{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
603 visninger | Oprettet:

unghunde 'agility' {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Har prøvet at søge på emnet men kan ikke finde noget rigtigt svar. Håber i kan hjælpe mig smiley

Coda er nu 6½ måned gammel og elsker alt hvad der hedder at hoppe og klatre! Jeg ville egentlig vente med at lade hende hoppe noget som helst til hun blev 1-1½ år men nu er det sådan at vi går uden snor og hun gør det jo af sig selv.
Har spurgt hende vi går til træning hos og hun siger at Coda er så let at det ikke bør være et problem.

Planen er at starte til agility med hende når hun er gammel nok. Jeg ved at de ikke må springe, gå slalom, hoppe eller gå på vipper eller a'et.
Vi har en lille tunnel fra BR som hun går igennem uden problemer og har lavet et 'spring' af grene. Springet er to støtter med en pind på jorden som hun går over/imellem.Selvfølgelig bygger jeg ikke selv alt mulig af 'farlige' ting så som river og tunnelen er sat fast med pløkker så hun ikke triller smiley

Er der andet vi kan træne nu?
Hvad vil det være en fordel at hun kan inden vi starter til agility?
Er der andet jeg bør vide?

På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unghunde 'agility'
  • #1   25. mar 2009 lige et bonusspg !! Er det normalt at hvalpe fra samme kuld udvikler sig ens? Dvs at både coda og hendes bror (som bor i hver sin ende af landet) har været ret så teenageagtige inden for de sidste to dage? eller det det tilfældigt?

• #2   25. mar 2009 En god ting som du nok allerede er ved, er lydighed det er en god ting inden man starter på agility.
    Men ellers lig grenene på jorden, så sig spring. Selvom den går over det og ikke springer, lære den kommandoen. Ja for som du selv siger vil i ik la hende springe før hun er udvilket til det. Men det med grenen/pind på jorden, det sker der jo ik noget ved.

• #3   25. mar 2009 En god ide er at træne fremsendelse og at blive siddende mens du går fra hunden. Den skal gerne blive siddende selvom du hopper og skaber dig *GGG*

Hvis du kan det, er du allerede langt når du starter til agility. Det er ikke så svært at lære hunden at tage springene, det svære er at kunne gå fra hunden ved start og at sende den frem over forhindringerne.

Senere kommer så den avancerede handling.

• #4   25. mar 2009 Anette: det har du ret i det med fremsendelse og bli siddende. Men det med springene, var også bare en ide til hva hun ku lave med den.

• #5   25. mar 2009 tak smiley hun kan godt blive siddende mens jeg går. Har prøvet at sige 'spring' når hun går over pinden. Hvor lang tid går der før hun så forstår at spring betyder 'gå over pinden'? (hun er ret intelligent vil jeg mene)
    Og hvordan øver man fremsendelse?

• #6   25. mar 2009 Så kan du ligge 2 pinde på jorden i vinkel af hinanden og lære hende først fremad sendelse på den ene pind som hund skal over. Når hun er blevet god til af gå frem kan du lære hende og gå frem ,over spring og så forsætte til foreks venstre over spring 2. Og så til højre så hun lære hvor højre og venstre er.. Men husk stadig med pinden på jorden.

• #7   25. mar 2009 Vi går til hvalpe-agility.... smiley Vi træner felter, fremadsendelse, balance, sit og bliv (også selvom mor løber, hujer, hopper og danser... altså ikke kun GÅR fra dig), for- og bagkryds, fart, motivation og dirrigering på afstand....

• #8   26. mar 2009 Okay mange tak smiley Men hvordan får jeg hende til at gå foran?

AnnaG: Hvor går du henne?

• #9   26. mar 2009 jeg går hos en privattræner i Hedensted... jeg kender ikke til mulighederne på sjælland, men prøv at søge på hvalpeagility på google smiley

• #10   26. mar 2009 Først står du lige foran springet og siger spring og giver en armbevægelse fremad. Nåe hunden har lære det øger du afstanden hen til springet med forsks en meter. Så er det "bare " og øge afstanden.
    Straks sværere bliver det og forklare højre og vensre. Du har hunden foreks på din venstre side og den springer over spring 1. nu skal du have hunden til og løbe mod højre. Forestil dig at du skal trække hunden mod højre og det er en stærk hund . Du drejer nu overkroppen mod højre så din venstre skuldet er ud for spring 2.mens du siger hir og trækker hermed din hund mod springet. Det samme gør du mod venstre, hvor du så starter med at hunden er på din højre side og tager spring 1 nu vender du så bare overkrobben mod venstre så din højre skulder viser springet. Ved ikke om du fatter hvad jeg skriver , det er ligt svært og forklare og nemmere og vise.

• #11   26. mar 2009 tak for forklaringen smiley forstod ihvertfald fremsendelsen smiley Må man gerne smide en godbid over som hunden så følger?

• #12   26. mar 2009 vi træner fremadsendelse ved at sende hunden ud mod et låg / spand hvor der ligger en godbid på smiley

• #13   28. mar 2009 Prøv evt. Kvistgård agility forening, de begynder noget unghunde agility.
    Det er en rigtig go og seriøs klub.

• #14   28. mar 2009 Har været inde på hjemmesiden men holdene er fyldt helt op og de skriver ikke flere på venteliste. Har snakket med en af trænerne som bor 'ved siden af' mig men som du siger er den rigtig populær smiley

• #15   28. mar 2009 Prøv at tage kontakt til dem, ved hjemmesiden ikke er helt opdateret.

Kommentér på:
unghunde 'agility'

Annonce