Er der ingen der kan hjælpe?? Er der ingen der kan hjælpe??
Hej derude bag skærmene!
Dette indlæg har vi oprettet før, men vi fik ikke rigtig noget respons. Vi fik kun 2 rigtig gode ideer ;o) Vi prøver nu lige at oprette det igen, og se om ikke der er nogle flinke dygtige hundeførere eller trænere der kan komme med tips og råd til hvordan vi skal klare vores problem med feltsøg.
Mille (min skønne hund) vil ikke samle op ude i feltet. Hun søger fint, og finder faktisk også genstanden ret hurtigt, efter min mening. Nogle gange springer hun ligefrem ind hvor den ligger, men samler den ikke op. Da det ikke giver ret mange point, når hunden ikke samler genstanden op, vil jeg spørge jer der ude bag skærmene: Er der nogle som har en ide eller et godt råd til hvordan jeg kan få hende til at samle genstanden op??
Jeg håber virkelig jeg kan finde hjælp her, da jeg synes, vi næsten selv har prøvet alt med folk ude i klubben, og hjemme.
Mange håbefulde hilsner fra Rikke og Mille
PS. Hvis der er nogen som skal bruge det til noget (måske mht. regler i programmet) træner vi i DcH i c-klassen.
jun 2004
Følger: 5 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 38 Svar: 152
Har desværre ikke nogle ide´er =0(
Håber andre har ;0)
Held og lykke!
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
Få lavet dig et apport emne med en snor i, tir hende op til at bide i den og kast - gentag - gentag osv til hunden efterhånden er blevet så glad for at hente at flere ting kan kastes. Derefter laver du skjult apport - dvs uset og se om hun spontant apporterer. Ellers dæk hende af - ind i munden - videre i gang og ros- fortsæt denne øvelse til hun finder ud af hun ikke slipper. Husk legen med den gamle apportbuk hele tiden.
OG lad være med at overdrive - det keder hunden - den vil føle det som straf at skulle gentage for meget......
mvh Karin
jun 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Hunde: 1 Emner: 338 Svar: 3.686
nov 2004
Følger: 10 Følgere: 10 Emner: 11 Svar: 19
Ja nu er det altså ikke Birgitha men "kun" hendes mor der besvarer dit indlæg - det er mig der træner Aysa. Vi har til at starte med i feltet brugt "brugte" M&M rør - du ved dem der med chokolade knapper i. Vi har så med en varm nål smeltet huller i låg og bund af røret, lagt nogen rigtig gode godbidder i røret lukket det og brugt det som genstand i feltet. Fidussen er at din hund så er nødt til at komme ud til dig med genstanden for at få hjælp til at få godterne ud! Det virkede for os. Held og lykke
nov 2004
Følger: 3 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 11 Svar: 155
LN
jun 2004
Følger: 150 Følgere: 145 Hunde: 8 Emner: 1.182 Svar: 18.373
- har du en tilbagemelding på hvordan det går?
Det kunne være lidt hyggeligt at følge med i.
mvh Karin
dec 2004
Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 1
Hedvig
Er der ingen der kan hjælpe??