{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Efter skæld ud {{forumTopicSubject}}

Hej

Når man har skældt en hund ud, og har bedt den om at "gå væk", skal man så kalde den hen og nusse den lidt efter noget tid, eller skal man vente på den kommer til en igen, eller andet ?

Og det er hvis den har gjort noget rigtig forkert, f.eks. taget mad fra bordet, eller bidt i møbler eller noget i den stil, hvor den har fået skæld ud, og ikke bare et lille "argh"

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Efter skæld ud
  • #1   10. feb 2008 Nu beder jeg aldrig mine hunde gå væk. De får skideballen og så er det slut. JEG tror ikke at de fatter meningen med at skulle væk. Det er bare MIN mening, men HVIS du vælger at bede den gå væk, skal der ikke gå mange sekunder før DU komtakter hunden igen. Ellers beder du den jo om at være ulydig:-)

• #2   10. feb 2008 Grundet at den skal gå væk, er at det er det eneste den forstår...

Den er hentet på internat, og er taget fra moren for tidligt og derfor har svært ved at lære af skæld ud... Men det virker lidt når den får afvide den skal gå, for så er den uden for fællesskabet, og så plejer der at gå længere tid før den skal mindes om ikke at tage mad eller andre ting igen...

• #3   10. feb 2008 hvis vi kommer hjem og de har haft gang i en reklame og vi siger "hvad er det" går den skyldige altid i kurv ikke altid den samme..

Vi bruger nej eller puuuuha

• #5   10. feb 2008 og de kommer som regel hen til os efter få sek..

• #6   10. feb 2008 Man kan, groft sagt, træne en hund med 2 kommandoer: JA og NEJ.... Sagt i det rette tonefald er det enten skideballe (her i huset betragter vi NEJ som en skideballe og ofte behøver vi bare at rømme os) eller som ros= JA....

• #7   10. feb 2008 Når man konstaterer, at skæld ud ikke virker, så er det kun en vej - og det er at gøre noget andet....

At sende hunden væk - det er vist en ret menneskelig ting, hvor jeg ikke tror, man kan forvente at hunden forstår den menneskelige pointe.
    Den forstår, den bliver afvist, den forstår ganske givet ikke hvorfor. Og slet ikke, hvis afvisningen foregår i mere end et minut eller to.

En hund bærer ikke nag. Den siger fra og så er den ged barberet.
    En irettesættelse skal falde inden for tre sekunder efter udåden, og så skal det være helt overstået igen.

Lær hunden ja og nej og brug det i stedet.

• #8   10. feb 2008 Vi har snakket med diverse dyrlæger mm. og denne metoder virker for os... Vores anden hund forstår også fint et nej, og der er ingen problemer...

Men det var heller ikke metoden der blev sat sprøgsmåls tegn ved, det var ren og skær om hvordan man skulle kalde hunden til sig igen...

Jeg synes ikke det rette er at opdrage hverken mig, mine forældre eller hunden over internettet, dette kan ikke lade sig gøre, og alle kan ikke opdrage på samme måde... Så jeg vil sætte pris på hvis i vil holde jeg til emnet, tak (:

• #9   10. feb 2008 * Og når hun bliver sendt væk, snakker vi om 30-45sek...

• #10   10. feb 2008 Som sagt - en hund bærer ikke nag, og derfor skal det være helt overstået i det øjeblik irettesættelsen er lavet..

Andet forstår hunden ikke..

• #11   10. feb 2008 jeg ville sige at hvis i lukker hunden ud altså et andet sted end hvor i er at i skal komme til hunden.. men ellers ville jeg sige at en hund kommer hen til en for at sige "undskyld" og den skal man modtage.. vores kommer i kurv,og når vi synes de har været der længe nok alt fra 3-10min. kalder vi på dem smiley

• #13   10. feb 2008 Jamen, hvis man sender hunden væk, må den jo ikke selv komme tilbage. Så træner man ulydighed. Så hvis det er den metode I vil praktisere vil jeg sige at I går hen til hunden.

• #15   10. feb 2008 Vi plejer også at sende dem væk hvis de kommer tilbage, og så kan de kommer når vi kalder på dem...

Men tænkte på om det var bedst at man hentede dem hvor de var blevet "placeret" eller kalde dem til sig (: ?

• #17   10. feb 2008 Jeg synes der er lidt naturstridigt over det.

Har I ikke lagt mærke til, at når man eksempelvis siger NEJ eller AV eller lignende, som kommer hunden med dæmpende signaler og "undskylder" for sin adfærd.

Den tager kontakt for at få lov til at underkaste sig.

Hvis man sender hunden væk uden den får mulighed for at lave disse dæmpende signaler og underkaste sig, så fratager man dem i mine øjne en vigtig del af dens kommunikation.
    Og ovenikøbet en, der er nøje sammenhængende med en irettesættelse.

Jeg vil altid lade en hund sige "undskyld"...

• #19   10. feb 2008 Andrea, mit nej var et eksempel i dette tilfælde - selvfølelig skal du ikke bruge et ord eller kommando, som din hund forbinder med voldsomt ubehag...

Jeg tænkte mere på det med, at nogen nævner at hunden efter irettesættelsen ikke må tage kontakt - det synes jeg er lidt imod naturens orden, når man snakker om hundenes måde at kommunikere på indbyrdes.

Dertil skal det selvfølgelig siges, at en skadet hund jo heller ikke nødvendigvis har en naturlig måde at kommunikere på og at opfatte kommunikation på - men jeg tror, at man som udgangspunkt skal komme så tæt på hundens eget sprog som muligt.

• #21   11. feb 2008 Hvorfor har vi så travlt med at fortælle hunden hvad den ikke må i stedet for at rose når den gør det rigtige?

Hvis jeg nu fortalte dig vejen til bageren ved at fortælle dig hvilken vej du bestemt ikke skulle tage, ville du så ikke være forvirret og utryg?

Det lyder som om - som tidligere nævnt - at din hund har brug for rigtig mange succes oplevelser.

Når du kan se at din hund skal til at lave noget "ulovligt" - som den sikkert ikke ved det er smiley - omdiriger den til noget andet, så I ikke kommer i en situation, hvor der skal korrigeres.

Hvis du ikke er til bøger så find en god træingsplads hvor de bruger de nyeste træningsmetoder.

Held og lykke med projektet - din hund fortjener det og selvfølgelig resten af familien

Kommentér på:
Efter skæld ud

Annonce