783 visninger
|
Oprettet:
Louise RIP Chianti elsker dig for evigt D
28. mar 2008 Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 4 Emner: 90 Svar: 1.453
28. mar 2008 Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 4 Emner: 90 Svar: 1.453
dækken efter træning? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har hørt at det er en go idé med et dækken til sin hund her i vinterperioden, som den kan ha på efter træning mens den sidder i bilen og venter så den ikke bliver for hurtig kold.
Er der nogen som har erfaring med det? Er det nødvendigt til en tyndpelset cocker spaniel? og hvornår starter man med det. sådan temperaturmæssig altså?
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
Hun kommer nemt til at fryse efter en omgang "hård" trænig hvorefter hun skal side i bilen indtil vi skal hjem. (jeg er hjælpe træner på et hvalpe hold efter jeg har trænet med hende, så hun kommer nemt til at sidde i bilen i 2 timer inden vi kører hjem.)
Hvis din hund nemt bliver kold/kommer til at fryse, synes jeg bestemt det er en god ide...
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.205
Min hund fryser, så han har dækken på når vinden er rigtig kold (altså når vi går ture), men han kan sagtens holde varmen når han er i bevægelse - også selvom det er frostvejr; bare det ikke blæser alt for meget.
Du kan selv vurdere om din hund bliver kold, men jeg vil skyde på, at en aftørring (på maven) og et godt varmt tæppe (evt lammeskind) vil kunne gøre det når nu din hund er i læ for vind og vejr..
mar 2008
Følger: 20 Følgere: 20 Hunde: 4 Emner: 90 Svar: 1.453
Hun har et lammeskindstæppe herhjemme... det ku ske jeg skulle tage det ud i bilen... Lige pt. ligger hun i en blød hundeseng i bilen.
mar 2008
Jeg er bare i tvivl om hvornår man skal begynde at bruge dækken, jeg kan jo ikke se hende når hun sidder i bilen
jun 2005
Jeg tænker lidt, at et dækken måske er ubehageligt (måske endda farligt) at sætte på hunden når den så skal være alene...
- Jeg ved ikke hvordan din hund "opbevares" i bilen eller hvor urolig den er, men et dækken kan let komme til at sidde skørt, og kan potentielt skade hunden =/
Ja jeg ved sgutte lige hvad jeg ville stille op... Måske en "kattehule" (altså kurv med "tag"), det isolerer da lidt bedre...
mar 2008
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 195
jeg bruger selv dækken til mine hunde efter træning og til stævner.. og nej hvis du køber et godt dækken sidder det som det skal selv om hunden er alene.. når jeg siger ordenlig dækken mener jeg et funktionelt dækken som har en god pasform. ikke noget med blonder eller sådan en fansy et med hætte eller sådan noget pynt. Jeg bruger et som skal over hovedet på hunden og har et stykke som går mellem forben og spændes på ryggen . det er også benstroppet på .. jeg har prøvet et med sådan en elastik om halen men det ligger ikke så godt.. husk at når det er et dækken som skal bruges efter træning skal det også være åndbart ..
mar 2008
tusind tak for svaret
jeg troede egentlig at min tråd var gået i glemmebogen
Det var helt sikkert også min plan at det udelukkende skulle være funktionelt
Jeg har kigget meget på sådan et her:
(link fjernet)
jun 2005
der er keramiste tråde i, der gør noget ved hundens blodtilførdsel (kort fortalt), og faktisk kan påføre den ubehag uden tilvænning =/
De andre 2 mærker kender jeg ikke lige, men har selv et B on T til min hund =)
feb 2007
Følger: 28 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 25 Svar: 195
dækken efter træning?