1.438 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 53 Svar

Nu er det nok!!!! Nu er det nok!!!!

Er der nogen der kender en god hundeadfærdsbehandler, for nu har jeg altså godtnok fået nok.....

De sidste 4 dage har Aiya smadret vores sofaer..

1. dag kradsede hun "sædet" op på den lille og der lå indmad over alt.. Nå skidt.. Vi lagde et lagen over og så var det det..

2. dag gik hun så igang med den anden sofa istedet på samme måde.. Hmm.. Endnu et lagen over..

3. dag fik hun pillet lagenet ud af den lille sofa og gravede lige lidt mere i det.. Grrr.. Så blev lagenerne spændt MEGET stramt...

Idag da jeg så kommerhjem, hvad ser jeg så?! Jo Aiya har mindsandten fået lagnet af den store sofa af og krattet ALT indmaden ud af det midterste "sæde"....!!

Er ved at blive fuldstændig sindssyg...

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nu er det nok!!!!
  • #1   22. jan 2008 Hvor bor du?

• #2   22. jan 2008 nu er mit spørgsmål så. Hvorfor er hun i stuen? hvis hun ikke kan finde ud af at være alene, skal hun ikke have for meget plads

• #3   22. jan 2008 Miss Finch: Nå ja.. Vi bor i Sydjylland, nærmere bestemt Gamst, som ligger lidt udenfor Vejen..

• #4   22. jan 2008 Hmm kender ikke nogen jyder *ss*

Hvad med at starte helt forfra i alenehjemme træningen?
    Indskrænk hendes område, giv hende en okseknogle, lad en radio være tændt osv.

• #5   22. jan 2008 Manne: Hun har aktiviteringslegetøj, ben, aktiveringspyramide og et utal af alm. legetøj når hun er alene..

Jane: Hun har kun stuen at være i...

Linda: Hun er i stuen, da hun ikke kan være i køkkenet med mad osv., hun kan ikke være i gangen da hun selv kan åbne hoveddøren., hun kan ikke være i baggangen, da der står tørretumbler, som hun bare vil æde og i det hele taget er der ikke andre rum hun kan være i ellers..

• #6   22. jan 2008 mia. Man kan vel ikke rigtigt gørenoget ved at hunden keder sig mens man ikke er hjemme??.....

selvfølgelig kan man det. Man kan lave nogle forskellige ting som hunden skal bruge tid på. Foderbold / eller cola flaske med halvdelen af dens foder i. Binde gl. strømper sammen hvor der er godbider mellem knuderne. Udhule et marvben og pytte leverpostej i og frys det og efterfølgende give hunden det. Tro mig det holder hunden beskæftiget og gør den træt

• #7   22. jan 2008 Afhængig. Kan du ikke sætte et børngitter i døren? og hoevddøren kan vel ikke åbnes hvis den er låst eller hva?

• #8   22. jan 2008 Line: Altså vi har lige haft en måneds ferie og ved da godt det sikkert er derfor, men vi har trænet alene hjemme træning i ferien og der var overhovedet ingenting..

Miss Fich: Jamen det er netop det vi har gjort i ferien, men det duer bare ikke... Ved sgu efterhånden ikke hvad jeg skal gøre..

• #9   22. jan 2008 Man kan stresse hunden ved at den har for meget plads og for mange ting.

prøv at indskrænke hendes område, og ha mere ro omkring hende når hun skal være alene.

det gjorde underværker med Monique.

• #10   22. jan 2008 Ja, gode råd, de kan være ret dyre, men med en simpel metode, kan man sætte en stopper for det.

Men sådan er det at være hundeejer i DK.

(Alt skal være så pædagodisk og sterilt)....

• #11   22. jan 2008 babett.?????

• #12   22. jan 2008 Jane: Vi kan ikke låse døren, da kæresten kom til at knække nøglen og hun er desuden også allerede godt igang med at grave den i stykker i bunden (Det er en gammel, halvrådden dør)

Mia og Linda :o): Det kunne egentlig være en idé.. Jeg har lånt en kravlegård, som kunne bruges, men tror sgu gangen bliver for lille.. Den er kun 1m x 3m.. Vi har haft sat gården op i stuen, hvilket fungerede, selvom hun ikke var i den, men vi har ikke plads til den mere derinde..

