Gåtur uden line + indkald {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen:-)
Var lige ude med hunden på vores morgentur! Hun er nu snart 8 måneder og ved at være lidt mere modig - på den tur vi plejer at gå kender hun jo så godt og hun går uden line på noget af turen, så nu begynder hun at gå længere og længere væk fra mig. Hun går op over bakker osv. så vi ikke kan se hinanden, men hun er samtiddig god til at vende sig om at kigge efter om jeg er med!
MEN, hun kommer ikke hver gang jeg kalder! Det kan man selvfølgelig heller ikke forvente sig af en 8-måneders undhund! - Eller hva???
Når hun så IKKE kommer, så gemmer jeg mig og håber det får hende til at holde bedre øje med mig næste gang. Det hjælper også, men ikke hver gang.
I dag tog jeg så en flex-line på hende så jeg bedre ku styre hende.
Men der er vel ikke andet for end at give bedre godbidder på turen, lave flere indkald osv.??!!
Lyder det ikke okay fornuftigt det jeg har gang i:-)
Hvad ville I gøre?
jun 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 3 Emner: 56 Svar: 3.215
jul 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 59 Svar: 266
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.731
Vi er også begyndt at gå tur med Ifur uden snor så kan virkelig kan få brugt næsen og vi samtidig kan øve en masse indkald og kontakt og det er lidt som om at jo mere man arbejder med dem, jo mere høre de efter, selvom de er i lømmelalderen. Og jo mere motiverede er de for at lære og høre efter
dec 2007
Følger: 42 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 121 Svar: 528
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.987
Du skal selvfølgelig stadig træne det, men du skal sørge for, at hun ikke får muligheden for at gøre andet end det, du siger i den periode, I går ind i nu.
Derfor - en line på hende, når I træner indkald. Masser af guf og belønning - og en fri-kommando, når hun har været dygtig ;o)
Kald ikke på hende, når der er den mindste risiko for, at hun ikke adlyder. En gang af dem, skal modsvares af ti, der lykkes, så det kan blive et hulens arbejde :o)
jul 2008
aug 2006
jul 2008
jul 2008
aug 2006
Brug linen til at få "halet hende ind".
Kald på hende, giv hende en chance på max 3 sekunder og så haler du hende ind, mens du bliver stående. Du må meget gerne motivere hende for at komme samtidig - med lys stemme ;o)
Og så skal hun have jackpot-belønning, når hun er kommet hen til dig - også selvom du måtte "hale" hende ind.
jul 2008
Gåtur uden line + indkald