{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Får sin hvalp til og lægge sig ??
  • #1   30. mar 2008 Kunne jo starte med at skrive hvordan du gør?

• #2   30. mar 2008 Når du har fået den til at sitte tager du en godbid og fører den foran snuden og ned mod gulvet og væk fra hunden. Så følger hvalpen som regel efter godbiden ned til liggende stilling. Lige idet den lægger sig, siger du "læg dig" eller "dæk".
    god fornøjelse.

• #3   30. mar 2008 ta en godbid ind i hånden og sæt hånden helt hen til hvalpens snude,først tar du hånden lidt bag hovedet på den så den sætter sig og når den har gjort det så tar du godbidden ned til forbenene ,så skulle den gerne ligge sig.

• #4   30. mar 2008 Jeg tager en godbid en i lukket hånd, noget der dufter rigtig godt og meget. og så sætte jeg min hånd på gulvet. hvalpen vil begynde at gøre alt mulig mæskeligt, men ligepludselig vel han ligge sig ned og så roser du ham til skyerne og åbner hånden med det sammen røven er i jorden smiley lad være med at sætte komando før hvalpen ligger sig hver gang du sætter hånden ned.

• #5   30. mar 2008 Vi gør som Astrid A siger...Bare husk at træk din hånd lidt fremad når du siger "dæk" eller "læg dig". Hunden følger jo hånden...Det tager selvfølgelig lidt tid, men med tålmodighed kommer man langt.

• #6   30. mar 2008 Vov - ikke for at rette på dig, men lad for hilmens skyld hver med at få hunden i sit inden du får det videre i dæk, det komme kun til at give problmer senere. jeg gjorde det sammen med min hund og nu laver han en sit og så en dæk, hver jeg jeg siger dæk til ham. det er dog ved at være trænet væk, men hvor give en selv ekstra ardejde ved at lære hunde det forkert fra starten.

Dæk skal være hvor hunde kaster sig ned.
    den skal jo ikke lave en sit først og derefter lægge sig. Men kommer også an på hvor seriøs man er i sin træning og hvad man vil bruge hunde til.

• #7   30. mar 2008 Ja tak for det det var vist noget jeg kunne bruge til noget.
    Men den vil ikke lægge sig den står bare på benende og snuser ned af
    men vil prøve det i skriver

• #8   30. mar 2008 Tue & Signe I
    det er helt ok,her har det virket fint men det er ikke sikkert at det er lige effektivt for alle :o)

• #9   30. mar 2008 Jeg har nu ikke haft problemer med at Tirith skulle sitte før un dækkede i indlæringsperioden og hun kan sagtens dække nu uden et sit. Hun er 9 mdr. gammel.

• #10   30. mar 2008 siger også bare at det kan ske. Beni har været ret sikker på at det var hvad jeg forlangte af ham. at han skulle sætte røven i jorden og derefter ligge forbenene ned. selvom det ser ganske pænt ud og han da også komme ned at ligge er det bare ikke helt optimalt til konkurencer.

• #11   30. mar 2008 Tue &...: Hvordan skal han så lægge sig ned? Hvad gør Beni så med benene, når han lægger sig?

• #12   30. mar 2008 Tue & Signe - Jeg oplevede det samme, og måtte også bruge meget tid på at træne det væk. Da en dæk komando betyder dæk med det samme. Lige meget hvad.

• #13   30. mar 2008 tage svært at forklare men kan da prøve at filme det. Men skal skal, hvis jeg skal prøve at forklare, helst bare kaste forbene frem, mens han står så det fik et røven der kommer 100-dele af et sekund langsommere ned en resten af kroppen.

• #14   30. mar 2008 Okay.

• #15   31. mar 2008 Du kan også lave et "C" med godbidden.

snude - ind til brystet - og ud til poterne igen smiley

pas på med ikke at have godbidden i hånden (hånden må godt lugte godt) mere end et par gange, ellers tror hvalpen at der skal godbid med hver gang.

Efter et par gange giver du godbidden hurtigt fra den anden hånd.
    God træning

• #16   31. mar 2008 Vi lærte har ingen problemer med at få et hurtigt dæk selvom Cassius lærte det fra Sit..
    Og det er i øvrigt også det, vi på hvalpeholdet instruerer hundeførene i at gøre.

Det er ofte lettere for hunden at dække fra sit - mange får ikke bagpartiet med, når de skal gøre det fra stående...

Er hunden driftig nok, skal den nok lære at kaste sig ned, hvis det er det, man ønsker...

Kommentér på:
Får sin hvalp til og lægge sig ??

Annonce