{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
538 visninger | Oprettet:

kæde med kvæl - uden kvæl? {{forumTopicSubject}}

hmm tjae ved ikke hvordan jeg skal forklare det her - vi træner jo med Laika og en af de ting som jeg bare ikke kan få til at fungere er at gå pænt. Vi bruger p.t. et læderhalsbånd, og måske derfor det ikke duer.
Til træning så jeg en fra et andet hold der havde en kæde/lænke ting hvor den ikke gik helt i kvæl men med to kæder der ligesom lukkede mod hinanden, altså uden at stramme hårdt ved hundens hals - jeg kunne godt tænke mig at forsøge med sådan en, men kan bare ikke finde den nogen steder - er der nogen der kan hjælpe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kæde med kvæl - uden kvæl?
  • #1   25. feb 2008 sådan en har jeg osse og de er rigtig gode de kvæler ikk hunden ligesom et rigtgi kvæler halsbånd men lyden af det når det stames ind gør at du får hundes opmærksomhed .. jeg synres de er gode og de kvæler ikk hunden på den måde et rigtgi kvæler halsbånd gøt

• #2   25. feb 2008 det hedder en halvkvæl, kan fåes hos alttilhundogkat.dk eller loppetjansen.dk

mener jeg, vi bruger dem selv (men seler når vi går tur)
    halsbånd er kun til addresse skildtet herhjemme... c",)

• #3   25. feb 2008 bla bla du får lige alle mine fejl med osse hehe

• #4   25. feb 2008 Vi har købt vores i ribe zoocenter eller hva det nu hedder, men tror ikke det hjælper på det med at gå pænt smiley

• #5   25. feb 2008 www.ostrand.dk

under halsbånd
    også under diverse
    også ind på halv kvæl

• #6   25. feb 2008 AnneMette *Med GP2 og Formel2* .
    ingen tvivl om at jeg også trænger til mere træning - men havde bare en ide om at det måske virker bedre - og kontakt *GG* baah ikke nemt når alle de andre hunde er såååå spændende - så kan mine smaskelyde og flæskestegsgodbidder gå ad h til..

Og tusind tak for links og oplysninger til i andre - vil surfe og snuse lidt - tror vi vil prøve det i hvert fald

• #7   25. feb 2008 du kan osse købe en næsegrime til hunden vis den trækker så skader du ikk hunden hals og du har mere kontakt med hunden via næsen hehe

• #8   25. feb 2008 Loke har en som er brugt meget lidt, da den ingen effekt havde.. Gik derfor tilbage til at bruge sele... og vil kun anbefalde det, sammen med noget gå pænt træning.

• #9   25. feb 2008 En ganske almindelig dankæde kan gøre det lidt lettere at holde hunden inden man har fået øvelsen indlært.

Man sætter bare karabinen i den ene ring (Den er er ikke kvæler), trækker den anden ring hen, hvor halsbåndet passer perfekt og fæstner den i ringen og i en af de ovale dimser...

Så sidder det som det skal og kan ikke strække sig... Og hunden bliver ikke kvalt, hvis du da placerer den rigtigt...

Men alfa og omega er, at du træner det - for halsbåndet giver ikke en hund der går pænt af sig selv ;o)

• #10   25. feb 2008 Hippo a

hvis du ikke har forstand på næsegrimen som også hedder en halti, så kan du faktisk brække nakken på hunden

• #11   25. feb 2008 VRØVL..

Den skal netop sættes i den ring, der kvæler - og så skal størrelsen justeres, medmindre kæden passer perfekt.. - så skal den selvfølgelig bare i den anden ring også...

Så er den låst og kan ikke kvæle

Og er i øvrigt ganske enig med AnneMette ;o)

• #12   25. feb 2008 Cecilia L - og hippo A

Jeg har også haft både grime og sele i tankerne, men ville forsøge dette i første omgang...

kontakt øvelserne går fint når vi træner herhjemme i haven, men på pladsen er hun total spasser og hendes ejer er så ligegyldig - håber det bliver bedre hen ad vejen - det er trods alt kun 3 gange vi har været derude

• #13   25. feb 2008 Jeg ville godt nok sige grimen, er aller aller sidste udvej.......

men det jo også bare min mening...

• #14   25. feb 2008 altså hun er heller ikke så gammel endnu jo , og vi øver og øver - er sikker på det nok skal blive godt, men ved også at der skal træning til..

bare træls at hun nu er så tung og stærk at hun kan slæbe afsted med ungerne - derfor dette tiltag - om det virker er jo helt klart et spørgsmål om at jeg skal trænes bedre i at træne hende

• #15   25. feb 2008 Janni, jeg tror ikke det er tiden at eksperimentere med halsbånd efter tre træningsgange ;o)

Men jeg vil mene, at det er en god ide ikke at lade nogen gå med hende, som ikke kan styre hende før det er kommet på plads..

Husk, at Rom ikke blev bygget på en dag ;o)

• #16   25. feb 2008 CH *GG* nej og heller ikke drukket på en dag..

Vores datter har jo en daglig rute som hende og Laika går - det har de gjort siden vi fik hende, og det er deres måde at hygge på - hænger lidt sammen med at når hun kommer hjem fra skole så vækker hun mor og far - mens vi får øjne kan de 2 så lige hygge - men måske vi skal forsøge at overtale hende til bare at lege med hende i haven i stedet - indtil vi har styr på "gå pænt"

IN LOVE - super!!

• #17   25. feb 2008
    AnneMette *Med GP2 og Formel2* .
    jeg tager imod gode råd med kyshånd smiley

Jeg træner dagligt med Laika - i haven og gå pænt øvelsen foregår op og ned ad gaden (sikke et syn vi må være)

Men som jeg skrev før så har I nok ret i at jeg må vente med at lade de andre gå ture - indtil VI har lært at gå pænt

• #18   25. feb 2008 IN LOVE.... det er lige præcis den model jeg har set!!! mange tak smiley

• #19   25. feb 2008 *GG* iøvrigt er det bare en ekstra charme når man står og damper ved siden af en prustende hund efter træning ;-D

• #20   25. feb 2008 AnneMette - ja, kors i skuret, man skal ikke være genert eller bange for at blive til grin..

For sikke nogle manøvrer, man må udsætte sig selv for nogen gange..

Ikke sært, at nogle opfatter hundefolket som særlinge ;o)

• #21   25. feb 2008
    AnneMette *Med GP2 og Formel2* .
    jeg har mange sjove billeder i mit hoved nu *GG*

synes det er ret komisk at stå og betragte de andre der træner når de skal rose - nogen ser direkte skamfulde ud og drister sig måske lige til et døøøøgtig *GG*

• #22   25. feb 2008 lige præcis det tilfælde jeg nævnte er en midaldrende herre *LOL*

• #23   25. feb 2008 Aaarj, mænd er helt umulige... Især når de har passeret de fyrre, så går det helt skævt.
    De bevæger sig som stenstøtter og er en ren baryton, når de siger DØØØGTIIIIIG til deres hund...
    Mystisk at de små kræ ikke render skrigende bort!!!!

Kommentér på:
kæde med kvæl - uden kvæl?

Annonce