Spørgsmål angående opdragelse af hvalp {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg vil have opfyldt mit store ønske om at få en ny ven , nemlig en lille hvalp. Jeg har besluttet mig for at det skal værre en fransk eller engelsk bulldog, da jeg har hørt at det er en god begynder hund , og at den sagtens kan affinde sig med at bo i lejlighed.
Jeg har nogle spørgsmål :
Må hvalpen værre alene hjemme , eller hvordan skal man gøre de første par dage , jeg er alene og går i skole så jeg kan ikke værre ved den de par timer jeg er i skole , hvordan klare man den ..
Hvordan for man sådan en lille en renlig ?
Hvordan træner for man den til at komme når man kalder ?
I det hele taget nogle gode start råd ?
dec 2008
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 31
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Nogle får den dog en fredag, og tager på arbejde mandag.
Hvis du bor tæt på skolen ville jeg i din situation tage fri/pjække de første par dage, og derefter tage hjem i hver pause og gå med den.
Hvis du kun har mulighed for at være hjemme et par dage, er det vigtigt at du er målrettet i din træning med at lære hunden at være alene hjemme.
Det optimale ville være hvis du kunne få hvalpen i en ferie!
F.eks. fredagen op til vinterferien, for så har du ti dage til at øve med den.
jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
jan 2009
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 5
Jeg er opvokset med hunde , så det er ikke fordi jeg er helt blank.
Men nogle gange er det meget godt at få nogle gode råd
okt 2004
Følger: 53 Følgere: 61 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.333
De har tendens til dårlige hofter (HD)
dec 2008
Jeg fik min hund de sidste ti dage af sommerferien, men da var hun 11 uger og var begyndte alene-hjemmetræningen..
Endvire bor jeg lige ved siden af skolen, så jeg tog hjem i frokosten.
Det er gode spørgsmål, men hvis du søger lidt på nettet, kan du finde svar på stort set alle.
Du kan også finde noget info om racerne.
Og som Belinda skriver, skal alle hunde bæres til de er 2 år af hensyn til hofterne!
dec 2008
okt 2004
Bodil, NAJ da, du er jo UNG ikke ;o)
okt 2004
dec 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 5
Er det ikke bedst at få hvalpen til en ferie, så kan den jo rigtig falde til, uden at den skal være alene?
- Man har fundet ud af, at det er bedst at få den f.eks. en fredag og så gå fra den mandag. Grunden er følgende. Det er et kulturchok for den lille hvalp at forlade mor og søskende og komme et helt nyt sted hen. Det kommer den over på et par dage. Hvis man nu går og hygger om den 2-3 uger, så skal den igennem nok et chok, når man går fra den. Så lad den få alle chok på en gang.
det lyder efter min mening som en god idè ..
selv har var vi hjemme i 4 dage med den og så fik den ca 3,5 timer ad gangen og en halvtimes hygge og så 3,5 time igen.. og nu 1 mdr efter 8 timer alene.. hun er 13 uger
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.270
Ps ironi kan forkomme
okt 2004
Det er dæleme også længe at skulle bære...
Og mht alene-hjemme-træning,. så vil jeg mene, at det bedste er at man de første par dage, og så langsomt bygger den tid man forlader den ad gange op. Vel at mærke hvis den finder sig i det.. Startende med 5 min. Og derfor bruger man mindst 3 uger på det. Det er jo ikke sådan at man render rundt hos hunden i de tre uger, og så vupti forlader den. Meningen er jo at bruge tiden på at være sikker på at den ikke lider af seperationsangst inden men forlader den for en hel dag..
Og så undrer jeg mig godt nok over beagle-klubbens formulering må jeg indrømme..
okt 2004
okt 2004
OG på onsdag bliver han 11 år uden tegn på dårlige hofter, så jeg tror på at jeg har gjort det rigtige ;o)
dec 2008
Bare når jeg skal veje hende, er det en kamp, for hun er tung at stå med, og umulig at holde ordentligt, så hun synes slet ikke det er særlig sjovt..
sep 2007
Følger: 10 Følgere: 20 Hunde: 2 Emner: 73 Svar: 7.120
okt 2004
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 46 Svar: 2.931
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Svar: 2
Jeg har lige et spørgesmål..!
Jeg har fået mig en lille dejlig labrador, som er rigtig lærenem har haft ham 14 dage nu. Og hen er næsten ren, han har lidt svært ved at holde sig om natten men det kommer nok stille og rolig. Han er rigitig god til at komme når jeg kalder på ham og sidder hver gang jeg sidder Sit. Og kan ligge næsten hver gang men er os først lige begyndt og lære ham det..
Til spørgesmålet: Hvordan får jeg min lille Bonto til at gå PLADS når jeg går i snor med ham og os uden snor.? Synes det virker synd som jeg har fået fortalt sku gøres, så ku godt være i havde et godt foreslag..??
Mvh. Dorthe og Bonto..!
jan 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Svar: 2
Tak for info, det havde jeg slet ikke lige tænkt på..!
Hilsen dorthe..
Spørgsmål angående opdragelse af hvalp