• #13   22. jan 2008 Babett.. så kom dog med dit råd der stopper det

• #14   22. jan 2008 Hmm, hun spørger efter nr på en adfærdsbehandler. Og så prøver I selv at løse hendes prblemer. Ja ja...
    Prøv at kontakte en hundeklub nær dig. de skal henvise dig til en.

• #15   22. jan 2008 Men selvfølgelig, ikke to hunde er ens.

Det kan være stress, angst, understimulering, og så kan det være alderen der driller smiley

hvis I har mulighed for det, så køb et bur, vend hende stille og roligt til det ved hjælp af ros, gode ben osv så burde hun rimelig hurtigt være fortrolig med buret og I vil kunne lade hende være dér når hun skal være alene.

• #16   22. jan 2008 stine, Ja sjov som altid ikke :O) måske et stødhalsbånd. NOT

• #17   22. jan 2008 Altså er der ingen der kan hjælpe med det nr der egentlig bliver spurgt om?? Jeg kan ikke!!

Men jeg kan tilslutte mig det med børnegitteret!!!!

• #18   22. jan 2008 babetts råd er nok et bur?

• #19   22. jan 2008 Øv altså det er bare noget der kan gøre een rasende.. Jeg mistede på samme måde en hjørnesofa og 2 sæt 3-2-1 møbler da jeg fik min Basenji i sin tid, inden jeg fandt ud af, at min "skøre" lille hund "BARE" ville ha en dyne eller et tæppe, han kunne lægge/gemme sig under.. En mega dyr lektie, jeg var godt nok begyndt at tænke på, at komme af med ham fordi han var så destruktiv, og så skulle der kun et dumt tæppe til for at han stoppede. God luck med din Aiya..

• #20   22. jan 2008 Nina: Ja det tror jeg også(man har lov at håbbe) !! Det kan jo være en løsning hvis alt andet er prøvet uden hjælp!!!

• #21   22. jan 2008 Åhhh.. Får spat.. Mens jeg har sat herinde, har hun været ude på badeværelset og taget en hel kasse med tamponer og tygget i stykker... Så nu er der tamponer over alt på badeværelset og baggangen og vi får gæster lige om lidt... Grrrr...

• #22   22. jan 2008 nina. tja man kan kun gætte. Og hvem siger så ikke at hunden ikke sidder og hyler der :O) jeg kan også sige en hundegård, har selv brugt det da min han synes han i en periode skulle pisse på min seng eller spejlet. men han hader hundegården og naboerne stod model til sang mange gange.

• #23   22. jan 2008 afhængig. Hyggeligt :O) kan sgu ikke lade være med at sidde og smile lidt, selvom jeg ved jeg selv var gået amok

• #24   22. jan 2008 jeg kan fortælle egne erfaringer, og her var det faktisk buret der var vendepunktet..

Kaoz var 11 måneder da vi fik ham, ikke lydighedstrænet og ikke alene-hjemme-trænet..

Han har ødelagt sofaer, sko, kurv, dør, kattekurv, reklamer osv osv osv..

Efter et års træning med forskellige ting (musik, ben, legesager, lidt plads, meget plads, aktivering om morgen, 5 min alene og op til 6 timer <- trænet over 9 uger), og intet hjalp..

Han blev sat i bur, og når jeg kom hjem var jeg glad og vi trænede og legede..
    2 dage tilbragte han i buret, og siden a har han intet ødelagt..

Men hvad der virker for min hund er ike sikkert virker for jeres =)

• #25   22. jan 2008
    * Nina & Koen på Fyn *
    heeh ja der kan jeg nok godt give dig ret i det du skrev der.. også ud i bilen med den til den lærer det :o) og husk snor på inde i buret så den ikke bryder igennem buret så er du ihvertfald ikke pædagodisk længere...

babett har du overvejet at forklare dig lidt nærmere hvis du vil skrive ?

