631 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Sådan lærer jeg en hund at gø på kom. Sådan lærer jeg en hund at gø på kom.

Jeg har fået stillet spørgsmålet: hvordan har du lært Charlie at gø på kommando (Charlie er 9 uger) i gæstebogen på Charlie`s hjemmeside.

Jeg har valgt at skrive svaret her, da andre måske også gerne vil vide, hvordan jeg lærer en hund at gø på kommando.

Charlie gør helt af sig selv, når jeg står og vejer hans foder af, så jeg har bare benyttet mig af det, og opfordret ham til at halse, når han så sagde bare et enkelt vov, fik han straks en godbid og masser af ros. Så nu behøver vi ingen madskål, en godbid i hånden er nok, he he

Andre hunde gør måske af støvsugeren, så er det bare med at udnytte det.

Sig halse meget glad, opfordrende og ivrigt.... giv godbiden og sig dygtiiig samtidigt og med det samme... ved den mindste lille vuf, og bingo efter kort tid har hunden fattet pointen.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af 5g til tv 1.700 kr.
  • Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sådan lærer jeg en hund at gø på kom.
  • #1   15. sep 2005 ---- det var da et godt råd smiley

• #2   15. sep 2005 Zubin har ikke lært at gø endnu.....! ser det som en fordel hihi..

• #3   15. sep 2005 Hunde gør altså hverken mere eller mindre, end den gjorde i forvejen, fordi man lærer den at gø på kommando.

Det er ikke at hidse hunden op til at gø, men for mange brugshundeejere et arbejdsredskab.

Eks: Hvis jeg sender hunden ud for at finde et såret dyr, er det jo en stor fordel at den gør, når den har fundet dyret, så jeg kan finde både det sårede dyr og hunden bagefter ikke?

• #4   15. sep 2005 Hej Solveig.
    Jeg lærer ham sandelig ikke at gø ved fodring, det var noget han selv gjorde i starten, (8 uger) hvilket jeg bare udnyttede 1 gang.

Han er 10 uger i morgen, og gør ikke mere når jeg vejer hans foder af, så bare rolig.

Men du har fuldstændig ret i, at det ikke er hensigtmæssigt, at opfordrer sin hund til at gø, når den skal have sit foder.

Jeg håber at du forstår, at det heller ikke var det jeg gjorde.

• #5   16. sep 2005 Ulla...nemlig.....sådan lærte jeg også Tiki at gø på komando.....og kan således også stoppe hende med at gø...på komando.

;0)

• #6   16. sep 2005 Hej Solveig L
    Tusind tak for opbakningen, og ja fordelen er jo som du skriver, at man så også kan få dem til at tie på kommando.

Dertil kommer, at hvis man nu får indbrud i huset, eller bliver truet af en fremmed person, så kan man bede hunden om at halse, og samtidigt fortæller man den fremmede, at hvis du ikke går nu, ja så beder jeg den om at angribe dig.

Han ved jo ikke, at man bare har verdens mest fredelige hund vel ? han tror, at hvis du kan få den til at gø, ja så kan du nok også få den til at bide. smart ikke?

Denne trussel virker dog nok bedst, hvis man har en ikke alt for lille hund.

• #7   30. sep 2005 min hund kangodt gø...
    og det er rigtig godt for hun bruges til sporing af nogle der er faretvild og vigtige ting der er væk...

• #8   30. sep 2005 hund er en lille hjemmeværns-hund

Kommentér på:
Sådan lærer jeg en hund at gø på kom.

Annonce