{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
671 visninger | Oprettet:

Renlighed m aviser {{forumTopicSubject}}

Hej alle hundeejere

Jeg er helt ny her - og ny hundeejer fra idag! Har fået min lille guldklump Frede, som er dansk/svensk gårdhund. Skal nok oprette ham når jeg får taget nogle flere billeder.

Vi bor i lejlighed på 3. sal, men har været nede hver time siden han kom hjem -- uden resultat. Det hele har været meget spændene, men ikke så meget som en dråbe tis.

Til gengæld har han tisset osv. SÅ flot på en avis lige fra han kom hjem, ca. 4-5 gange. Endda en gang hvor jeg var ude i køkkenet.

Syntes I det er en dårlig ide at starte med aviser indtil han kan holde sig lidt bedre? Vil selvfølgelig blive ved med at tage ham ud, men hvad nu hvis han slet ikke forbinder ude med at gøre sig ren?

Nogle gode råd fra andre lejligheds-hunde-ejere?

vov fra Nanna og Frede

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Renlighed m aviser
  • #1   13. dec 2005 Jeg er selv lejligheds hunde ejer, og fik at vide da jeg købte min hund at den var avis renlig og at det var det bedste for sådan en hund som mig, også selvom jeg går mange ture hverdag.

Men hvis jeg skal være ærlig så synes jeg det med avis tisseri er et helvede, og jeg har haft så mange problemer med at få vent cali af med det igen, så kan ikke anbefale det.

• #2   13. dec 2005 rettelse "sådan en hund som DEN ikke mig *griner*

• #3   13. dec 2005 Tillykke med en dejlig hund. Det er ok med at lære at tisse på avis, når altså det er i en lejlighed. Du kan tage den tiltissede avis med ned på græsset, og lade hunden snuse til det der. Måske kan den lære at tisse udenfor på den måde. Men husk at efter hver gang hunden har sovet, leget og spist skal den ud. Og ikke på avis.
    Det tager ca. 2-3 uger, så må den være renlig. Det er anstrengende at skulle rende hver gang, men disse overvejelser har i selvfølgelig gjort jer, inden hunden blev købt. Held og lykke med den.

• #4   13. dec 2005 tjah..grunden til han gerne vil tisse på aviser er sikkert fordi det er det han er vant til.. jeg bor i lejligehed med min dogo..( 1. sal) og jeg tog ham altid ud efter han havde leget, sovet, spist eller drukket. og han blev meget hurtig renlig.. og hvis han tissede indenfor sagde jeg nej, tog ham ud og ventede på han tissede igen så jeg kunne rose ham.. altså det fungerede rigtig godt for mig på den måde.. synes i skal lade ham tisse indenfor på nogen måder..

håber i kunne bruge det til noget.

og velkommen til HG.

glædelig jul fra dogo og christina

• #5   13. dec 2005 rettelse... synes IKKE i skal lade ham tisse indenfor på nogen måder.. smiley

• #7   13. dec 2005 Jeg har haft ham med ude hver gang han har sovet, leget, spist osv og vil blive ved med det - der har bare ikke været det mindste tegn på at han så meget som overvejede at gøre noget udenfor, altså andet end at vælte rundt og snuse til alt ting...

Tror jeg vil flytte avisen ud tl hoveddøren og så blive ved med at tage ham ud, på et tidspunkt finder han vel ud af at det betyder noget...

• #8   13. dec 2005 Eva B --> der er en lille have i vores gård og der er selvfølgelig mange hunde der tisser osv, bliver han tryg ved at gøre det hvis vi går til det samme sted hele tiden?

• #10   13. dec 2005 Synes kun du skal bruge avisen som en nødløsning om f.eks natten eller den skal være alene hjemme. Det kommer til at tage meget længre tid at få ham renlig hvis han får lov til at tisse på avisen. Som mange af de andre siger skal han ud når han har spist sovet leget osv. Havde Bufas ude stort set hver time da han var lille, ga ham mega meget ros når han tissede eller det andet. Han blev hurtig renlig. Tror det er dumt at vende din hund til at gøre det indenfor, for det gør den jo når den gør det på avisen, for så kommer det til at tage meget længre tid for ham at lære.

• #11   13. dec 2005 Vi er lejlighedsmennesker:)

• #12   13. dec 2005 Så har vi lige været ude igen - håber interessen for at tisse ude bliver større imorgen.

1000 tak for hjælpen og på gensyn

Fra Nanna & Frede (avis-tisser)

• #14   14. dec 2005 Nå hvem har lige tisset og det hele udenfor 3 gange i nat og allerede været ude og levere 3 gange her til morgen!

Har en meget dygtig lille hund! og Frede har vidst snart en mor med god motion af alle de ture op og ned fra 3. sal.

• #15   17. dec 2005 Hmm nu bliver jeg nervøs... ude og levere 3 gange her til morgen... han har vel ikke lavet stort 3 gange på 1 morgen???? Så er der sgu noget galt med det foder han får!!!

• #16   17. dec 2005 Nej nej, han havde skam bare tisset udenfor for første gang - var ret begejstret og træt efter at have været nede fra 3. sal 3 gange på 1 nat.

Det går ret godt med det, selvom jeg syntes han skal tisse utroligt tit! Min. 1 gang i timen... Men det store bliver det jo kun til 1-2 gange om dagen.

Vi er hjemme hos mine forældre som har en 4 år gl. DK/svensk gårdhund - det er ret underholdende!

Kommentér på:
Renlighed m aviser

Annonce