• #26   22. jan 2008 Linda - Ooohh jeg ville gerne have haft mulighed for løbegård da vi havde problemer, men omgivelserne er bare ikke til det da vi bor til leje, og jeg har en hund der er vældig glad for at grave store huller over hele haven =/

• #27   22. jan 2008 Nina: Vi har været det samme igennem med Addi og det hjalp også efter få gange var der intet!!!! Vi bruger også hundegård om sommeren, så kommer de ud nogle timer hverdag eller hvis vi skal noget!!! (nu bruger vi også haven med mindre vi skal til noget fest eller noget hvor vi kommer sent hjem så kommer de i hundegården hvor de kan gå ind i deres hundehuse)

• #28   22. jan 2008 Tanja - et bur kan være et godt træningsredskab hvis det bruges med omtanke.. Et bur er i mine øjne ikke en straf, bare en måde at fortælle hunden hvad man forventer når den er alene (i koens tilfælde - sov, jeg underholder dig når jeg kommer hjem) og for mig virkede det =)

• #29   22. jan 2008 Hvorfor lærer man dog ikke en hvalp, at den skal være alene på et tidspunkt,

Tænd for radioen, åben alle døre i huset, så hunden finder det ganske normal, at der ingen fiorandringer er..

Gå en tur på 10 min. og kom tilbage, så finder hunden hurtigt ud af, at det tager ikke ret lang tid, før der kommer nogen.

Efterhånden som hunden vender sig til det, jo længer tid øger man tiden, så den kan være alene uden problemer..

Men mange har det med, at hunden skal med i seng og op i sofaen. og nu er der en del hunde, som kradser og går rundt om sig selv inden den lægger sig og faler til ro..

Man kunne starte med at den ikke må komme i møblerne, men at alt forgår på gulvet, når det har noget med hunden at gøre.

Det kunne være en start.

• #30   22. jan 2008 * Nina & Koen på Fyn *
    så godt at du lige skrev at din kun sad der i 2 dage imens du var væk men som en permenet løsning tror jeg ikke det er verdens bedste ide. men jeg tror nu også at jeg hører til de heldige for ingen af mine hunde har nogensinde ødelagt noget herhjemme dejligt :o)

• #31   22. jan 2008 Babett - Kaoz har ødelagt sofaen i frustration, idag er det der han ligger og føler sig tryg når vi ikke er hjemme..

Ikke alle hunde er ens i alle hjem..

• #32   22. jan 2008 Jeg bryder mig ikke om at sætte hende i bur.. Det nænner jeg ikke.. Hun har haft hendes udstillings"telt" til at stå fremme, men det splittede hun også af..

Jeg syntes det er fint i giver mig råd også, selvom det ikke var det mit spørgsmål gik ud på til at starte med :o) Bare lige så der ikke kommer flere bemærkninger om det..

• #33   22. jan 2008 Babett - 4 ÅR - 22.01.04 - 22.01.08 .
    der må jeg give dig ret gode råd faktisk også sådan jeg har lært mine hunde og være alene

• #34   22. jan 2008 Tanja - Nej en hund i bur vil jeg ikke have.. Kan den ikke trænes til at være alene de få timer vi er afsted (max 6 timer) når den er aktiveret, luftet og varm, ja så e man ikke hund i mit hus..

Buret var koens sidste chance.. Var han stadig for utryg var han blevet aflivet.
    Det er synd for en hund der stresser op og bliver angst når den er alene, men heldigvis var Kaoz med på det med "sov når jeg er væk, så lave vi noget sjovt bagefter" =)

• #35   22. jan 2008 Babett: Det har vi været igennem.. Hver gang vi har haft ferie har vi gjort det på ny..

Ane Mari: Jamen jeg har også på fornemmelsen hun gør det for at pisse os af.. En Beagle er jo meget bestemt og selvstændig, så det hele skal helst foregå på dens betiongelser.. Men ved sgu ikke hvad vi skal gøre for at hun ved det er os der bestemmer...

Undskyld hvis jeg ikke lige skriver det næste stykke tid, men skal lige rydde op også :o)

• #36   22. jan 2008 * Nina & Koen på Fyn *

Nej ikke alle hunde er ens, så langt kan vi god blive enig..

Men mange gange er det hundeejerens egen skyld, at der sker ulykker i hjemmet.

Og det er også hundeejeren der giver hunden de dårlige indvirkning på hunden. (håber at du forstår hvad jeg mener).
    Dvs. at give hunden dårlige vaner.

