amrikansk amstaf amrikansk amstaf
Hjælp allesammen har en kammerat med 2 amrikanske amstafer, hundene kan ikke rigtig sammen i længere tid, og kommer op og slås, hundene bliver skilt hver gang.. skal vi lade dem slås færdig så de ved hvem af dem der bestemmer..? vi har siddet det meste af natten og diskuterede hva vi skulle gøre ved problemet, andre hunde er ikke velkommen vores hund er blevet accepteret af den ene hund, men den anden hund (king) flyver direkte på hende, vi måtte skille dem ad, det var meget voldsomt, de 2 hunde (King og Jago) er 7½ mdr. gammel....
Jeg håber jeg hører fra nogen af jer vi kan bruge alt den hjælp der er muligt at få...
PFH. Tak Mvh. René H. Hansen
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 143 Svar: 717
Går i til træning med dem? Det er sundt for alle hunde at blive trænet og på denne måde lære hunden også at den skal gøre hvad der bliver sagt.
Beni min belgiske hyrdehund, kom fra et sted som ikke var særlig godt, og der var mange børn som trapppede rundt oven på dem og deres mor blev aggressiv over for hvalpene da de var 4 uger gamle.
Og ja man burde ikke købe hund sådan et sted og det prøver jeg også at lære mit alt for store hjerte, men nu kom han altså med hjem. og er her endnu og det bliver han ved med at være
Men for at gøre en lang historie kort.
Fik Beni hjem, han havde/har store problemer med plads, hvis nogen kommer tæt på ham eller røre ham når han ligger og putter. Så jeg startede selfølgelig til hundetræning og av av hvor var det pinligt at stå og advare folk om det lille moster jeg stod med, og han fik da også bidt en mase hunde, tæt på at bide et barn også, og en del voksne har han vist tænder af. Alt dette skete de første par månender jeg havde ham og det var ikke nemt. overvejede aflivning. Men jo længere vi kom med træning jo mere faldte han til ro, han lærte at jeg var leder og derfor også passede på ham. Nu er han så 10 mdr. Han har det ok med børn og bliver glad når han ser nogen specielt når han ikke er i snor så vil han gerne lege. Han kan med alle hunde (fra at han hadede alle hunde og bed dem) han elsker alle hunde. stadig en smule tilbage holdende over for vise mennesker, det arbejder vi stadig på.
Men så langt så godt
Men må også sige at jeg ingen forstand har på kamphunde. Har aldrig haft en og tror heller aldrig jeg skal.
mar 2007
Og nej det er ikke synd for hundene, det er synd at de ikke kan forstå rank ordeningen i hjemmet.
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 53 Svar: 169
Det som Ture og signe skriver vil jeg, som hundetræner og adfærdsterapeut, på det kraftigste fraråde!! Det er fuldstændig hul i hovedet. I risikerer, med stor sansynlighed selv at blive bidt, hvis i blander jer på den måde og "tager fat i hundene". Ydermere har dette absolut ingen indlæringsmæssig værdi.
I skal IKKE lade hundene slås færdig. Den slags hunde vil slås til det sidste. Få hjælp af en træner eller adfærdsterapeut. Men i skal nok bare acceptere at hundene ikke kan enes. Det er helt normalt at to hanhunde (især taget deres race i betragtning og at de har samme alder) ikke kan sammen.
Husk: Vær kritisk når i læser i forumet. Jeg er ofte rystet over de råd folk giver (ikke at jeg tror de gør det for at være onde, men pga uvidenhed)..
Alvorlige problemet som dette bør altid løses i samarbejde med en erfaren person på området.
Mvh. Louise
jan 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 4 Emner: 141 Svar: 2.217
"Jeg er ofte rystet over de råd folk giver (ikke at jeg tror de gør det for at være onde, men pga uvidenhed).. "
Jeg kunne ikke være mere enig...
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Uvenskabet er grundlagt og jeg tror det vil blive en fuldstændig umulig opgave at få de to til at harmonere sammen, så det kan sidestilles med et godt hundeliv.
Jeg synes ikke, hundene fortjener det - faktisk ikke engang forsøget.
En god familie til den ene af dem, hvor der ikke er andre hunde.
jun 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Svar: 231
Tue & Signe: Hvordan tør du/I uddele sådanne "råd" når der ikke er det mindste raceerfaring eller kendskab til adfærd og opdragelse generelt? Og så specielt til "den type" hunde?
Det er sgu da idioti, der vil noget!
mar 2007
Men jo lad os da aflivet dyret i stedet for, det ville være meget bedre. for at sætte sin hund på plads er jo synd for den.
