse: læg dig i kurven?

Annonce