{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
776 visninger | Oprettet:

Jeg vil ikke gå i snor {{forumTopicSubject}}

Hjæælp, min lille basse vil absolut ikke gå i snor mere, de første dage gik det fint han fulgte pænt med når jeg gik, men nu... nej !.... ud for enden af indkørslen og "absolut" ikke længere, ikke engang godbidde kan logge ham, og bliver jeg stående længe nok og venter på han skal følge med begynder han bare at sidde og gø af mig.... Hvad gør jeg ????
Vi gik først med halsbånd, nu med sele.Han siger ikke noget til selen,han har den på når han render i haven og leger og han bemæker den ikke.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg vil ikke gå i snor
  • #1   5. mar 2008 bær ham et godt stykke væk fra huset og så la ham gå tilbage så plejer de gerne når det gælder at de skal hjem? gør det lidt så finder han vel ud af det kan være sjovt at gå tur??

ellers prøv bare for sjov og se hva han gør hvis det er i halsbånd?

• #2   5. mar 2008 Tålmodighed, tålmodighed, og atter............ og sæt dig så på hug og lok h´valpen hen til dig.. så går det.

• #3   5. mar 2008 Siger som Babet, og tilføjer lige: husk også godbidder og ros meget ved de mindste skridt.

• #4   5. mar 2008 Har prøvet i halsbånd der stritter han bare endnu mere imod. Ang det at lokke med godbidder virker ikke, har sidet i over en halv time og prøvet at lokke ham, men nej ikke om han vil. Og tålmodighed har jeg masser af. Det er ganske rigtig hvis jeg bære ham væk går det over stok og steen når vi skal hjemad, men han bliver jo tungere og tungere. Og da jeg går med en diskusprolaps er det ikke lige den bedste løsning for min ryg, men jeg må jo bare blive ved at prøve... håber bare ikke at han tror det skal være en vane at jeg bære ham ud og han selv går hjem... phuuu haaa... når han så bliver fuldvoksen (-:

• #5   5. mar 2008 Men tusinde tak for de gode råd.... jeg vil lige tilføje, at det er ikke noget problem hvis jeg feks. køre et sted hen i bil og så vil gå med ham, så går han lige så fin med.

• #6   5. mar 2008 hvad med et stykke legetøj..
    Altså nu har vi godt nok ikke haft buffy fra hvalp, men hun gider altså ikk de der godbidder. meget bedre hvis man tager et reb ( måske et pivdyr i jeres tilfælde, for at fange hans opmærksomhed) og så ned på alle 4 og så lege hen af fortovet, på et tidspunkt må han da opdage at han har gået helt selv, hvis det altså virker... ved bare at det ikk er alle hunde der er lige mad glad..

• #7   5. mar 2008 Hej Betina.... det er prøvet, men du skulle lige se ham når han sidder der, han er total ligeglad med godbidder legetøj mv.... han ligner sådan en der tænker, du kan tro det bliver løgn.... om jeg gider vade ned for enden af vejen (-: lokker du man med godbidder eller legetøj så er det an bare begynder at sidde og gø af en, så jeg må nok bide i det sure æble og bære ham et stykke væk og så lade ham gå hjem... og så se om han ikke finder ud af at det er sjovt nok, men jeg har da mine tvivl, han er en magelig type, så han syntes faktisk det ret behageligt at blive båret..... men vi kæmper videre (-:

• #8   5. mar 2008 Ups der sneg sig vist et par stavefejl ind.... håber det går

• #9   5. mar 2008 hmm hvad med at få en lufte buddy.. en som kommer og "henter" jer ved jeres hjem og følges ad lidt af vejen.
    Eller måske hele vejen her til at starte med. så han finder det sjovt både at gå hjem OG ud.. måske det ville virke.. du skal ihvertfald passe på din ryg

• #10   5. mar 2008 en lufte buddy = en anden person med en ældre hund eller lign

• #11   5. mar 2008 Hej igen Betina.... nu er det bare sådan at vi bor ude på landet og her er folk altså ikke vant til at lufte deres hunde i snor (ret irreterende) så at finde en der vil gå foran er ikke helt nemt... men tak for rådet.

• #12   5. mar 2008 nej det kan jeg godt se så..

• #13   6. mar 2008 Jubiii vores første gå tur uden de helt store protester... jeg forsøgte mig med stoooor tålmodighed at blive ved med at give små bitte ryk i selen mens jeg sagde "kom" og når han så gik et lille stykke roste jeg ham rigtig meget, så ja idag har vi lige været på vores formiddagstid og da vi kom ud for enden af indkørslen satte han sig som han plejer, men da jeg gav et lille nyk i snoren og sagde "kom" ja så gik han.... og blev ved med at gå heeeeeelt ned for enden af vejen (500m)... og så vendte vi om. så endelig lykkeds det (-:
    Men allesammen Tusinde tak for alle de gode råd.

• #14   6. mar 2008 SÅDAN tillykke.. dygtig lille vaps. hihi

Kommentér på:
Jeg vil ikke gå i snor

Annonce