{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.236 visninger | Oprettet:

Kyno 1 prøve i dag hos DDI {{forumTopicSubject}}

Puha jeg skal til prøve i aften og har slet slet ikke fået trænet det vi skal. Derudover er hun gået i løb og kan ligepludselig ikke huske selv de mest simple øvelser, er jo helt pinligt at træner og censor oveinkøbet står og venter på os en halv time, fordi jeg ikke kunne komme fra arbejde før, også kommer der bare sådan en total udforberedt total preminstruel tæve. Puha ønsk os held og lykke! Vi får brug for det smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kyno 1 prøve i dag hos DDI
  • #1   12. mar 2009 Fordelen er - at når du ser sådan på det, så kan du kun blive positivt overrasket smiley

Aj.. er sikker på, det kommer til at gå fantastisk, så vil ikke ønske held og lykke, men bare "GOD FORNØJELSE" smiley

• #2   12. mar 2009 Jo tak god fornøjelse, er nok den helt rigtige indstilling. Tror alligevel vi tager holdet om én gang mere, så der er ikke det helt store på spil. Er jo også meningen det skal være sjovt at træne, men man får alligevel sådan lidt præstations angst i sådan nogen prøve situationer.

• #3   12. mar 2009 Ih, hvad går prøven ud på.
    Elsker at gå til prøver / kunkurrencer, selvom jeg hver gang er ved at kaste op og har en million sommerfugle i maven.
    På søndag skal Anubis til en SPH- udtagelse og om to uger skal begge hunde til Rødovre Open, hvor Isis skal op i en Sl1 og Anubis i en SL2.
    Spændende.
    Skriv når du har taget din prøve og lad os vide, hvordan det er gået.

• #4   12. mar 2009 Mon ikke det nok skal gå, de er så søde hos DDi og det jo lige så meget din håndtering af hunden og situationen som tæller;-)

• #5   12. mar 2009 Puha skal lige bladre papirene igennem så skal jeg fortælle jer, hvad vi skal kunne smiley
    Starter med at hilse på træner og censor med hund i snor. Hund skal forholde sig passivt (ikke hoppe op mv)
    derefter pendul mellem bekendt person 8-10 meter afstand hund skal komme ved indkald.

Dæk 1 min.
    Afdækning går 15 meter væk venter 1 min tilbage stå ved højre side derefter plads.

Ja nej
    Der lægges en- tre "frie" godbidder. Herefter lægges en på jorden. Kommando NEJ. Hund må ikke tyage godbid. Derefter JA hund tager godbid og efterfølges af en fri godbid.

Indkald. Efterlad hunden gå 10 meter væk. Hund skal komme og gå rundt på plads.

Lineføring.
    Der skal gåes vi skal vise følgende. Fremad Højre om, venstre om, omkring. Både i gang og let løb. Skal være slap line og på plads under hele øvelsen.

Zig ZAg HUnd skal på kommandoen Zigzag gå imellem ben. 4 skridt med stop skal den sættes sig på plads uden yderligere signal.
    Spring. Hun skal vær i plads. PÅ kommandoen spring, springer over ca 40 cm max 5 skridt forbi spring skal hunden igen sætte sig.

Stå HUnd går på plads. Der gives kommandoen palds går fremad, der gives kommandoen stå, hund skal blive stående imens jeg går yderliger 5 meter væk vender fornt mod hund går tilbage og stiller mig på højre side. Derfter plads.

Combi 4
    Sit-dæk- stå og fri laves på 2 meters afstand. HUnd skla blive på steder og udføre de 4 øvelser.

Fjernafdækning.
    HUnd efterlades i stå eller sit. Går 10 meter væk. vender front mod hund. Kommando dæk. Tilbage på højre side af hund, herefter plads.

Apport hund skal hente apport genstand ca 10 meter komme tilbage og aflevere.

Derudover skal vi vise håndtering. Det vl sige tænder, røre ben, hals hoved osv. Hund skal blive i stå eller sit. Censor skal også kunne håndtere hende.

puha det var den korte version håber det er til at forstå. Er nogle nuancer med hvornår det kun er lyd hvornår det er hånd signaler og hvornår begge dele, men sådan i store træk. Og der er rigtig mange detaljer vi ikke er så gode til. Tid og afstand på øvelserne går ikke så godt smiley Så vi tage rlidt en light version med ikke helt så land tid også store afstande. SOm skrevet er hun også i løbetid så hun er lidt utilregnlig og MEGET Mor syg, Men det skal nok blive sjovt smiley

• #7   12. mar 2009 Ingen spørgsmål er dumme. Dansk Dyreinstitut. Er dem vi træner hos.

Kommentér på:
Kyno 1 prøve i dag hos DDI

Annonce