{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

ondt i ryggen {{forumTopicSubject}}

den ene af mine hunde er tit til dyrlægen, med sin ryg og for smerte stillende. han må ikke hoppe op i min seng fordi det ødelægger hans ryg. så jeg lukker døren, men så står han bare og piver fordi han vil ikke sove andre steder. Men hvordan kan jeg lære ham at bliver nede af min seng. havde tænkt på at lave en lille trappe til ham men det må jeg ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ondt i ryggen
  • #1   8. jan 2009 Jeg har hørt det skulle hjælpe at flytte madrassen hen til det sted hunden sover og sove sammen med den. For hver dag der går rykker man længere og længere væk og til sidst helt ind i soveværelset igen:) Men har desværre ingen erfaring med det så kan ikk sige om det virker:(

• #2   8. jan 2009 vi har lært dina at sove i sein egen seng, som så står lige ved siden af vores.

det koster nogle nætters søvn men virker.

start med at få hunden til at blive i sin kurv - dygtig...
    gir den tegn til at ville op i sengen, lægger man den på plads igen i sin kurv. - dygtig.
    ros den når den blir i kurven. ignorer den når den hopper op i sengen - blot flyt den uden videre anmærkning, og kæl og ros tilbage i sengen.

• #4   9. jan 2009 tag hunden til kiropraktor, en dyrelæge kan ikke hjælpe

• #5   10. jan 2009 Hvis I tit er til dyrlægen for smerter i ryggen, er det tydeligvis mere alvorligt end som så, og så vil smertestillende kun hjælpe midlertidigt og ikke på det egentlige problem.

Jeg vil som, der er blevet anbefalet, også prøve en kiropraktor eller massør, og komme problemet til livs, for det gør man ikke med piller.

Med hensyn til at lære ham ikke at hoppe op, så gælder det om, at han IKKE er i rummet alene, og derved kan øjne sig chancen for at hoppe op.
    Når han er I rummet, skal du have et øje på hver en finger, og hver gang han prøver at hoppe op, siger du nej. Dette kræver selvfølgelig at han forstår nej.

Derudover ville jeg have en kurv/tæppe ved siden af sengen, som han kan ligge i, og så kan du have en hånd nede hos ham, så han kan mærke I stadig er sammen.
    Ros ham, når han bliver nede, og giv gerne et tyggeben eller lignende han kan hygge sig med nede på tæppe/kurv.

God bedring til det lille pus :o)

• #6   11. jan 2009 ja vi har prøvét at sige nej til ham, men så bliver han ked af det. men jeg ligger bare min madras ned på gulvet nu. så han ikke hoppe op i min seng mere

Kommentér på:
ondt i ryggen

Annonce