{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Agility nær Varde.?
  • #1   2. mar 2009 Uden mundkurv? Øh.. jeg kender da ingen steder, hvor man træner agility MED mundkurv...

• #2   2. mar 2009 Det har jeg godt nok aldrig hørt som et krav...
    Har din hund lavet udfald / angrebet en anden hund på holdet eller hvorfor skal den have mundkurv på ?

• #3   2. mar 2009 I Dch i Varde. Der skal Ea have mundkurv på da hund er havl muskelhund eller som de siger kamphund.

• #4   2. mar 2009 I Esbjerg skal man også have måndkurv på smiley En rottweiler kan du godt træne med uden mundkurv, det er kun de såkaldte kamphunde man skal have det på. Ja jeg syntes også at det er latterligt. Men priblemet er at hvis jeg træner i en klub hvor hunden skal have mundkurv på kan jeg ikke komme til stævner med hende da man ikke må starte med mundkurv på. Så derfor gider jeg ikke at træne et sted hvor de har de regler.

• #5   2. mar 2009 Hende med kamphunden -har du prøvet esbjerg agility-klub? Jeg kender ikke deres regler på området i dag, men da jeg havde Møffe, rendte jeg i samme problem i varde (hun var halv shar pei), og i Esbjerg agilityklub havde de dengang ikke regler omkring dette.

DCH skjern havde dengang heller ingen forbehold, så hvis ikke det er for langt for dig var det osse en mulighed.

(har osse hørt at DCH ribe ikke har forbehold, men det er dog blot hvad jeg har hørt).

Men det er jo sådan set ligegyldigt om i træner med mundkurv (hvis altså hunden er vandt til det osv), til konkurrencer er det jo ikke den klub i træner i, der bestemmer reglerne;o)

• #6   2. mar 2009 Mia -nu skal jeg jo ikke kunne udtale mig om alle mulige andre klubber, men jeg ve at en stor del af grunden til at Varde indførte mundkurve-påbudet for muskelhunde, skyldes de andre deltagere.
    Jeg trænede der med Møffe dengang det blev indført, og der var megen muggen i krogene fra øvrige deltagere, fordi der var en amstaff på holdet.

DCH varde har al den tid jeg har trænet der, benyttet mundkurve til hunde med agressionsproblemer (samt self linetvang).

Så det efterhåånden berømte og berygtede foredrag med Sussie-damen, var altså blot en del af det. Det er i hvert fald hvad jeg fik at vide dengang med Møffe.

Det er jo klart at man osse er nødt til at holde på øvrige kursister, hvis klubben skal løbe rundt. Og modsat mange andre klubber, har de dog valgt ikke at lave forbud mod hundene

• #7   2. mar 2009 Esbjerg har kravet, dch oksbøl har kravet. Nu prøver jeg ribe og ser om de har. Men det tager lidt lang tid med toget derud. Så venter nok med at starte til at jeg får bil igen.

• #8   2. mar 2009 Mia og Mikkel< Jeg har samme holdning. Hvis hunden er gal i hoved så behold snor på. I Varde har de 2 terrie som angriber alle hundene og den ene røg på Ea i lørdags hvor hun ikke have mulighed for at forsvare sig da hun jo havde mundkurv på, så der sagde jeg stop, det gider jeg ikke at finde mig i. Mental test en hund når den skal begynde også tag stilling til det bagefter.

Michelle< Grunden til at jeg ikke vil træne med mundkurv er at jeg ikke må starte stævner med en på.

• #9   2. mar 2009 Mia -men det løser jo netop et problem: de andre kursister bliver på holdet, fordi de så ikke er bange for at Fido bliver spist;o)

I øvrigt synes jeg egentlig det er ok. Der ER jo nu engang problemer med en del af de hunde når de er sammen med andre hunde, og i agility har man jo ikke rigtig nogen line eller andet til at "redde" situationen hvis det går galt.

Dog skulle der jo så være mulighed for at få lov at tage den af, når man har vist at der er styr på kræet.

Der HAR faktisk været flere tilfælde af overfald på andre hunde i Varde. Min egen hund har været udsat for det (den gamle hund altså), hvilket ikke ligefrem hjalp på hendes egne agressionsproblemer.

Jeg gik på hold med en hund, som vi var flere der var panisk angste for. Ejer fik påbudt brug af mundkurv, da den havde overfaldet øvrige hunde en håpndfuld gange, på trods af den befandt sig i modsatte ende af pladsen (og havde snor på -ejer kunne bare ikke holde den).

