{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  knurer af andre
  • #1   15. jan 2008 Jeg følger spændt med, min er på det sidste begyndt at få lyd på når der kommer en og vil hilse, når han er i snor.

• #3   15. jan 2008 jamen nej det har jeg ikke men skal melde mig til her den 2 feb.... og det tror jeg kommer til af hjælpe meget.. men der kunne godt være der noget jeg kunne gøre noget

• #4   15. jan 2008 fik et tip om at dække ham af i situationen så du viser at det e dig der har kontrollen...det virkede her

• #7   15. jan 2008 Måske en god ide at dække den af, jeg går nemlig allerede til træning, og har gjort i 1½ år, det er noget han lige er begyndt med.Det er faktisk pinligt.

• #8   15. jan 2008 jamen jeg for ham osse til af ligge ned men jeg tar fat i hans øre og ligger ham ned... inden jeg for skæld ud for det såå tar jeg slet ikke hårdt ´fat på nogle måde. men det for ham til af ligge sig ned

• #10   15. jan 2008 Nogle hunde bliver aggressive fordi de ikke føler de kan komme væk. de ser den anden hund nær´mesig, og er måske usikre på hvad den vil. Måske stirrer en anden hund eller viser et kropssprog der er svært at tolke. Når hunden er begrænset af en line, kan de ikke altid udvise et normalt hundekropssprog. Og de vil derfor kunne misforstå hinanden, I stedet for flugt, må den måske ty til det næstbedste alternativ - nemlig angreb...

Andre hunde føler sig som store stærke hunde, når de har deres ejer/leder lige i nærheden. De fornemmer at de er en flok og vil vise deres fliks samlede styrke overfor den anden hund, og hidser ejeren sig tilmed også op, og giver sig til at råbe, så arbejder flokken godt nok sammen....

Jeg er stor tilhænger af at arbejde med kontrabetingning,, her vil det gælde om at reducere stress når han møder andre hunde. Og det kan ske gennem træning, hvor hans associationer til den pågældende situation ændres til noget modsatrettet. strategien kræver meget tid og tålmodighed samt planlægning i arbejdet med hunden.

man skal arbejde med association mellem udvalgt lydsignal og godbidder. Dette ord man vælger skal altid forbindes med godbidder (et ord du ikke normalt bruger i den daglige tale)
    sig lyden og giv godbid
    sørg altid for det er gode godbidder
    gentag associationen mellem de to stimuli (lydsignal-godbid) mange gange
    træn det mange gange, og mange forskellige steder og flere gange dagligt
    altid under helt rolige forhold, og langsomt kan træningen gradvcist udvides med mindre forstyrrelser fra omgivelserne, mens lydsignal og godbid præsenteres
    associationen mellem de to stimulii skal etableres grundigt for at have den ønskede effect ved mødet med fremmede hunde
    undgå stressende situationer udner denne del af træningen, for så vil din hund ikke få så meget ud af associationstræningen
    oprethold denne træning generalt i det dage med din hund, parralet med alm. træning, så han oplever associationen mellem lydsignal og godbid, hvilket samtidig styrker hans association mellem kontakt til ejer og godbid
    denne træning reducere det generelle stressniveau og retter hundens opmærksomhed mere mod ejer og mindre mod stressende stimuli fra omgivelserne

Når alt den stille og rolige træning er overstået, kan du begynde at træne association mellem lydsignal og godbid på gåture.
    stop jævnligt op, når der ikke sker nået specielt og gået par skridt baglæns før du præsentere lydsignal og godbid.
    det er en fordel at træde tilbage for at sikre at hunden har opmærksomheden rettet mod dig, før lydsignal+godbid bliver præsenteret
    stå stille ind imellem og præsenter lydsignal+gidbid flere gange i træk
    senere kan du teste om asociationen ved at præsentere lydsignalet, når hunden ikke kigger på dig. Træningen er optimal når han straks ved lydsignalet vender sig rundt og forventer en godbid ( som han selvfølgelig får)

NU kan associations træningen efterhånden udvides til at foregå under stadig flere påvirkninger fra omgivelserne
    stå stille på gåturene hvor der er mere aktivitet og forsæt træningen
    undgå hele tiden at din hund bliver stresset, han må ikke lukke af for kontakt

En grundregel i denne form for træning er at det er nødvendigt at fjerne hunden fra meget stresssende påvirkninger
    hvis du skulle løbe ind i en situation vhor han bliver stresset og trækker mod en anden hund, mens han gør, er det bedst at øge afstanden til den anden hund ( eller andre påvirkninger der stresser ham)
    øg afstanden indti din hund igen er i stand til at rette opmærksomhed mod ejer.
    bliv stående, hvis det er muligt, og fortsæt associationstræningen af lydsignal-godbid
    afslut situationen som det passer sig bedst - som regel ved at gå videre på turen, når han igen er rolig og har opmærksomhed på dig.
    balancen i denne træning er at øge sværhedsgraden af træningen uden at overskride hvad hunden formår at håndtere
    meget stressede situationer fører ikke til indlæring og er ikke givtige for træningsforløbet

