{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
361 visninger | Oprettet:

Hund og kat {{forumTopicSubject}}

Ja, vi har netop for næsten 2 uger siden fået mig en lille hund. I forvejen havde vi 2 katte som jo lige skulle nå at finde sig til rette inden vi valgte at skaffe os en hund.
Problemet er så nu at Molly (hunden) bliver så glad når hun ser de 2 katte, den ene giver hende bare en pote og så smutter han væk. Den anden derimod er ALT for god af sig, han finder sig bare i hun mosler oven på ham og leger. Når det så efter lang tid bliver nok bider han Molly og hun løber lidt væk og springer så på ham igen.
Mit spørgsmål er så om vi bare skal lade dem "lege"? Eller om vi skal gribe ind når hun tumler med ham?
Mollys hale logre og hun er ikke agrressiv overfor ham.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund og kat
  • #1   18. dec 2008 Det tænkte vi også, for de stopper jo efter lidt. Og hun er jo ikke ond ved dem. Men kunne godt være man skulle gøre noget for at træne hende fra at være så katteglad. smiley
    Hun har jo lært at holde sig fra den ene så er bare den anden der skal lære at sige fra. smiley

• #2   18. dec 2008 Lad dem selv finde ud af det- katte kan som regel godt finde ud af at sige fra, hvis det bliver for meget. Dog ...............: Her for nylig skete det hos en af mine bekendte ( med schæferhunde ) at to hunde på en gang ville lege med en halvstor killing hun havde ( ca. fire mdr. ). Begge hunde ville have kllingen for sig selv, og det endte desværre med, at killingen fik brækket sin nakke. Den ene hund ( som så åbenbart vandt ) bar stolt killingen ind i stuen til min bekendte, som blev noget så ked af det

• #5   18. dec 2008 I'm ACE! : Vi vil nok begynde at gribe ind lidt mere, er jo synd for katten vil så gerne putte med hende men hun vil bare lege. Så med lidt hjælp fra dit link så kunne det jo være katten fik sin vilje til sidst. smiley
    Tror måske kattens godhed kommer fra at den er van til mine svigerforældres labrador som bare lader dem gøre hvad de vil, hun røre dem ikke, kigger bare på os som om hun spørger lidt om de små dyr godt må det de gør. smiley

Og skal skam nok tage dit indlæg alvorligt. Ønsker at jeg om mange år stadig har alle tre dyr og hele og glade for hinanden. Er jo ikke den mindste hund vi har anskaffet os så er jo vigtigt hun respektere kattene allerede nu.

• #6   18. dec 2008 Vi havde lidt samme problem hjemme hos os i starten. hunden blev så glad hver gang han så katten og farede lige imod hende. En gang gav katten hunden en poto og siden har hunden taget hensyn til katten... Som tiden gik og de blev bedre venner og der slet ingen problemer mellem dem nu. De skal bare lige have ldit tid til at finde ud af hinanden. jeg mener da at man lige sige nej til hunden, hvis den gentagne gange flyver li i hovedet på katten, selvom det kun er leg

• #7   19. dec 2008 Tak skal i alle have. Brugte en del af aftenen igår på at opdrage lidt på hende og igen her til morgen og lige nu ligger de så sødt ved siden af hinanden på et tæppe. Må se hvor længe det holder. smiley
    Men katten spinjder og hunden logre med halen så lige nu er alt godt. smiley

Og der bliver sagt nej og fy når hun springer på katten og så en masse ros når hun ligger pænt ved siden af.

• #9   19. dec 2008 Jeg vil lade være at sige fy og nej. smiley
    Er jo bestemt ikke meningen at de skal få et negativt forhold.

Har læst det indlæg igen, og tror nu nok jeg har forstået sammenhængen nu. smiley

Og tvivler heller ikke på de ikke skal lære det. Hun virker lærenem. Og elsker at lære tricks. smiley

Jeg siger endnu engang mange gange tak.
    Som sagt kan jeg allerede idag se en god forskel, de slikker lidt på hianden og putter. Har været meget meget lidt tumlen og biden i øre idag. Er nu rart at se.

Kommentér på:
Hund og kat

Annonce