591 visninger
|
Oprettet:
dch prøver {{forumTopicSubject}}
Jeg skal til og gå til træning med min hund igen.
Så er det at jeg godt kunne tænke mig og deltage i prøver.
Jeg ved bare ikke hvordan sådan nogle forgår. Den eneste prøvet jeg har deltaget i, var en afslutningsprøve på begynder holdet, der blev vi nummer 3, men den tæller jo ikke i noget.
Er der nogle der har deltaget i prøver, og kan fortælle lidt om det.
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
DcH er delt op i 6 kreds, og de fleste af de konkurrencer der foregår i løbet af året er det man kalder for kreds-konkurrencer. Dvs. at hundeførere fra alle lokalforeninger i den pågældende kreds er indbudt - nogle gange alle klasser: C, B, a, A og E ... nogle gange kun een eller flere klasser. Du kan finde en oversigt over alle kredskonkurrencer på www.dch-danmark.dk.
En kreds-konkurrence foregår således at man møder tidligt om morgenen og får udleveret sit startnummer og så er der en generel information mht. hvor de forskellige øvelser foregår.
Hvis der f.eks. er 30 hunde tilmeldt i C-klassen, så kan det være de første 10 skal starte med øvelserne lineføring, stå og spring (selvfølgelig enkeltvis). De næste 10 skal så starte med sid, dæk og apport, mens de sidste 10 starter med rundering og frit søg. De 3 grupper rokerer så rundt, så alle får prøvet alle øvelser, men jo så selvfølgelig i forskellig rækkefølge. - Inddelingen af øvelser også variere, ligesom der nogle gange kan være mere eller mindre end 3 dommerhold alt efter hvor mange deltagere der er.
Når alle hundeførere i alle klasser er færdige og resultaterne er talt sammen, er der præmieoverrækkelse :o).
Tilmelding til konkurencer skal altid foregå igennem din lokalforening. I nogle kredse kan der være krav til tidligere opnåede resultater for at man kan få lov til at deltage - her i kreds 1 (Nordjylland) hvor jeg er, skal man f.eks. i C-klassen have opnået 90 point eller højere ud af de 150 mulige for at kunne stille op til kredskonkurrencer hvor alle klasserne er repræsenteret...
~ Held og lykke med konkurrencerne ~
Hilsen
Carina
dch prøver