524 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Er der ingen der kan hjælpe?? Er der ingen der kan hjælpe??

Hej derude bag skærmene!

Dette indlæg har vi oprettet før, men vi fik ikke rigtig noget respons. Vi fik kun 2 rigtig gode ideer ;o) Vi prøver nu lige at oprette det igen, og se om ikke der er nogle flinke dygtige hundeførere eller trænere der kan komme med tips og råd til hvordan vi skal klare vores problem med feltsøg.

Mille (min skønne hund) vil ikke samle op ude i feltet. Hun søger fint, og finder faktisk også genstanden ret hurtigt, efter min mening. Nogle gange springer hun ligefrem ind hvor den ligger, men samler den ikke op. Da det ikke giver ret mange point, når hunden ikke samler genstanden op, vil jeg spørge jer der ude bag skærmene: Er der nogle som har en ide eller et godt råd til hvordan jeg kan få hende til at samle genstanden op??

Jeg håber virkelig jeg kan finde hjælp her, da jeg synes, vi næsten selv har prøvet alt med folk ude i klubben, og hjemme.

Mange håbefulde hilsner fra Rikke og Mille

PS. Hvis der er nogen som skal bruge det til noget (måske mht. regler i programmet) træner vi i DcH i c-klassen.

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Eksisterende skur, isoleres og beklædes indvendigt 12.500 kr.
  • Telefonforklaring på fejl på min vaskemaskine og din mening 205 kr.
  • Montering af opvaskemaskine el (ikke stik) 625 kr.
  • Installation af stue stereoanlæg 1.400 kr.
  • Rengøring 1.800 kr.
  • Bosch dishwasher not starting 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er der ingen der kan hjælpe??
  • #1   9. nov 2004 Hej Rikke!

Har desværre ikke nogle ide´er =0(
    Håber andre har ;0)

Held og lykke!

• #2   9. nov 2004 Leg - leg og atter leg.
    Få lavet dig et apport emne med en snor i, tir hende op til at bide i den og kast - gentag - gentag osv til hunden efterhånden er blevet så glad for at hente at flere ting kan kastes. Derefter laver du skjult apport - dvs uset og se om hun spontant apporterer. Ellers dæk hende af - ind i munden - videre i gang og ros- fortsæt denne øvelse til hun finder ud af hun ikke slipper. Husk legen med den gamle apportbuk hele tiden.
    OG lad være med at overdrive - det keder hunden - den vil føle det som straf at skulle gentage for meget......

mvh Karin

• #3   10. nov 2004 Tak Karin! Det må vi prøve ;o)

• #4   10. nov 2004 Hej Rikke
    Ja nu er det altså ikke Birgitha men "kun" hendes mor der besvarer dit indlæg - det er mig der træner Aysa. Vi har til at starte med i feltet brugt "brugte" M&M rør - du ved dem der med chokolade knapper i. Vi har så med en varm nål smeltet huller i låg og bund af røret, lagt nogen rigtig gode godbidder i røret lukket det og brugt det som genstand i feltet. Fidussen er at din hund så er nødt til at komme ud til dig med genstanden for at få hjælp til at få godterne ud! Det virkede for os. Held og lykke

• #5   17. nov 2004 Vi har brugt lyst apportering lidt a la det karin H beskriver. Dvs vi gør apportbukken levende ved at lege med den sammen med hunden. Han er vild med at samle op og komme tilbage med den for det er jo hos os den bliver levende. Bagefter skulle han så trænes i at sidde stille med bukken via masser af ros og rolige strøg over hovedet og under hagen og op - lidt svært at forklare. Det går nogenlunde han tygger lidt på den men ikke voldsomt. Og bedre er det så aldrig blevet, men det er nok til at han får gode point ;o)

LN

• #6   17. nov 2004 Hej Rikke
    - har du en tilbagemelding på hvordan det går?
    Det kunne være lidt hyggeligt at følge med i.

mvh Karin

• hedvig j
    hedvig j Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
    #7   8. dec 2004 har du prøvet klik træning, det er nok den bedste måde at lære din hund at samle op på.
    Hedvig

Kommentér på:
Er der ingen der kan hjælpe??

Annonce