802 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Udstilling: At stå pænt.. Udstilling: At stå pænt..

Hej alle smiley

Vi regner med at skal til at udstillige Felix, men inden skal vi begynde til ringtræning sidst i august, men jeg vil gerne lige øve lidt med ham inden.. Da jeg sys der er lang tid til smiley

Men hvordan lærer jeg ham at stå pænt? Når jeg stiller ham på bordet for at gøre ham vant til sætter han sig bare på sin flade..

Nogen gode råd?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstilling: At stå pænt..
  • #1   17. jul 2008 følger lige med....

• #2   17. jul 2008 åhhh det er svært at forklare, men du skal have en masse godbidder, og så stille og roligt vende ham til at han skal stå, mens du siger ståååååå-)
    Men ellers så vent til ringtræningen, for så får du ikke noget forkert indlært:-)

• #3   17. jul 2008 Først og fremmest skal du jo så lære ham at stå uden at sætte sig :o)

Alt det der med at rette på ham, kommer først når han står uden at ville sætte sig eller være urolig.

Husk i indlæringen ikke at træne for lang tid af gangen. Det må ikke blive surt for ham, så træn i korte intervaller og altid sørg for at gøre det spændende..

• #4   17. jul 2008 Gitte.. Ja det var også meningen at jeg ville vente til ringtræning, men nu når han bare sætter sig vil jeg i hvert fald lige lærer ham at stå.. Såen jeg jeg ikke skal bruge til på at få ham til at stå når vi ska til træning, men at vi kan øve på detajlerne osv..

Mie.. ja det ska jeg nok huske.. Han blir rimelige hurtig utålmodig, så det er nok bare med at stoppe inden, for når han først ik gider mere.. er han helt umulig at have med at gøre..

• #5   17. jul 2008 øv det med ham på jorden. det kan godt være utrykt på et bord.

sæt dig ned til ham. når han sitter, har du guffen foran ham, og "trækker" ham på at stå ved langsomt at flytte guffen væk. når han står siger du stååå og giver en guf.
    vær sikker på at din stå-lyd, lyder meget anderledes end sit eller dæk.
    jeg trækker mit stå ud til en lang lyd, hvor sit og dæk er korte kommandoer

lige så vigtigt som at kunne stå, er at finde sig i at fremmede mennesker kikker en i ørene, munden og andre steder.

• #6   17. jul 2008 http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=223152

Prøv at se det emne jeg har oprettet for noget tid siden, der kom mange gode råd smiley

• #7   17. jul 2008 kender du til klikkertræning ? du kan klikke ham til at slå, trave osv.. men det er fandme svært at forklare via dette forum. Håber du får noget ordenligt ringtræning - noget af det er desværre håbløst

• #8   17. jul 2008 For mig har det været rigtig givtigt at lære dem "fri" komandoen som afslutning på ståøvelsen.
    Altså, jeg siger ståååååå tilhunden og trækker den frem/op med en godbid. Har den tendens til at sætte sig, så har jeg den anden hånd under maven og løfter den lidt op. Når den står selv bare få sekunder roser jeg og siger "fri" inden den selv afbryder øvelsen. På den måde, så lærer mine hunde at blive stående indtil jeg siger fri til dem. Det har jeg været super glad for.

Vh
    TAnja

• #9   17. jul 2008 Øv jer nede på gulvet...masser af godbidder eller pølsestykker ;o)
    Glem alt om at hive snoren op så de går/står akavet - fik vi at vide af en dommer fra et international skue...en fejl mange tror er rigtigt!!
    Dommerene kan bedst lide at se hunden så naturlig som mulig.
    Held og lykke
    Mette

• #10   17. jul 2008 Mette & Kenny P - når du træner udstilling har du for det første altid udstillings snoren på hunden - du går lidt frem og tilbage og får kontakt med din hund så han kigger på dig også mens du går , I skal jo ikke løbe, og når du stopper op bør du sige "stååååå" og trække ordet langt ud, derfor de mange å ´er :-))) sætter han sig ned, så går du lige rundt om dig selv med hunden også - og siger igen stååå til ham - og ros ham og giv ham en godbid - så går du op og ned eller frem eller tilbage - eet eller andet så han ikke keder sig og sætter sig ........... håber det hjælper

• #11   17. jul 2008 Hvis du bruger klikker, så er stå absolut nemmest at indlære med klikker. Du klikker ganske enkelt når han står, siger stå og giver godbid.

• #12   17. jul 2008 Siri - der er mange dommere, der ikke vil have at hundene får godbidder i ringen, så det er med det i tankerne at man også træner - hvad angår klikker er det det samme ...........

• #13   17. jul 2008 Nej, selvfølgelig. Det må man heller ikke i LP klasserne (som er der jeg bruger stå). Men min erfaring er at det er effektivt at indlære med klikker og godbidder, og så langsomt trække tiden og pille godbidder fra som hunden bliver bedre smiley

• #14   17. jul 2008 Siri - god ide - også vigtigt at fortælle, den der spørger - det er jo så nemt når man kan :-)))

• #15   17. jul 2008 Jeg har aldrig brugt godbidder på udstillinger, for som Pia P siger, så er mange dommere imod det. Der er ikke noget værre end at gå bagved en der "guffer" sin hund under fremvisningen. Det sker tit at de taber guffer ved et uheld, og så er der 4-5 hunde bagved der har snuderne i gulvet for at finde guffen - især udendørs.

Det kan godt trænes uden guffer. Jeg bruger håndtegn i stedet for - det virker på Bianca og Bolette. Baloo er lidt sin egen herre, så han er slem til at sætte sig. Men han ved godt den går ikke.

Så mit råd er glem guffer og øv det med håndtegn.

• #16   17. jul 2008 Canis har været udstillet 31 gange og jeg har haft godbidder med hver gang og aldrig hørt noget for det. Jeg tager kun et eller to bittesmå stykker i hånden, så jeg ikke taber nogle og så er jeg desuden ret diskret med dem. Ingen problemer der :o)

Kommentér på:
Udstilling: At stå pænt..

Annonce