{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Konkurrence i dch imorgen {{forumTopicSubject}}

Jeg har brug for nogle gode råd...

Imorgen skal jeg op for anden gang i c. programmet i dch. Jeg er ikke super go til at håndtere stress.

Jeg er helt rundt på gulvet inden jeg skal ind... jeg har ondt i maven og er slet ikke til at komme i kontakt med.

Gaia er så let ved at blive distreheret... men hun er hun ellers ret dygtig... Sidste gang mistede vi lige præcis nok til ikke at få første pladsen. Da min opdrættrer også gik til konkurrence samme dag dog i en anden klasse... pladsen lige ved siden af. blev hendes hanhund (Gaias far, en hund hun kender ret godt, en vi træner sammen med) sendt ud i rundering.

Gaia blev hos mig men klomerede noget i øvelsen... jeg var grædefærdig. Var helt ude af den da jeg så hun skulle ind nogenlunde på samme tid som vi skulle ind.

Dog fik vi nok til en oprykning... Mangler kun en så er vi i B.

Jeg ville ønske jeg kunne slappe noget mere af, så kan jeg være en bedre ven for min hund på sådan en dag.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Konkurrence i dch imorgen
  • #2   28. mar 2009 Tænk på at det ikke er verdens undergang hvis det går galt! Og det er den samme hund du tager hjem med! Forvent det værste og håb på det bedste! Og hvis alt går galt så har du måske alligevel haft en god dag sammen med en masse hundeinteresserede mennesker!
    Det er ihvert fald sådan jeg tackler mine nerver, når jeg skal på udstilling og vil (forsøge at) tænke det samme, når jeg skal til schweissprøve om en måned smiley Men det er selvfølgelig nemmere sagt end gjort!
    Held og lykke med nerverne smiley

• Dorthe A
    Dorthe A Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 2
    #3   28. mar 2009 Hej Mathilde.
    Jeg er træner i dch, og hører tit om det problem. Jeg var selv i starten meget nervøs, men det gik væk da jeg blev enig med mig selv om, at tage konkurencer som træning. Altså betyder det ikke så meget for mig om det lige bliver DENNE gang jeg får de gode point. Jeg bruger konkurencer som en rettesnor hvor jeg kan se hvilke problemer min hund og jeg skal arbejde med. Det er også en måde der har hjulpet mine hundefører. Håber det også kan hjælpe dig.
    Held og lykke
    Leo og Dorthe

• #6   28. mar 2009 Uha... Til de første C konkurrencer jeg var til var jeg så nervøs at jeg ikke kunne få sat line på hunden når øvelsen var slut :o)
    Prøv at tænk på det som god træning..

Jeg fik nogle piller, som gør at man ikke ryster på hænderne.
    Når hænderne er i ro, så er man også selv mere rolig.

Held og lykke i morgen.. Jeg er sikker på I klarer jer flot.

• #7   28. mar 2009 Hej Mathilde smiley

Jamen - det er jo dig smiley

Hvad med noget af det fra kurset hos Charlotte ?

Spil prøven som film nogle gange inden - så du er mentalt forberedt.

Og så synes jeg altså I er dygtige - så løft hagen og tro på dig selv!

Nette

• #8   28. mar 2009 Tak for alle de gode råd...

Jeg har faktisk overvejet at prøve medicin så jeg kan lære at håndtere det bedre.. Jeg er ligeså ulykke når jeg skal gå til eksammen, jeg er ville ønske jeg havde mere kontrol over situationen men er fuldstændig nede i sådanne situationer.

Og tro mig det hjælper ikke at tænke at det er den samme hund jeg får med hjem... får jeg lade ikke min usikkerhed gå ud over min hund. jeg er lige lykkelig over tøsen uanset hvordan det går....

Men mit problem er at i situationen køre jeg mig selv fuldstændig op (uden at jeg kan nå at gøre noget ved det), "undskyldningerne" havler ned over mig. Fx. at min opdrætter er i nærheden.

I søndags hvor jeg var op , må jeg ha været så meget oppe at køre at jeg ikke er klar over hvad jeg laver i lineføringen... Jeg tager uden at tænke over det snoren af hende... hvor i dommeren siger " det er en lineføring med line"... puha godt jeg ikke nåede at gå... fik dog 10.

• #9   28. mar 2009 Carina A: tak for den søde tiltro i vores træning. Vi klare os fint, men det er overhoved ikke der problemet ligger... jeg forudser alle problemer på forhånd.

• #10   28. mar 2009 Nette: Hejsa... Tro mig jeg førsøger virkelig at bruge alt jeg har lært hos charlotte... jeg spoler og spoler i filmen alt det bedste jeg har lært men lige som jeg går ind mærker jeg mit hjerte hamre i brystet på det.

Men bare det at skrive dette her og tænke lidt over mit problem og høre gode råd fra andre hjælper mig så meget at jeg tør ta' afsted uden at overveje ting frem og tilbage.

Forventingerne i klubben er bare efterhånden så høj. Jeg egner mig nok bedre til at være på et lille diskret hold hvor jeg kan træne lidt for mig selv.

Men tak for de rosende ord...

• #11   28. mar 2009 Mathilde....

Nu er det for sent til i morgen - men så få en recept til beta-blokkere hos lægen. De hjælper fint. De tager de fysiske symptomer,såsom hjertebanken og sommerfugle i maven - og er uden bivirkninger.

Snup et par panodiler i morgen så - det virker muskel-afslappende. Bare det at føle sig rolig i kroppen, hjælper også psykisk.

Og så husk, at selv om det er ubehageligt at være nervøs - så er det helt naturligt. Intet farligt i det.

• #12   28. mar 2009 hmm... det er helt sikker vær at overveje... Måske er det bare helt nerturlig men det er ikke rart. Står min kæreste i vejen kan han godt få en opsang med på vejen...

Men tror da jeg vil forsøge mig med en panodil.

Kommentér på:
Konkurrence i dch imorgen

Annonce