"forsøgsdyr" frivillige medhjælpere... {{forumTopicSubject}}
Ja et par stykker frivillige medhjælpere søges
muligvis en enkelt af gangen ...
grunden er :
Futte min schæfer. Der af en eller anden grund har en angst for fremmede hunde den møder. (drejer sig om hunde der er størrer end hende selv)
begir sig til at stå og gø helt vildt af dem ..
jeg har gennem et stykke tid trænet lidt i det med andre hunde hun kender ..og er vant til ..men dem er der jo intet med ..så ved ikke rigtig om mit forsøg har haft nogle virkning eller blot tidsspilde ..da hun stadig skaber sig tosset når hun møder andre på hendes vej.
Så var det jeg tænkte ..at herinde er jeg ikke den eneste der har hund ..og måske heller ikke den eneste der har/haft dette problem..og man evt ku få nogle gode råd ..
eller om her var et par flinke sjæle .med et styks stor hund ..der er let omgængelig og gerne legesyg ..man evt ku træne lidt med i starten ..for at vise hende .at fremmede hunde ikke er farlige ..og evt med tiden ..få lidt flere med ..
nu bor jeg i munkebo ..og der er et stort grønt areal ..der er flere men lige der hvor jeg plejer at rende med hende løs ..kan der ikke ske så meget .
så hvis her var nogle fynboer der ku være friske på at hjælpe lidt ..kunne det være rigtig dejligt .
ja undskylder mit lidt ..indviklede indlæg ..
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.287
okt 2007
Følger: 23 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 64 Svar: 966
jul 2008
Følger: 78 Følgere: 70 Hunde: 3 Emner: 99 Svar: 1.287
okt 2007
maj 2007
Følger: 21 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 48 Svar: 1.756
For ellersville det være en rigtig god måde for hende at møde nye hunde. Og træneren vil også kunne hjælpe ;o)
jan 2007
Følger: 26 Følgere: 26 Hunde: 5 Emner: 100 Svar: 504
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Det gøres bedst på en træningsplads, hvor der nomal er andre hunde tilstedet, Her kan hunden udfolde sig samme ned andre hunde, og førerne er altid parat til at gribe ind før situationen udvikler sig.
Selv om min er meget omgængelig og kan med andre hunde, så kan hun også godt være i det lune, at der er ingen der skal komme hen til hende, for så er der huggeri i luften.
Vi har været på staranden hvor 35 hunde i alle aldre har fået lov til at løbe løs, og lige så snart man kan se at nu er der optakt til lidt gnideri, så bliver der råbt op, og det er nok til at stoppe det, i det fleste tilfælde.
Babett bliver også brugt, når der kommer en ny hund til, da hun kan sætte den på plads, men som regel stopper hun de andre hunde ved at gå ind imellem dem og bare kikke på dem, så lunter de af, men ind imellem kan der også blive brugt skrapper midler, men så er vi hf. på forkant, så det bliver stoppet lige med det samme.
okt 2007
Men ja ..træneren har trukket os til side og trænet med os efter de andre har trænet sammen med hans egne hunde ..da han mener at flere hunde på en gang er for meget ..og derfor føler sig endnu mere utryg / forvirret
grunden til hendes adfærd ligger nok i at hun som yngre hvalp blev angrebet da hun gik løs af en anden løs muskelhund ..det er nok der utrygheden er opstået for størrer hunde ..hvilket er syndt ..men der prøves grundigt at rettes op på det ..det er bestemt ikke fordi der ikke bliver gjort noget for det ...jeg vil blot prøve lidt mere "hjemme"
apr 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 51 Svar: 218
Vh Malene
Skriv evt en pb hvis du vil vide lidt mere:)
"forsøgsdyr" frivillige medhjælpere...