{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.126 visninger | Oprettet:

lure coursing i Holstebro {{forumTopicSubject}}

Hejsa.
Efter at have læst en del på nette om Lure Coursing er jeg blevet meget hooked på at starte noget op i Holstebro. Min Shiba tæve er utroligt jagt minded, og da jeg har svært ved at finde en aktivitet som hun synes om, tror jeg hun ville være vild med dette. Her en kort beskrivelse af lure coursing

-----------------------------------------------
I Lure Coursing jager hunde en kunstig hare tværs over en mark og følger et løbemønster, der skal simulere en virkelig forfølgelse.

En typisk Lure Course-strækning er mellem 600 og 1000 yards (548 til 914 meter). I Europa kan banelængden være over 1000 meter, og banen kan indeholde forhindringer og spring.

Banen skal indeholde et vist antal sving for at simulere byttets (prærieharens eller harens) retningsskift under en jagt. Marken kan være indhegnet eller åben.

Hvis en hund er "Lure"-fokuseret, vil den typisk forfølge den kunstige hare fra start til slut og ikke afvige fra sporet. Hunde med betydelig Lure Course-erfaring, benævnt "Lure Wise", vil muligvis forsøge at forudse retningen eller "snyde" ved at prøve at afskære den kunstige hares vej, i stedet for at prøve at indhente den ved hjælp af forfølgelse, fart og smidighed.

Mynder behøver generelt ikke trænes eller opildnes for at jage en lokkehare, da de i forvejen har et instinktivt ønske om at jage. Andre racer kan imidlertid i en tidlig alder have behov for indlæring gennem leg, for at opmuntre dem til entusiastisk at forfølge et kunstigt objekt.

Hunde skal være mindst et år gamle for at deltage i konkurrencer; de skarpe, hurtige sving er hårde ved hundens led i voksealderen, og Lure Coursing før etårsalderen kan medføre problemer for hunden senere i livet.

---------------------------------------------

Nu kunne jeg så godt tænke mig at høre om der er nogle af jer som ville være interesserede i at deltage i noget sådan? Jeg forestiller mig et arrangement ca. hver 14 dag. Fra hvad jeg har set på nettet så er det noget hundene er helt vilde med, selvfølgelig forudsætter det at de har et godt 'jagt-indstinkt', at de godt kan lide at jage, men det er der jo rigtig mange hunde der har.

Lad mig høre fra jer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  lure coursing i Holstebro
Kommentér på:
lure coursing i Holstebro

Annonce