Det er svigt fra ejerens side fra starten og så burde han ratte op på det. Alle normale hunde kan leve sammen, om de så er af samme køn eller ej. Det hele ligger i hvad man selv lader ske og acceptere. Og kan de så kaldte kamphunde ikke finde ud af at leve et normal liv kan jeg simpelthen ikke forstå hvorfor man anskaffer sig sådanne en hund.
Går til træning med en amstaff, meget dygtig og kan med alle og det er sgu ikke fordi hun ikke har sat den på plads, den har også få gange vist aggressiv tegn og med det samme er hund over hunden og fortæller den at det ikke er ok. Og det har den fattet nu.
Men skal da heller ikke blande mig, afliv dyret eller giv det til anden familie hvor den så kan forsætte med at angribe andre hunde.
Ruhåret er heller ikke de mindst dominerende hunde, og kender en opdætter som har både hanner og tæver til at gå sammen. snapper de eller knurre af hinanden, er han der igen med det samme, for de skal gå sammen og sådan er det bare.
jul 2006
Følger: 18 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 58 Svar: 1.719
jun 2007
Jeg er bedøvende ligeglad med om du banker din hund tre gange om dagen, fordi du mener at du vil være "alfa", for det er DIT problem ... jeg bliver bare frygteligt irritereret når så ånsvage råd, i en temmelig alvorlig situation, bliver bredt ud til alles åsyn. For det ER, indiskutabelt, et decideret tåbeligt råd!
jan 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Hunde: 4 Emner: 99 Svar: 4.034
mar 2007
selfølgelig træner jeg også positiv, men gør han noget forkert skal han da også vide det.
Men man ved jo godt hvordan det er herinde efterhånden. Folk hakker er åndssvage og gør problemer større end de er. også derfor der er så mange hunde som bliver aflivet. alt det der med hundepsykolog og rend mig i r.... det er da ikke til at holde ud og høre på.
hvad gjorde man inden man lavede den uddannelse se?
Efter det er blevet så meget på mode at gå til psykolog med sin hund er antal af aflivninger også blevet større sjovt nok.
Kan man ikke opdrage og styre sin hund selv, skal man lade være med at få en. Man kan godt spørger til råds, og høre hvad andre gør.
Og begyndte mine hunde at slås, så ville jeg tage fat i nakke på dem, sige nej. og begynde at lære min hund at den ikke skal bekymre sig om hvem der bestemmer for det er mig som gør det og det skal gøre som jeg siger. og siger jeg den skal leve sammen med vores anden hund, ja så er det det den skal.
men det ville aldrig ske her, for vores hunde ved godt hvem der bestemmer, så magt kamp for dem er ikke nødvendig.
har ikke mere at sige til det og had mig hvis i vil for jeg er så røv ligeglad. har min menning og det kan ikke i lave om på om i så er hunde psykolog, træner gennem 1000 år eller hvad fanden i måtte være. min måde virker på mine hunde og laver det ikke om.
Hav en forsat god weekend.
jul 2006
mar 2007
faktisk et råd jeg tog til mig fra en hunde psykolog, har kun gjort det en enkelt gang selv. virker ganske godt, piller hunde lidt ned fra sit store ego hvis den er grov i leg overfor andre hunde.
mar 2007
jun 2007
jul 2006
mar 2007
Er ikke ond, bare konsekvens, og de ved hvad der er rigtig og forkert. Var jeg på nogen måde grov, ville jeg ikke kunne bruge dem til den træning som jeg gør. det kræver høj selvsikker fra hundens side.
Men nu har jeg allerede i dag brugt for lang tid herinde.
Så må i gokker hygge jer med jeres liv på HG, vil ud og nyde naturen sammen med min hund.
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.236
Som i gamle dage da det var ok for en lærer at slå eleverne med et spanskrør. Kan godt ske der var stille i klassen men du skal ikke bilde mig ind at det hverken var et godt læringsmiljø eller at eleverne var glade.....
Så alt fra den gamle skole er bare ikke ok. Man finder jo frem til nye ting.. bliver klogere..... (gælder så åbenbart ikke alle)
sep 2006
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 5 Svar: 130
jan 2008
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 26
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 269
jan 2008
jun 2006
Følger: 8 Følgere: 4 Hunde: 4 Emner: 10 Svar: 269
De har 2 amstaffer, hanner, som er ved at blive kønsmodne, så vidt jeg ved, så går det ikke at have 2 amstaf hanner sammen, de vil simpelthen kæmpe til døden om hvem der skal regere i huset..
jan 2008
nov 2005
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 1 Emner: 53 Svar: 169
amrikansk amstaf