770 visninger
|
Oprettet:
Efter skæld ud {{forumTopicSubject}}
Hej
Når man har skældt en hund ud, og har bedt den om at "gå væk", skal man så kalde den hen og nusse den lidt efter noget tid, eller skal man vente på den kommer til en igen, eller andet ?
Og det er hvis den har gjort noget rigtig forkert, f.eks. taget mad fra bordet, eller bidt i møbler eller noget i den stil, hvor den har fået skæld ud, og ikke bare et lille "argh"
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 4 Svar: 18
Den er hentet på internat, og er taget fra moren for tidligt og derfor har svært ved at lære af skæld ud... Men det virker lidt når den får afvide den skal gå, for så er den uden for fællesskabet, og så plejer der at gå længere tid før den skal mindes om ikke at tage mad eller andre ting igen...
jan 2007
Følger: 44 Følgere: 40 Hunde: 2 Emner: 330 Svar: 3.069
Vi bruger nej eller puuuuha
jan 2007
maj 2007
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
At sende hunden væk - det er vist en ret menneskelig ting, hvor jeg ikke tror, man kan forvente at hunden forstår den menneskelige pointe.
Den forstår, den bliver afvist, den forstår ganske givet ikke hvorfor. Og slet ikke, hvis afvisningen foregår i mere end et minut eller to.
En hund bærer ikke nag. Den siger fra og så er den ged barberet.
En irettesættelse skal falde inden for tre sekunder efter udåden, og så skal det være helt overstået igen.
Lær hunden ja og nej og brug det i stedet.
maj 2007
Men det var heller ikke metoden der blev sat sprøgsmåls tegn ved, det var ren og skær om hvordan man skulle kalde hunden til sig igen...
Jeg synes ikke det rette er at opdrage hverken mig, mine forældre eller hunden over internettet, dette kan ikke lade sig gøre, og alle kan ikke opdrage på samme måde... Så jeg vil sætte pris på hvis i vil holde jeg til emnet, tak (:
maj 2007
aug 2006
Andet forstår hunden ikke..
jan 2007
maj 2007
maj 2007
Men tænkte på om det var bedst at man hentede dem hvor de var blevet "placeret" eller kalde dem til sig (: ?
aug 2006
Har I ikke lagt mærke til, at når man eksempelvis siger NEJ eller AV eller lignende, som kommer hunden med dæmpende signaler og "undskylder" for sin adfærd.
Den tager kontakt for at få lov til at underkaste sig.
Hvis man sender hunden væk uden den får mulighed for at lave disse dæmpende signaler og underkaste sig, så fratager man dem i mine øjne en vigtig del af dens kommunikation.
Og ovenikøbet en, der er nøje sammenhængende med en irettesættelse.
Jeg vil altid lade en hund sige "undskyld"...
aug 2006
Jeg tænkte mere på det med, at nogen nævner at hunden efter irettesættelsen ikke må tage kontakt - det synes jeg er lidt imod naturens orden, når man snakker om hundenes måde at kommunikere på indbyrdes.
Dertil skal det selvfølgelig siges, at en skadet hund jo heller ikke nødvendigvis har en naturlig måde at kommunikere på og at opfatte kommunikation på - men jeg tror, at man som udgangspunkt skal komme så tæt på hundens eget sprog som muligt.
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 68 Svar: 1.640
Hvis jeg nu fortalte dig vejen til bageren ved at fortælle dig hvilken vej du bestemt ikke skulle tage, ville du så ikke være forvirret og utryg?
Det lyder som om - som tidligere nævnt - at din hund har brug for rigtig mange succes oplevelser.
Når du kan se at din hund skal til at lave noget "ulovligt" - som den sikkert ikke ved det er
Hvis du ikke er til bøger så find en god træingsplads hvor de bruger de nyeste træningsmetoder.
Held og lykke med projektet - din hund fortjener det og selvfølgelig resten af familien
Efter skæld ud