28. dec 2004 Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 706
Gå pænt i snor - suk. Hjælp søges. Gå pænt i snor - suk. Hjælp søges.
Quila er nu godt snart et år, og vi har meget svært ved at lære at gå pænt. Det er ALDRIG hundens skyld, så derfor må jeg søge nogle hjemmeråd, og et trænings sted der skulle være godt.
Vi flytter til Viborg om 14 dage, så gerne i Viborg eller der omkring, kender i nogen som har fået rosende ord?
Jeg har aldrig gået til hundetræning med Quila, men har altid bare selv træning hende, med metoden ros og godbidder, og hun er hurtig som bare *biiib* til at lære og huske, og hun vil virkelig gerne. Jeg har nu købt hende en dejlig sele, med "nød-bremse" pga hun bliver for ivrig når hun ser andre hunde, og så går det altså stærkt hvis man ikke lige har set den anden hund før hende. Anyway, jeg går rigtig meget med hende, fordi jeg selv har den idé om at træne træne træne det, for vil ønske det kan blive os en fornøjelse at gå med hende engang i fremtiden. Vi har gået meget på trapper, dig meget lave / flade trapper, hvor på hun skal være på samme trin som jeg, det virker fint for hende, og den er næsten fatter i slowmotion, så den arbejder vi videre med. Vi skal op af trapper når vi skal til søen nemlig. Når vi går og hun trækker, har jeg valgt at stoppe op hver gang, og bede hende om at sitte sig, hvilket hun gør uden jeg siger noget nu, da det er MANGE gange på en tur. Når vi så sætter igang, så siger jeg kontakt, og hun kigger op, første gange efter 1 sek får hun godbid og jo længere tid der går jo længere tid går der inden hun får godbidden, dog højest 5 sek, ellers mister jeg hende opmærksomhed, så alt andet er aaaal for spændende. Men jeg tror hun ser det som et trick, for når komandoen er ovre, ja så trækker hun helt vildt igen. Så jeg må indrømme, jeg har lavet fuldstændig kludder i det, og søger nogle gode råd til, hvad jeg kan gøre, for at det bliver vedvarende og ikke kun de 5 sekunder ros og så træk igen.
Håber jeg fik alt med ellers så spørg endelig ;O)
mvh og tak for alle svar og råd der måtte komme.
dec 2004
Følger: 29 Følgere: 29 Hunde: 2 Emner: 200 Svar: 706
jun 2006
Følger: 16 Følgere: 16 Hunde: 1 Emner: 88 Svar: 1.657
vise hende at det gider vi ikke ..så går vi bare væk hvis hun ikke høre dig første gang du sir noget til hende når hun trækker?
jeg trænede min venindes hund med dette og det hjalp..
dec 2004
Leduce V - Jo bestemt, er også prøvet en omgang, og ja, god idé med at prøve igen. Men hun er bare en bisse, hun nægter at gå når hun har set den, og vender jeg om, ja så får hun da drejet hovedet 180 grader, men hun snubler over sig selv, fordi hun er optaget af den anden hund. *gg*
jun 2006
men det er bare at træne og træne ...for hun leget frit med andre hunde?? til daglig??
dec 2004
jaaa, altså hun tisser faktisk af glæde når hun møder en hund, så når jeg finder nogen som har tid og gider at lege, så gør vi det selvfølgelig. ( skriver også næsten et indlæg herinde hverdag, hvor jeg søger nye legekammerater. netop fordi jeg ved hvor meget det glæder hende. )
dec 2004
jun 2006
kiggede lige hvor du boede ..laaangt væk ellers ville vi meget gerne lege for eddie kan fise rundt på græs til solen går ned hvis han får lov:-))
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
Håber det hjælper jer
jun 2006
har selv et par optagelser af eddie jeg gemmer på som jeg ikke vil vise frem på hg ...:-)))
dec 2004
Leduce V - ja jeg træner også hver eneste gå tur, og så har hun en 20 min hvor hun løber fri også. Hun kommer lige på stedet når man kalder, og løber aldrig mere end 5 meter væk fra mig. I hvert fald sjælden, og det er jeg over lykke for, men lige den med snoren er svær. Men ja træning, træning og atter træning. Tænkte bare jeg måtte gøre noget forkert, fordi hun ligesom opfatter det som et trick, sådan har jeg i hvert fald oplevet det.
