træning {{forumTopicSubject}}
Hejsa derude
jeg ville høre om nogen har nogen gode råd,
jeg træner gå pænt og tilbage kald i flexline, som går rigitg godt det kan de begge to.
men når jeg møder andre hunde knurre min hanhund og jeg får han sat ned og får hans opmærksomhed, men derimod min tæve på to år, hun hopper og danser rundt og når jeg får sat hendes ned og får hendes opmærksomhed går der 1 sek så er hun igang igen, og så rejser den gamle sig også skal jeg starte for ny. og folk tro jeg sindsygt hehe ej det gjord de ikke men mit spørgsmål er
hvordan får jeg hende til og holde med og hoppe og danse når vi møder andre hunde, de fleste kender hun og de leger og hilser men dem hun aldrig har set før selvom de hilser og snuser så hopper hun og danser rundt...
jeg har prøvet kun gå med hende uden held
jeg har prøvet mundkurv uden held
jeg har prøvet læg hende ned men et blink med øjet og hun er oppe igen. uden held
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 19 Svar: 56
Det lyder som om din hund mangler simpel selvkontrol. Som jeg læser det vil hun enormt gerne lege.. er det ikke sandt?
Hvis det er tilfældet, er det en god ide hvis du sætter tid af til at gå med hende alene - mange gange - og simpelthen fratage hende muligheden for at komme over til de andre hunde.
Hun er ikke i stand til at tage imod 'kommandoer' i den situation, så det er der slet ingen grund til at forsøge.
Alliér dig med andre hundeejere, der har lyst til at gå tur med hundene i snor. Udstyr hundene med sele og gå med dem indtil din hund så småt begynder at slappe af - der skal evt. være lidt afstand, hvis hun skal have en chance for at blive kontaktbar. Når hun begynder at slappe af kan du begynde at give hende en godbid - hvis du kan få hendes kontakt selvfølgelig!
Det tager tid, men virker. Hun skal nok lære at slappe af, selvom det godt kan være en tålmodighedsprøve for ejeren.
Håber du kan bruge det til noget fornuftigt.
dec 2007
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 68 Svar: 429
jeg går en gang omdagen med hver hund for og træne forskelligt med dem og det kan hun godt finde ud af.
men når max er med skaber hun sig som en tosse ( på en godmåde)
men tak for dine råd
træning