Hund og kat {{forumTopicSubject}}
Ja, vi har netop for næsten 2 uger siden fået mig en lille hund. I forvejen havde vi 2 katte som jo lige skulle nå at finde sig til rette inden vi valgte at skaffe os en hund.
Problemet er så nu at Molly (hunden) bliver så glad når hun ser de 2 katte, den ene giver hende bare en pote og så smutter han væk. Den anden derimod er ALT for god af sig, han finder sig bare i hun mosler oven på ham og leger. Når det så efter lang tid bliver nok bider han Molly og hun løber lidt væk og springer så på ham igen.
Mit spørgsmål er så om vi bare skal lade dem "lege"? Eller om vi skal gribe ind når hun tumler med ham?
Mollys hale logre og hun er ikke agrressiv overfor ham.
dec 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 9
Hun har jo lært at holde sig fra den ene så er bare den anden der skal lære at sige fra.
aug 2008
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 3 Emner: 127 Svar: 3.614
dec 2008
Tror måske kattens godhed kommer fra at den er van til mine svigerforældres labrador som bare lader dem gøre hvad de vil, hun røre dem ikke, kigger bare på os som om hun spørger lidt om de små dyr godt må det de gør.
Og skal skam nok tage dit indlæg alvorligt. Ønsker at jeg om mange år stadig har alle tre dyr og hele og glade for hinanden. Er jo ikke den mindste hund vi har anskaffet os så er jo vigtigt hun respektere kattene allerede nu.
apr 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 1 Emner: 83 Svar: 607
dec 2008
Men katten spinjder og hunden logre med halen så lige nu er alt godt.
Og der bliver sagt nej og fy når hun springer på katten og så en masse ros når hun ligger pænt ved siden af.
dec 2008
Er jo bestemt ikke meningen at de skal få et negativt forhold.
Har læst det indlæg igen, og tror nu nok jeg har forstået sammenhængen nu.
Og tvivler heller ikke på de ikke skal lære det. Hun virker lærenem. Og elsker at lære tricks.
Jeg siger endnu engang mange gange tak.
Som sagt kan jeg allerede idag se en god forskel, de slikker lidt på hianden og putter. Har været meget meget lidt tumlen og biden i øre idag. Er nu rart at se.
Hund og kat