{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.898 visninger | Oprettet:

HJÆLP, min hund kradser i mine vægge!? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger, Maddie kradser hul i mine vægge:-/
Det er første gang det er sket så jeg er lidt fortvivlet. Det er sket imens jeg har været på arbejde og hun er ellers en eget lydhør hund, der aldrig gør noget forkert.
Begge hunde har legetøj og flere ben at hygge sig ed, imens jeg er på arbejde.

Hvad skal jeg dog gøre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP, min hund kradser i mine vægge!?
  • #3   28. jan 2009 De har en bold ed guffer i.. Den har de kune når de er alene, så den altid er spændende..
    å prøve noget, "gå væk hund":-/


  • #4   31. jan 2009 Der kan være flere grunde til at hunden kradser på væggen, når den er alene.
    Det kan skyldes, at den er bange eller at den keder sig = er understimuleret.

    Hvad er det for en race, hvor gammel er den, hvor længe er den alene og hvor stort et område har den til rådighed, når den er alene, hvor meget og hvordan beskæftiger du den, og hvad sker der lige inden du går???


  • #5   31. jan 2009 Vores vapser har også "hygget" sig med kradse i vægge..... og lave rigtig mange andre sjove ting...... det eneste der har hjulpet her - er at tiden er gået og de er blevet ældre. Nu kan de sagtens være alene uden at være vandaler ;0)

  • #6   31. jan 2009 Maddie er 2 år og vant til at være alene (har os Fie på 6 mdr).
    Det er Rottweiler begge to.

    Dog kommer Maddie fra et hjem, hvor der ikke var tid til hende. Hun er nu kommet til mig og der blir leget og gået en masse ture.

    Om morgenen render de rundt i haven (ca 1000 kvm) imens jeg gør hjemmet hundesikret. De går i gangen og på badeværelset (ca. 20 kvm.) det er mest fordi det en enkel gang kan komme en smutter fra Fie.

    De har sådan en aktiverings bold med mad i, tyggeben og deres legetøj.

    Jeg bruger tid på begge hunde om morgenen, men ca 15 min inden jeg køre, lader jeg dem trisse rundt og falde til ro. Går ud af døren og låser. Snakker ikke og siger ikke farvel til dem. De ser selvfølgelig jeg går og kan os høre min bil i gårdpladsen.


  • #7   1. feb 2009 Ja, der var jo ikke rigtig noget at sætte fingeren på. Er du sikker på at det er Maddie og ikke Fie, der kradser???

    Rottweilere er brugshunde - laver du noget brugsarbejde med dem, så de er godt stimulerede???



  • #8   1. feb 2009 Ja, jeg er helt 100 % sikker. Hvis jeg går ind i mit soveværelse, begynder Maddie med det samme (altså når døren er lukket).

    -Jeg ved ikke om det kan være et tegn på hun er bange for at blive glemt/forladt?

    Vi går lange ture i skoven hver evig eneste dag, for at de kan bruge deres lugtesans.. Ellers bliver der ´kastet pind i lange baner, hjemme i haven:-)
    Vi der jævnligt andre hunde, som de begge leger med.

    **Her i weekenden har der ikke været noget overhovedet, jeg har prøvet at køre hjemmefra flere gange om dagen, uden problemer**

    Men hvad med imorgen, der er det lang dag igen!?


  • #9   1. feb 2009 Fie Har jeg netop afsluttet et hvalpekursus med, hvor Maddie har været alene, når jeg har været afsted (ca. 3 timer).

    Planen var at til foråret ville jeg starte til noget træning med dem begge.

    Har overvejet sådan noget spring/tuneller m.m. som jeg evt. kunne hve herhjemme og lege med for sjov.
    Men kan de holde til det? Maddie har muligvis noget med hoften, det er dog ikke noget dyrlægen har set på. men hun løber skævt. Så jeg vil nødig belaste hende mere end højst nødvendigt!


  • #10   1. feb 2009 De er for unge til agility.........

  • #11   1. feb 2009 Okay.. Vi havde ellers noget på hvalpeholdet hvor vi gik over vipper og igennem tuneller! Ingen af vores hunde tog skade af det;-)

    Maddie er 2 år, så mon ikke hun kan holde til en tunel og et lille spring i ny og næ?

