{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Godbidder??? {{forumTopicSubject}}

Hej Jeg er ny her inde. Jeg har et lille spørgsmål og håber i kan hjælpe mig og Jamie. Jeg skal begynde til hvalpe træning her om en 3 ugers tid og har fået a vide at man skal have nogle godbidder med som skal være super gode for at man får mest muligt ud af træningen.
Jeg har erfaret at han er helt vild efter de forskellige former for godbidder jeg nu har investeret i. Det er nogle fra supermarket der er en smule tørre. Jeg har prøvet tørret lever (tror jeg det er) Og så har jeg prøvet det nogle jeg fik med fra opdrætteren i en start pakke. Alt fungere med de her godbidder indefor i huset men så snart jeg kommer ud så har de ingen interesse overhoved. Kan i hjælpe med hva man kan gøre / bruge til en hvalp også så det fungere medhensyn til den kommende hvalpe træning udendørs. ??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Godbidder???
  • #2   19. feb 2009 brugte rigtig pølser som jeg skar ud i små stykker, tro mig så gider den godt,

mine gad heller ikke med det almindelige kedelige, frolic gider de stort set også altid, skal bare ikke gives i store mængder.

det gode er de kan deles i mange små stykker

• #3   19. feb 2009 Når jeg træner selv bruger jeg bare forskellige tørre godbidder.

Til træning bruger alle skinketern for dem er vores instruktør vilde med!
    Men jeg har købt sådan nogle mini-frikadeller fra steff Houlberg, sådan nogle der lugter rigtig fælt. Så skærer jeg dem i små stykker, og bruger dem.. De er helt fantastiske, og jeg har alles opmærksomhed! smiley

• #4   19. feb 2009 Det er måske fordi godbidderne alligevel ikke er spændende nok.
    Du kan prøve med følgende:
    pølse stykker
    skinke tern
    kødboller (dem man bruger i supper, bag den lidt i ovnen)
    Husk at stykkerne ikke må være alt for store.

• #5   19. feb 2009 Jeg brugte også pølsestykker, eller skinkestykker.
    Det virkede rigtig godt, men bare husk at der går lidt til, og der skal efterfølgende reduseres lidt i fodermængde den dag. Det skulle jeg i hvert fald med Sofus.

• #6   19. feb 2009 Ja jeg ville bruge skinketern eller pølser i stykker:-)

• #7   19. feb 2009 Hvalpen er jo nysgerrig..

Ja, du skal have gode kiks med, men også lade hunden kigge og opleve.

det er ikke meningen hvalpen skal have sin opmærksomhed på dig til alle tider, det kan man ikke forvente når verden er ny og spændende..

du kan hjælpe det på vej ved blot at sidde jer i udkanten af en træningsplads og kigge.. og når hvalpen så opsøger dig, så roser du roligt og giver en kikser =)

• #8   19. feb 2009 Kog noget lever sk´ær det ud i små stykker, tør det enten i micro eller alm ovn det er nemt at have i lommen og det sviner ikke.eller pølser i skiver kan tørres på samme måde.

• #9   19. feb 2009 Enig med Nina!

udover det er det også et hit at have en godt sulten hund med til første træning. Altså undlad at give mad inden efter træning den dag i skal afsted...

• #10   19. feb 2009 Et råd vi fik til hvalpetræning var at når man er udenfor så er der så mange lugte som tiltrækker så hvis man vil have noget positivt og lærerigt ud af træningen skal godbidderne helst lugte rigtig rigtig meget. Så de overdøver de andre lugte.
    Vi har brugt laksebidder som er i en blå pose. Kan ikke huske hvad de hedder.

• #11   19. feb 2009 helle> de hedder laksekronch smiley

ellers kan frossen fiskefars skæres i bittesmå tern og bages i ovnen ved lav varme til de er ggyldne og hårde - namme nam... kogt kylling, pølsestykker, skinketern, et stykke steg skåret i små tern osv...

til træning med andre hunde og spændende nye dufte skal godbidderne bar være lidt mere spændende end derhjemme smiley

• #12   20. feb 2009 Jeg laver selv levergodbider, køber en hel lever og koger den i et par timer, herefter bliver den såret ud i små tern, og så et par timer i ovenen. så de bliver sprøde.
    Opdeler dem så i fryse poser, så det passer nogenlunde, med hvad man bruger pr. gang.
    Så bliver de smit i fryseren.
    dagen før jeg skal brug dem, kommer der ud og bliver tøet op. og så er de klar til brug.
    Det er det rene guf. og så er det billigere end det man kan købe i de verse forretninger.

En hel lever koster ca. 20-25 kr.

• #13   20. feb 2009 hos fakta kan man købe en skærefast leverpølse for ca. 10 kr - skær den i små stykker og din hund vil elske dig :-))
    Husk ikke at fodre din hvalp inden du skal til træning

• #14   20. feb 2009 har fuldstændig samme problem og min er 9 måneder nu. Hos os er kylling, det største hit, men kan trøste dig med at det bliver lidt bedre når de bliver ældre smiley Er lidt nemmere at koncentrere sig, men giv endelig ikke op er guld værd at træne med sin hund.... smiley

• #15   23. feb 2009 og hvad gær man så når hunden er ligeglad med godbidder, min vil ikke have godbidder på træningsbanen, han får istedet masser af ros, og lov at ruske et stykke skind til det er helt dødt,

• #16   23. feb 2009 mollemor - jamen hver hund har jo sin foretrukne belønning =)

hvis din er mest til bolde og skind, så bruger du bare det =)

Kommentér på:
Godbidder???

Annonce