{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.400 visninger | Oprettet:

Anders N
Anders N
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

IPO træning på Fyn? {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Jeg er ny her og har brug for hjælp.
Efter at have tilbragt nogle dejlige år i Australien hvor jeg fik sat godt gang i interressen for brugshundesport, er jeg nu bosat på Fyn. Jeg har forgæves forsøgt at finde et sted hvor jeg kunne komme i gang igen her på Fyn, men uden held, og nu har jeg opgivet. Jeg har trænet i en fantastisk klub i AUS med nogle virkelige dygtige menesker ( www.nordenstamm.com). Måske er jeg godt vant, men det jeg har set til dato er ikke det jeg vil. Da jeg ved at Danmark gør sig rigtigt godt med brugshunde er det jo fordi jeg ikke ved hvor jeg skal lede, så derfor HJÆLP. Jeg vil gerne anskaffe en god Malinois når jeg har fundet en god klub. Og alt det politik og bagtalelse der foregår i mange klubber er lige til at tude over, jeg troede man var der for det samme og derfor hjælper hinanden, men igen er jeg måske for godt vant?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  IPO træning på Fyn?
  • #1   24. feb 2008 Du kan træne IPO i DcH-ringe.

Og du kan træne BHP i både rottweilerklubben, doberklubben, schæferklubben, boxerklubben - osv...

• #2   24. feb 2008 Belgierklubben har skruet brugshundearbejdet laaaangt ned, på grund af manglende tilslutning - så der er der ikke så meget at hente..

• #3   24. feb 2008 Anders -

Har selv malle og er tidligere schæferhundeejer. Mit råd er at du skal finde dig en schæferhundekreds hvor du må træne med din malinois.
    For det er klart det bedste sted at træne. De har de bedste figuranter og de dygtigeste hundeførere.
    Der vil du nå længst og kunne få den bedste hjælp.

• #4   24. feb 2008 CH -

Der kan også sagtens trænes IPO i sch-kredse. Det er jo den samme træning som til BHP, så ingen forskel der.

• #5   24. feb 2008 Ja, det er klart Rockeren...

• #6   24. feb 2008 CH -

Grunden til jeg skriver det er jo, som du selv er inde på, standarden af træning. Og der er man jo meget bedre hjulpet i schæferhundeklubben - så jeg ville bare gøre opmærksom på at man kunne træne IPO der, HVIS du nu ikke var klar over det ...

• #7   24. feb 2008 Jeg er fuldstændig enig med dig i, at standarden af træningen i schæferklubben er rigtig god - ihvertfald i udvalgte kredse. Og efter min mening også i forhold til en del andre brugshundeklubber, ganske enkelt fordi "figurantmaterialet" er bedre og ambitionerne større.

Og jo, jeg var skam helt klar over, at IPO og BHP er det samme (med en lillebitte undtagelse omkring udkald fra skjul i 1'eren, men den detalje er så lille at den ikke betyder noget som helst i denne sammenhæng).

Til trådstarter kan jeg nævne min egen kreds - kreds9, Odense, som har et godt udvalg af trænere og et særdeles godt udvalg af figuranter. Men det er en kreds med stor tilgang, så der tages for tiden ikke andre racer end schæferhunde ind.
    Men hvo intet vover...

Angående IPO-holdet i Ringe... Der tror jeg faktisk også det fungerer ok..., men om det er til at komme ind, det er jeg så også lidt mere tvivlende overfor.

• Anders N
    Anders N Tilmeldt:
    feb 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #8   24. feb 2008 Tak-tak
    Ja, jeg takker or de hurtige svar.
    Jeg er klar over at man kan træne i f.eks schæferhundeklubben, har været der og i flere klubber da jeg har været startet op med mine schæferhunde i flere kredse, men det meste der går ud på deres show og udstilling, jeg har ikke set nogen schæferhundeklub lægge mere vægt på brugshunde træningen end det der er strengt nødvendigt for at på hunden avlskåret, og skulle der være tvivl, så er det ikke det plan jeg vil træne på. Der skal være trænere/figuranter tilknyttet der kan hjælpe med at få hunden/mig til tops hvis det skulle komme dertil. Da det afhænger rigtigt meget af figuranten hvor god træning man får, er det helt sikkert at jeg leder efter en god brugshunde klub.
    Jeg kunne også selv være interresseret i at blive lært op som figurant for at hjælpe andre, der er jo stor brug for nogle der vil gøre et stykke frivilligt arbejde. MEN, kun i en brugshundeklub.
    Håber ikke at jeg støder for mange, sådan er det ikke ment.

Anders

• #9   24. feb 2008 Anders - kig forbi kreds 9 ;o)

Den fokus, der er udstilling der er ikke ret stor - det er en regulær brugshundekreds....
    (Desværre for nogen, er ringtræningen nok nærmest lidt underprioriteret).

Vi træner holdtræning hver tirsdag fra 18.30 til 19-19.30, fra klokken otte er der gr. C
    Torsdag har vi selvtræning og Gr. C også fra 18.30

Kig forbi, jeg tror ikke du vil blive skuffet, sådan som jeg læser dit indlæg ;o)

• #10   24. feb 2008 Bare som en lidt lokkemad, kan jeg jo sige, at en af vores figuranter var figurant ved VM i 2006 og kredsen også tæller sidste års DM-vinder.

Der er nogle fantastisk dygtige indlæringsfiguranter, og jeg garanterer dig, at hvis du engagerer dig i sporten, så får du i hoved og *Rxx* ;o)

• #11   24. feb 2008 DcH-Ringe har i hvert fald tidligere været rimeligt med resultatetmæssigt i forhold til DcHs IPO DM.

Det var måske en mulighed, hvis du ikke kan komme ind i en schæferhundeklub med en malle ?!?
    - Hvis dem der klarer sig godt i DcH rent faktisk også træner i DcH ... det er nemlig tit, at dem der stiller op til DcHs DM primært træner i schæferhundeklubben eller andre specialklubber ...

/Carina

• #12   24. feb 2008 Carina - eller både og ;o)

Det har vi flere eksempler på i kredsen ;o)

Kommentér på:
IPO træning på Fyn?

Annonce