    Det er jo bare for aktivering, ikke noget seriøs:-) Jeg ved det selvfølgelig ikke. Så spøger bare af ren nysgerrighed?:-)


  • #12   2. feb 2009 Maddie er ikke for ung til agility! Der skal hundene blot være færdig i knoglebygningen = ca. 1 år til 1½.
    Tunnel er ingen problem med begge hunde, spring kan sættes langt ned, evt. ligge på jorden til Fie. Maddie kan godt springe - med mindre der er noget galt med hendes hofte...

    Smerter kan få hunde til at reagere på de mest underlige måder - kradsen i væg, har jeg dog ikke hørt om før, men jeg ville nok gå hende undersøgt - både af dyrlæge og af kiropraktiker, det er ikke altid dyrlægen opdager det hele.

    Pindekast stresser hundene, så det bør undgås op til at de skal være alene. Muligvis, kan du holde en pause et stykke tid, så Maddie kan falde lidt til ro. Derudover skal du nok starte forefra, give hende en god guffer, gå fra hende så kort tid, at hun ikke når at kradse, komme tilbage rose og forlænge tiden langsomt.



  • #13   2. feb 2009 Rikke O:
    Gud, vidste ikke det stressede dem at lege med pind. Hun kommer selv med alt det, der nu kan kastes. Og da jeg bor i en skov er der ret mange pinde:-p Skal jeg bare ignorer når hun kommer med en pind?!

    Dyrlægen lavede et sundhedstjek på hende imellem jul og nytår, da hun får nogle anfald, hvor hun ikke kan få vejret. Der sagde dyrlægen hun godt kunne se, hun var en smule skæv. Men havde ikke smerter.

    Hvor finder jeg en hunde kiopraktor?!

    Tror jeg vil anskaffe lidt slalom, tuneller m.m:-)

    **Idag var mit laminat gulv ødelagt, der var ikke gravet i væggen**
    Keder de sig?


  • #14   2. feb 2009 Vi har de samme problemer vi haren grøndlænder på 1½ år og hun har lige fundet ud af hun ikke vil finde sig i at være alene. Så hun er begyndt at rive gulvtæppet i stykker (helt nyt øv) paneler river hun ned og ødelægger og graver i væggen, eller æder hun alt hvad der lægger fremme. ja stik kontakterne de er også i faresonen(og det er jo ikk helt ufarligt. hun kan heller kke være ude mere når vi ikke er hjemme selv om hun er vant til det hun hyler og skraver dører i stykker til hun er inde i huset.
    Vi ahr prøvet med aktiverings boldt det var hun ikke så interreseret i ( men med hendes mad blandet med tun var det et hit) men den holder jo ikke en evighed så når den er tom ja så går den løs. vi har prøvet med at have tv og lys tænkt når vi kører hun har fået ben ved fyld i dem gider hun ikke dem gemmer hun væk.
    og vi aktivere hende også både i skov og strand og laver hjerne gymnastik med hende intet hjælper.


  • #15   3. feb 2009 Mette N>> Øv, hvor er det træls.. Underligt hvorfor det lige er der de kommer ind i en periode. Kunne forstå, hvis det var i lømmelalderen.. Hmm.

    **Idag var ingenting ødelagt, kun en smørpakke som de havde fået og lege med, imens jeg var væk**

    Tror måske det er ved at vende igen med Maddie. Vi er stoppet med at kaste pind og hun er ikke nær så meget opppe at køre.


  • #16   4. feb 2009 Nej, det er også lidt underligt, det med pinde/bolde og stressen, for hunden vil jo så gerne. Men når vi kaster en pind eller bold, tænder vi hundens jagtinstinkt og byttedrift, og det gør at der frigøres stresshormoner. Det er selvfølgelig ikke sådan at vi aldrig må kaste bold eller pinde, men vi skal gøre det med omtanke og i små mængder. Med en hund som Maddie, er det nok en god ide, at lægge det på hylde en tid, for at give hende ro.
    Ignorere hende i skoven eller lad hende lave noget andet, små tricks og øvelser, så i arbejder sammen og hun får brugt hovedet lidt til at finde ud af, hvad det er du vil have hende til.
    Det glæder mig at læse, at hun allerede har ændret sig lidt til det bedre.

    Mht. til kiropraktiker, så er det ikke helt nemt. Hvor bor du? Jjeg kender en RIGTIG god en i Birkerød, der kører ud til sine kunder. Jeg sender gerne hendes nummer, hvis du er interesseret. Ellers må du google "kiropraktik" eller "ledmanipulation". Pøj pøj...


Kommentér på:
HJÆLP, min hund kradser i mine vægge!?

Annonce