• #37   22. jan 2008 Hmmm Træls..
    Sørg for at hunden ikke kan komme til sofaerne når den er alene hjemme...

• #38   22. jan 2008 Babett - Ja jeg forstår sagtens og ved at det i de fleste tilfælde passer =)

Men når man overtager en hund (ved godt at hun har haft Aya altid), så har den (koen havde i hvert fald) dårlige vaner med fra tidligere familie..

Koens problem var ikke så meget at være alene som sådan, men at han manglede selvtillid og ikke kunne fungere uden mig i nærheden..

Træning i hjemmet var sekundært i forhold til træningen med selvtillid og uafhængighed..

Giver det mening for dig? =)

• #39   22. jan 2008 Jeg ser så tit det råd med, at hunden skal have legesager og aktiveringsmuligheder, når der er alene hjemme. Men hvis jeg bruger min logiske tankegang, kommer jeg frem til at det da nærmest vil virke omvendt.

Det opretholder et adrenalinniveau i stedet for at foranledige hunden til at lægge sig ned og forholde sig passivt hvilende.

Jeg tror tricket er, at hunden er aktiveret en time inden man skal afsted og desuden affodret på det tidspunkt også.
    Når man skal gå, kan man give den en kiks af en art, sige farvel og så gå.

Kiksen/det at spise har en beroligende virkning, og hunden vil lettere kunne falde til ro.

Jeg vil ikke anbefale et stort måltid kort tid inden man går hjemmefra, ihvertfald hos de racer, hvor mavedrejning er en risiko..

Og så i gang med alene-hjemmetræning igen...

• #40   22. jan 2008 den skal bare aktivers noget mere så den er træt når den er inde har aldrig haft de problemer men her ved hunden også at vis den gør så noget den ikke må sår den dask over snuden

• #41   22. jan 2008 En patron koster 20 kr. GG.

• #42   22. jan 2008 Flemming - nu hjælper det jo ingen steder at slå sin hund, det var da et sært råd?

Og aktivering hjælper ikke altid.. Kaoz blev (og bliver stadig) aktiveret uden for grunden 4 timer daglig, dvs gåture og træning..

Hugge og leg kommer oveni.. Det er mere aktivering end de fleste har tid til at give deres hund.. og alligevel ødelagde han?

• #43   22. jan 2008 Flemming: er sørme glad for jeg ikke er hund i dit hjem.

• #44   22. jan 2008 CH, kvinde, 33 år .

det slutter jeg mig osse til mine hunde har aldrig væltet i aktiverings legetøj når jeg ikke var hjemme men de har massere når jeg så kommer hjem og som sagt har mine aldrig ødelagt noget som helst :o)

• #45   22. jan 2008 Flemming N
    ja hvis man ikke kan få magten andre steder må man jo prøve og vise den over for hunden. håber sku ikke at det er den måde du selv er blevet opdraget på. men det er altid let at klare de svage ik ?

• #46   22. jan 2008 Flemming, hvordan kan du forklare rent indlæringsmæssigt at hunden lærer det, du gerne vil have den til at lære, når du dasker den på næsen?

• #47   22. jan 2008 Har du prøvet at aktivere hende inden du går. Læg f.eks spor. Eller køb en kugle du kan komme godbidder i. Læg noget hun gerne vil lege med frem kom event. godbidder i. Jeg har hørt at når hundende gør det du beskriver er det indenfor den første time det sker. Prøv event. og lure en dag du ikke skal noget,og pludselig komme ind.

• #48   22. jan 2008 * Nina & Koen på Fyn *

Jeg ved godt at der er svære og kan være meget svært at overtage en hund, fra et andet sted.

Stedet hunden evt. kommer fra, har hunden fået lov til alt, fordi folk har den indstilling, at det er synd at irettesætte en lille hvalp. (den holdning er der mange der har)..

Men så er det, at som den nye ejer, så må man starte forfra, og jeg mener helt forfra.. Lære den nye vaner.

Hvor man begynder med at lærer hunden hvad den må og ikke må.- hvor hunden må være og ikke være - at blive i haven mm.
    Men problemet er bare at det er der ikke mange der gør, og så er det at der går galt.