Ja, vi vil sååååå gerne lege med nogen, men vi har kun mødt 3 på det år jeg har haft hende som er herfra, på trods af jeg næsten faktisk skriver er bedende indlæg hver evig eneste dag, hvorpå jeg spørg om der ikke nok er nogen som vil med ud og lege, men lige lidt hjælper det desværre. Bare jeg kunne bestemme over andre :O) hi hi, for det eneste vi mangler er egentlig en kammerat. Men tusind tak for tanken.
KARIN H - Nu med HG Factor! : - det er faktisk lige præcis sådan vi træner, men ja jeg håber da også det hjælper os på længere sigt, synes bare ikke det siver ind i knolden på den ellers så kvikke pige, men ja, fejlen er bestemt hos mig, skal bare lige sætte en finger på hvad dælen jeg gør så forkert ;o)
dec 2004
Leduce V - he he okaaay, hvad indeholde de så ? ;o)
jun 2006
jun 2006
der er nogle grupper herinde mht legekammerater har du skrevet i disse??
dec 2004
Leduce V - ok, hi hi. Så det er bare hjemmevideoer :o)
Ja, det er helt korrekt, men jeg skal til hundetræning for første gang med Quila i Viborg, men ikke for første gang for mig. Det er jeg spændt på, måske det er mit kropsprog der er noget i vejen med. Jeg ved det desværre ikke, gid jeg gjorde.
Jo, har skrevet i 5 forskellige igår, og dog kun en idag, fordi vil ikke "spamme" grupperne *gg*
jun 2006
ok lyder godt ..held og lykke med det ...;-)
dec 2004
Leduce V - hehehe, sådan man kan blive helt svimmel i hovedet af det ? ;o)
Tusind mange tak skal du have .
jun 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 114
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Jeg har selv brugt halti til træning af en omplaceringshund vi havde kig på engang og beslutter du dig for at bruge den, så husk på det er et træningsværktøj og jeg vil anbefale at du samtidig med haltien har alm. snor i hende, sådan at du styrer hunden med haltien, men at den alm. snor er den korteste, så hvis hun laver et pludseligt træk, så holdes hun tilbage med snoren og ikke med haltien, da det eller kan give vrid i nakken.
Læser du engelsk, så kan jeg varmt anbefale bogen "Control Unleashed" af Leslie McDevitt. Den arbejder med træning af reaktive hunde, der ikke kan koncentrere sig når der er andre hunde eller andre distraktioner i nærheden.
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
dec 2004
Og hvilken Halti skal det være, har snakket før med en dyrebutik om det, men synes der er nogle forskellige, og har lidt svært ved at sætte mig ind i det forskellige, og så er jeg lidt "gammeldags" så har bare valgt at træne videre med det jeg ved hvad er. Jeg har netop give hende sele på fordi hun trækker så meget, men snoren og også forbundet til halsbåndet, så jeg ikke mister kontakter til hende, så hun virkelig kan trække igennem. Også selvom hun udemærket godt ved hun ikke må
Altså vi bor i Kolding nu, hvor jeg egentlig ikke rigtig synes der er mange muligheder for folk med hund, men har hørt det skulle blive rigtig godt oppe i Viborg, og vi bor heldigvis ikke mere end en halv km fra en selv, så det er jo helt perfekt, og så det blandet med hundetræning, håber vi meget på at finde nogle gode og ikke mindst rare legekammerater ;o)
dec 2004
Gå pænt i snor - suk. Hjælp søges.