1.254 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Hun er bange for at gå i snor... Hun er bange for at gå i snor...

Vores tøs på 11 uger er bange for at gå i snor og bange for biler. Vi har de sidste 2 uger trænet 3 gange dagligt og det går da også fremad. Men vi bære hende ud af huset og bære hende ned af fortorvet hvorefter vi sætter hende ned og hun så løber/spæner hun hjem. I starten ville hun slet ikke gå¨, sad bare og rystede. Vi taler og lokker med guf men nej. Hun er en irsk ulvehund og vejer allerede 11 kg så det vare ikke længe før vi ikke kan bære hende ud hvad fanden skal vi gøre. hvordan lokker vi hende ud af huset. Hun er en forsigtig pige der var over en uge om at blive tryg i haven. Hvad med at tage hende ud til andre mennesker, vi havde regnet med at hun skulle med rungt så meget som muligt. ellers en meget dejlig tøs der er super ongængelig og som huntigt er blevet integeret i vores familie.
Camilla

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hun er bange for at gå i snor...
  • #2   13. maj 2008 Jeg synes i skal vente med at tage hende med ud til hun er mere tryg i de vante omgivelser.... Det gælder bare om at finde den ting som hunden er mest glad for og så lokker med det når i skal ud.... Så skal i bare finde ud af om det er godbidder, legetøj eller kontakt fra jeres side hun helst vil have og så ellers bare fortsætte det gode arbejde men det kan godt tage meget lang tid

• #4   13. maj 2008 Sonja var også bange for biler, men gik en bestemt vej hver dag når hun skulle luftes. En vej hvor der kører biler men ikke for mange biler og hun var meget bange men jo flere gang hun oplever dem jo mere finder hun ud af at de ikke gør noget.. DEt er en tilvænnings sag.. Bliv ved bliv ved.. Sagde altid kom nu sonja og hev lidt i hende når bilerne kom og lod som om jeg var ligeglad med bilerne.. Så hun fandt ud af at de faktisk ikke gjorde noget og efter 3 uger så var hun ligeglad med dem også om aftenen når man kun kan se 2 forlygter

• #5   13. maj 2008 Sonja gad heller ikke gå i snor eller halsbånd de første 7 dage. hun satte sig på numsen og jeg lokkede med cocktail pølser og hev lidt i hende og når hun så gik så roste jeg hende helt vildt og efter en uge var det ikke mere, så var hun så kun bange for bilerne som vi så også trænede.

• #7   13. maj 2008 I kan prøve at sætte snoren på ude i haven og så ellers lade hende gå rundt med den på, mens i laver andre ting (i haven, så hun ikke efterlades der alene). Det skal jo bare blive en naturlig ting at have snoren på

• #9   13. maj 2008 Jeg havde samme problem med Louie. det hjalp at jeg gav ham flexiline på og simpelthen gik så langt fra ham som muligt og ventede på ham med ryggen til. når han så komm spurtende fik han ros og godbidder og det hjalp efter ikke ret lang tid

• #10   13. maj 2008 Vi havde lidt det samme problem med Tego.
    Han ville overhovedet ikke gå nogle steder.
    Vi valgte at derfor at give ham 14 dage, hvor han kun kom i haven, det gjorde ham tilstrækkelig tryg til, at nu kan vi gå tur med ham. Dermed ike sagt, at han er tilfreds med selen, den vil han helst være foruden. :o) Men den glemmer han, når han går.
    Med hensyn til biler er Tego stadig bange, ikke på vores egen vej, hvor der kun kommer én af gangen. Men på den større vej i nærneden.
    Så sætter jeg mig blot på hug med ham mellem benene, så han kan sidde der lidt og ellers løfter jeg ham op, mens vi går over... Han bliver gradvist bedre og mere rolig.

• #11   13. maj 2008 Skerv hun var bange for at gå i snor, men det passer ikke rigtigt. Hun er bange for at gå tur, bange for at gå andre steder end ud af haven.
    Camilla

• #12   13. maj 2008 Det var det samme vi havde med Tego. Det hjalp, da vi havde givet ham godt 14 dage kun i haven. Så var han blevet lidt mere tryg ved det nye sted og os, hvilket gør, at han gerne vil følge med på tur nu.

Han ville nemlig heller ikke i staten, simpelthen fordi alt var nyt.

• #13   13. maj 2008 Start med at sidde i døråbningen med hende og giv hende godbidder og gode oplevelser.
    Lige så langsomt i hendes tempo kommer i længere og længere ud smiley

• Trine P
    Trine P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 456
    #14   13. maj 2008 Kender i en anden hund som hun er tryg ved ? Det kan mange gange hjælpe hvis hun følges med en anden hund som hun er tryg ved. Hvis dette hjælper så få den anden hunde ejer til at stå lidt uden for, gerne så hun kan se den. Så er der noget sjovt ved at komme ud, næste gang er der lidt længere hen til den anden hund. 3 gang står den måske lige omkring hjørnet og til sidst mødes i lidt væk fra hjemmet.
    Ellers start med 3 skridt godbid og ros vend om og gå ind igen. Så 5 skridt godbid ros og til bage igen. Osv. Bare husk stop mens det er sjovt for hunden, Små fremskridt er bedre end 5 store tilbageskridt. Det skal nok lykkes med tålmodighed ;0)

Kommentér på:
Hun er bange for at gå i snor...

Annonce