{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
971 visninger | Oprettet:

engelsk bulldog og træning {{forumTopicSubject}}

jeg synes ikke jeg har lavet andet end at spørge om ting og stille dumme spørgsmål idag : /

skal vi håbe det her er det sidste : D i hvert fald for i dag : D

jeg vil gerne have en engelsk bulldog, og vil gerne melde mig ind i DKK. jeg sidder så og kigger på alt den træning de kan tilyde min hund, så for søren jeg vil være med til det hele. men hvad kan min hund egentlig holde til? med det tænker jeg sådan noget som eks. agility og sådan kan racen godt være med til sådan noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  engelsk bulldog og træning
  • #1   15. sep 2008 I princippet kan alle racer deltage i agility på et vidst plan. Men en EB vil næppe være særlig egnet til det. Her tænker jeg på både bygning, vejtrækning osv kombineret med at skulle løbe, springe osv.

• #2   15. sep 2008 michelle: ja det var nemlig også det jeg lige tænkte på : D

i´v got it all: jeg vil bare gerne have en : D rigtig meget : D

men tænker om der er nogen der har en ide hvad man så kan lave med sådan en hund? så den ikke bare ligger der hjemme og bliver dvask : D

• #3   15. sep 2008 k&b: ja det er nemlig det jeg tænker på for hunden skal jo kunne holde til det men den skal jo også lave noget altså aktiveres og hygge sig : D

er der nogen der ved hvad det her er for noget? Schweissprøverne?

• #4   15. sep 2008 Du kan træne lydighed, rally o.l. Man kan jo sagtens tage en smule af agility-forhindringerne ind i sin træning bare for sjov osse.

Men tænk på at EB ikke er en hund der brænder for at gøre sin fører tilfreds, så den kan godt være lidt "tung" at træne med, og den kræver en ekstra indsats fra din side hvis du ønsker en lydig hund.

• #5   15. sep 2008 Schweissprøver tror jeg ikke lige er for EB'er...

Schweiss-hunde er de hunde der tilkaldes hvis du har påkørt et dyr og det skal findes osv. Det er altså træning i at gå spor efter vildt osv

• #6   15. sep 2008 Jeg går til træning i Dch og er på hold med en engelsk buldog, den klarer det rigtigt godt ;o)

• #7   15. sep 2008 susanne: til agility?

• #8   15. sep 2008 jeg var lige inde og kille på det der rally og der står bare regler for det og såan.. hvad kan en øvlse være? der står nemlig bare :

Bedømmeren beder føreren starte, hvorefter hund og fører i deres eget tempo gennemfører en bane med bestemte momenter (10 - 20 stk. afhængig af niveauet). Et hvert af disse momenter er angivet med et skilt, der angiver hvilken øvelse der skal vises.

• #9   15. sep 2008 Kamilla -det kan være øvelser som sit, dæk, venstre-/højre vending, slalom osv.
    Det er altsammen noget en buller sagtens kan være med til og det er faktisk ganske sjovt og udfordrende uanset hvilken hund man har:o)

• #10   15. sep 2008 michelle: ja fandt lige noget med hvor der bliver vist nogle skilte... shit det ser altså indviklet ud noget af det : / men tror nu at man lige skal prøve for det lyder meget udfordrende og spændende... men er alm lydighed sværer eller hva?

• #11   15. sep 2008 Her er en side der beskriver det godt og du kan osse se små videoklip af nogen af øvelserne: http://www.rally-lydighed.dk/

• #12   15. sep 2008 Jamen sværhedsgrad skal ikke sammenlignes med almindelig lydighed. Det er to vidt forskellige ting.

Det er såmænd ikke så indviklet. Du får jo forklaret hvad skiltene betyder til træningen, og det er ikke voldsomt svært. Ved rally gælder det blandt andet at man skal have god kontakt til hunden og linen må ikke være stram.
    Du må både rose og bruge kropssprog undervejs for at hjælpe/opmuntre hunden

• #13   15. sep 2008 altså hvis du gerne vil går til meget forskelligt træning agillity o.lign. vil jeg IKKE anbefale at få en eb, det er jo ikke en super aktiv hund, og hvis du gerne vil være rigtig aktiv sammen med din hund så ville det nok være bedre at finde en aktiv hunderace.
    desuden er en eb tung og har ikke godt af fx at springe og gå op og ned af trapper

• #14   15. sep 2008 det behøver ikke at være agility, men jeg ville hører om der var nogen der vidste om andet træning man kunne lave med den her hund og ikke bare eks hvalpe og unghunde træning og en enkel omgang lydighedstræning men noget man kan lave på længere sigt : D

• #15   15. sep 2008 Kamilla -'host host* fik lige det her galt i halsen: ..."en enkel omgang lydighedstræning men noget man kan lave på længere sigt : D "

Lydighedstræning er skam livsvarigt. Jeg mener det er HELT misforstået at lydighedstræning er noget man går til det første år og så er den ged barberet

• #16   15. sep 2008 enig med michelle
    lydighedstræning vil også være mit bud med en eb, evt. ringtræning hvis du vil udstille

• #17   18. sep 2008 jeg har haft en eb, og hun var meget aktiv. hun elskede at lave ting, og lange ture.

Kommentér på:
engelsk bulldog og træning

Annonce