Det kan godt være at man er glad for hunden, og man vil den det bedste af det bedst.. men man ved bare ikke hvordan man gør eller starter..

Og det skal helt værer positive oplevelse for hunden, så den og ejeren får susse.

• #50   22. jan 2008 Ved ikke, om det kan hjælpe hos jer - det er næsten for nem en løsning, men Sakki har ALDRIG ødelagt noget af vores...kun hans egne sager.
    Da vi fik ham hjem, gav vi ham et særligt hjørne i huset, hvor vi smed papkasser og aviser til ham. Dem kunne han så muntre sig med at rive itu. Når han gjorde dette (blev uinteressant efter en tid), fik han vildt meget ros.

Desuden får han ikke mad i en skål - han skal arbejde for føden. Legetøj bruger han kun, når vi er her - når han er alene sover han - rør ikke noget som helst...heller ikke føde, hvis vi lægger noget.

Kan godt forstå, at du er frustreret Afhængig af... - det ski en hård nyser...øv

• #51   22. jan 2008
    **BAD ass mama-sita**

Det skal efterhånden være en hel videskab, at være hundeejer..

• #52   22. jan 2008 vi er flere dyreadfærdsstuderende fra etologisk institut herinde på HG, som i ny og næ tager dyr ind som terapi cases, mod at man blot betaler for kørsel - hvis det kunne have din interesse,
    (link fjernet)
    (Mener hun bor rødding i sønderjylland) prøv evt. at kontakte hende og hør om hun er frisk på opgaven.

• #53   22. jan 2008 Nå så er jeg her igen..

Hold da op der er kommet mange indlæg..

Gider ikke lige skrive til hver enkelt, så besvarer jeres råd og spørgsmål på én gang hvis det er iorden..

Dog vil jeg gerne lige sige til Flemming at du vist ikke har nogen anelse om hvor højt et aktivitetskniveau en Beagle har.. Den må man trætte psykisk og ikke fysisk.. Og det med et dask over snuden, det gør jeg ikke mod min hund.. Et nej virker ligeså godt..

Nå, men tilbage til jer andre..

Aiya laver IKKE ballade når vi ser det (lige på undtagelse af mine tamponer lige før, men der var jeg ikke opmærksom)..

Hun ved godt selv hvad der er rigtigt og forkert, for hvis hun har leget med sine egne ting kommer hun glad hoppende hen til os, men har hun haft fat i vores kommer hun slukøret og med halen mellem benene, så hvorfor hun gør det, når hun ved hun ikke må, har jeg ingen anelse om..

Aiya hart som sagt aktivitespyramide med godbidder i, køben, marvben og legetøj når hun er alene.. Vi har prøvet at tage noget af det fra hende, men det laver hun stadig ballade af..

Inden jul var hun helt balladefri, men efter vi har haft ferie, til trods for hun også der har været alene uden at lave ballade, er hun begyndt på det igen..

Hun har selv en plads, hvor hun må lave ballade med sine egne ting og ting vi giver hende og det holder hun sig også til, på nær når vi ikke er hjemme eller opmærksomme, så laver hun en sniger..

Etologisk Institut vil vi helt klart prøve at kontakte, for er træt af det hele skal være en skrue uden ende..

• #55   22. jan 2008 CH, kvinde: jeg har heller ikke forstået det med at hunden skal have alverdens legetøj, når den er alene. Min hund skal slappe af og helst sove til jeg kommer hjem.

Jeg tror mange med aktive racer glemmer en vigtig element i træningen, når hunden er hvalp - at træne at være i ro. Det brugte jeg rigtig meget tid på at øve Karlo i. At nyde at slappe af.
    Ganske enkelt ved at belønne ham ofte, når han var afslappet, ved at gøre hans kurv til et dejligt sted og ved at give ham lækre fyldte marvben, når han var træt og rolig, så han forbandt det med at forholde sig roligt. Når han fik marvben gik jeg fra ham i korte intervaller - ud med skraldet, postkassen, bilen eller andet og øgede dermed tiden. Han har aldrig haft problemer med at være alene...

Kommentér på:
Nu er det nok!!!!

Annonce