{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
622 visninger | Oprettet:

Stikker af... {{forumTopicSubject}}

Hej med jer...

Den kære lille Oliver - er blevet en rigtig bandit. Han er begyndt at stikke af. Vi har et trådhegn rindt i hele haven, men Oliver tramper det ned - vi har overvejet at sætte et endnu højere hegn op, men det vil komme til at tage for lang tid får det bliver færdigt, da det jo først skal bygges og derefter sættes op. Vi har hele tiden talt om at Oliver skal kasteres og så tænkte vi om det ville hjælpe at kasterer ham nu fremfor om 2 måneder som først planlagt. Vi har hørt fra nogen at det har hjulpet andre hanhunde så de ikke er stukket af længere. Der vil selvfølgelig komme en overgangsperiode, hvor vi bliver nød til at gøre et eller andet med hegn mv. så han ikke kan komme ud af haven... Lige nu bliver han kun lukket ud i haven når han har sin flexiline på - jeg vil ikke risikere noget så sådan må det blive indtil vi finder på noget...

Men hvad siger i vil det hjælpe at kastere ham, eller kan det være "ligegyldigt" i dette tilfælde?!?!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stikker af...
  • #1   18. dec 2005 jeg skal ikke kunne sige noget, men jeg tror bare det er pga. at han stadig er en hvalp. Bølle stak også af en gang da den var lille. men nu går den ikke ud af haven, selv om vi lader døren stå åben..
    Håber du kan bruge det til noget..

    Knus Mette..


  • #2   18. dec 2005 jeg skal ikke kunne sige noget, men jeg tror bare det er pga. at han stadig er en hvalp. Bølle stak også af en gang da den var lille. men nu går den ikke ud af haven, selv om vi lader døren stå åben..
    Håber du kan bruge det til noget..

    Knus Mette..


  • #3   18. dec 2005 ups..

  • #4   18. dec 2005 ja det kan der selvføgelig være noget om, men her i morges stak han af for 1. gang - da vi mente der nok bare var en "smutter" tænkte vi desværre ikke mere over det, da han så 2. gang stak af igen var vi godt klar over at det nok ikke var en smutter 1. gang. Min svigermor kom så senere og var ikke klar over hvad Oliver havde haft gang i tidligere og kom derfor til at lukke ham ud i haven, da han sad og pev foran døren - og så skete det for 3. gang - så nu lever han et kedeligt liv bag lås og med flexiline i nakken ;o)

  • #5   18. dec 2005 Tjaa jeg ved ikke hvad du skal gøre, da jeg står med samme problem, bortset fra ar Bobo, han hopper over... Jeg er møgtræt af det.

    Jeg søgte efter et råd igår, men fik intet rigtig brugbart. Nu vil jeg følge med i denne tråd og se om der kommer nogle gode træningstips.


  • #6   18. dec 2005 hej marianne,

    ja jeg så godt dit indlæg - vi må krydse fingre for hinanden - jeg bliver bare så bekymret når den lille laban stikker af - jeg er så bange for der sker ham noget...


  • #7   18. dec 2005 He he Bobo lærte det for to dage siden og han lever nu et sørgeligt liv med snor på i haven, det er bare ikke en holdbar løsning, da han får brændt en del krudt af i haven som han ikke gør, når han har snor på.

  • #8   18. dec 2005 hejsa vil sige at king er blevet kasteret og han har ikk været stukket af siden, men ved ikk om det hjælper på alle hunde.

  • #9   18. dec 2005 Ja det er fint med den stramme ståltråd.
    Det gjorde jeg også med min tidligere hund, ind til at han fandt ud af at så kunne han da bare grave sig under, Så lagde jeg tråd i jorden. Så fandt han på, at kravle over hegnet, den stramme tråd holdt jo hegnet oppe.
    Først da jeg greb ham i gerningen, og tog meget bestemt fat i ham, fandt han 2 gang ud af, at så måtte han da hellere blive inde. Det kræver jo en del tolmodighed, fra vores side, for det er jo lige pludselig sjovt, når mor går med i haven hver gang, men jeg fandt ud af, at stå på lur.
    Idet han så var ca halvt oppe greb jeg ind.
    Kan nok være at han kom ned i en fart. Jeg brugte domminans som metode, altså det er mig der bestemmer her.
    Ved ikke om det kan hjælpe, det hjalp ihvertfald mig.
    Det skal lige siges at han var kasteretet, inden han begyndte på de her narrestreger.
    Men den stramme tråd har virket på Sofus, som også prøvede at trampe tråden ned.


Kommentér på:
Stikker af...

Annonce