Det er self ud over det sædvanlige, og absolut ikke dagligdag, men jeg kan faktisk godt forstå man overvejer alternative løsninger, når man har oplevet den slags på pladsen mere end en gang

• #10   2. mar 2009 Hende med -det er jeg helt klar over du ikke må. Men nu foregår stævnerne vel ikke allesammen i varde, så du kan jo bare droppe mundkurven til stævnerne;o)

Har du prøvet Esbjerg agilityklub, eller kun DCH esbjerg?

• #11   2. mar 2009 Mia -det er altså absolut ikke min oplevelse af træningen i Varde. Hverken at man bliver mobbet ud, eller at der er spændinger omkring muskelhundene (men nu har der så heller ikke været så mange af dem på "mit" hold)

De er jo altså nødt til at holde på de kursister der er flest af -nemlig dem med "almindelige" hunde. Og hvis de er bange for at Fido bliver spist, så bliver de væk. Og klubben kan altså ikke leve af den beskedne mængde muskelhunde der kommer til træning

• #12   2. mar 2009 Michelle< Har du nr på esbjerg agilityklub..?

Mia og Mikkel< Ea har jeg så fuldt styr på, hun er mental testet og har haft en adfærdsvundering på hende og der er intet aggrasivt i hende. Så derfor syntes jeg at hvis hunden angreb kunne man give mundkurv på, men hvis den nu er sød og rar behøves den jo ikke efter min mening.

• #13   2. mar 2009 (link fjernet)

• #15   2. mar 2009 Basset Hound< De kan bare søge under mig i klubben så står det der. Hvis man ser hende Live så kan man godt se at der er noget andet i hende, men har seriøs overvejet at finde en anden race hund er blandet af. Folk de ligger flade af grin når jeg står på hundebanen med min lille hund også den har mundkurv på, de syntes at det er en kæmpejoke.

• #17   2. mar 2009 Basset -nu ved jeg self ikke om det er tilfældet med Ea, men med min Møffe, stod det i hendes pas (hvor vacc jo er skrevet i), hvad hun var blandet af. Det har tidl ejer fået skrevet i. Og for at melde sig til træning skal de jo se vacc så det løs var jo ligesom kørt for os.

• #18   2. mar 2009 Mia -jeg tror nu de siger "mundkurv" af hensyn til øvrige folk på pladsen (eller vel rettere deres hunde)

Det er nu engang en kendsgerning at rigtig mange af disse hunde har det svært med andre hunde -og de har vel taget konsekvensen af dette, hvilket self er brandærgerligt for de der faktisk ikke har problemer

• #19   2. mar 2009 Mia -og det lærer de jo altså osse ved at træne osv. Men jeg ser ikke hvordan mundkurven udgør et problem. AFhængig af hvilken type man vælger self

• #20   2. mar 2009 Basset hound< Det står i Ea´s vaccbog fra den gang jeg købte hende, så det er derfor at de kan se det.

• #21   3. mar 2009 Hm... nu træner jeg så i DCH-Esbjerg og det med mundkurven er nyt for mig - vi bruger det i hvertilfælde ikke på nogen af vores lydighedshold !
    Men der er vente tid på vores agility hold - hvem har du talt med angående mundkurven ???
    Jeg ville da bare lade være med at nævne at der er andet i hende end D/S - hvad man ikke ved har man vel heller ikke ondt af - og hvis den ellers opførere sig pænt - så kan jeg da ikke se at det er et problem !!

• #22   3. mar 2009 Karin F< Det står i hendes vacc.bog, og det er skrevet med kuglepind, så jeg kan heller ikke rette det smiley Men man kan vel altid prøve. Men jeg snakkede med formanden for klubben og han sagde at der skulle mundkurv på alle muskelhunde/Kamphunde også blandinger af racer.

• #23   3. mar 2009 hm... jeg har lige talt med en anden fra bestyrelsen og hun sagde noget andet - det må vi vist lige have op igen på et møde - så vi bliver enige om hvad vi siger smiley

Men hun sagde så at de ikke tager muskelhunde ind på agilityholdet overhovedet - så hvor det med mundkurven kommer fra ved jeg ikke smiley
    Men det betyder jo så desværre også at du nok ikke kan gå der - det var jeg faktisk ikke klar over - sorry smiley
    Jeg ved godt at det har været på tale men indtil nu har det vist aldrig været brugt - men det er nu en regel som gælder alle racer hvis de ikke kan begå sig - altså det med mundkurven

• #24   3. mar 2009 Karin< Ea er jo kun halv muskelhund, hun ligner jo ikke en og har ihvertfald ikke arvet sindet efter den. Som min gamle træner sagde ligner hun en stor rotte smiley

Kommentér på:
Agility nær Varde.?

Annonce