De fleste hunde vil være mere eller mindre stressede ved mødet med fremmede hunde - især når de er i snor.
    det er ikke altid helt muligt at fjerne denne reaktion
    det bedst man kan gøre er at arbejde på at holde situationen under kontrol, hindre volsomt stress og ophidselse samt arbejde på at ændre hundens assoiationer til mødet med fremmede hunde.
    I det omfang det er mulligt vil det være en fordel for din hund at have kontakt til hunden han kender og er glad for. hunden behov for socialt samvær med artsfæller bliver opfyldt med samvær og leg

Håber det var til lidt hjælp. Og husk du må ikke selv lade dig hidse op - bevar roen og vis du er en leder som har styr på situationen ;o)
    Knuz Marlene

• #11   15. jan 2008 desuden bør hunden arbejde for sin mad - noget for noget program.
    træn kontaktøvelser, søgeøvelser, problemløsning m.m.
    så du og din hund får et godt samarbejde
    her er nogel bud på aktivering: http://www.grosserguiden.dk/Aktiverings-guiden/aktiverings-guiden.html

• #12   16. jan 2008 jeg gør det jo efter den har knurren din tumpe hader sådan nogle mennesker som dig der er stopide og høre på

• #13   16. jan 2008 Jesper at påføre din hund ubehag, hjælper ikke ligefrem på hans usikkerhed........gør som marlene anbefaler....afled inden situationen opstår med positive midler, så skal han nok rette sig

• #14   16. jan 2008 er det når du går med din hund og du har ham i snor og han skal hilse på en anden hund som også er i snor?

• #15   16. jan 2008 i er da så skide kloge herinde..... det er ikke skid med ubeha pg gøre hvad er det i ikke fatter..jeg river jo ikke hans øre ned i røv hullet vel......

og til carina det gør jeg osse virker bare som han blir mere sur når han er i snor

• #16   16. jan 2008 Knurren er usikkerhed, mistillid... De føler sig truede og siger til omgivelserne, at det er sådan de har det. Advarer om, at hvis ikke det holder op, bliver den nødt til forsvare sig...

At straffe den bidrager til yderligere mistillid og får hunden til at bide fra sig - med tiden uden at advare først...

Så træning er vejen frem, straf forværrer problemet..

• #17   16. jan 2008 CH, kvinde, 33 år . yhvisdu læse hvad jeg har skrevet så bynder jeg osse til tæning med ham på et old for ham... og staffter den ikke...
    mange tak for rådet

• #18   16. jan 2008 jesper, hvis du beder om hjælp, burde du også kunne tåle at få svar fra folk herinde. Du kan måske ikke se dig selv som en del af problemet, men tit er det nu engang os hundeejere som skal ændre nogle ting i vores omgang med hundene, og straks ændre hundens adfærd sig.... bare tænk over det.

• #19   16. jan 2008 Det er en mild form for straf, når du - godt nok forholdsvis venligt, som du beskriver det - får ham ned at ligge.
    Jeg ville vælge en anden form.. tilegne mig hundens opmærksomhed.

En masse kontakt-træning, som du kan bruge, når du går tur med ham.

Holdtræning er rigtig rigtig godt, men det er ikke nok, hvis du ikke samtidig intensivt træner på at kunne få kontakt til hunden til hver en tid.

• #20   16. jan 2008 FIGHT! A Practical Guide to the Treatment of Dog-Dog Aggression
    http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=DTB798

• #21   16. jan 2008 Da jeg fik Dess som 2½ årig lavede hun meget voldsomme udfald mod alle inden for en radius af 5 meter.
    Dette i et forsøg på at skræmme dem væk.
    Jeg gjorde det at jeg stillede mig imellem og sagde NEJ og blev ved med at stille mig i vejen indtil hun kiggede på mig.. Herefter ros og leg med en bold.

Det gik der vel et lille års tid med....

Idag kan jeg træne uden line mellem 10 andre hunde på et hold.. Hun kan stadig ikke lege med fremmede hunde, men hun opsøger heller ikke konflikt mere.

Det det kommer an på er at hunden skal have tillid til at du er en værdig leder, som har styr over situationen, så hunden ikke behøver tage stilling til om det er en farlig situation eller ej

Held og lykke med det

• #22   16. jan 2008 Alex - rygklap til dig... Way to go ;o)

• #23   16. jan 2008 CH - Tak... Det holdte hårdt.. Men resultatet er enestående.

En hund, der var nervøs ved fremmede hunde og mennesker, og forsøgte at skræmme alle væk... Som kun kunne den mest basale lydighed... og ikke kom når der blev kaldt... og havde tendens til at være angst-bider..

Er idag
    Dch- A hund
    Dch- Agility hund
    Super glad for gæster
    Vil snakke med alle
    Ignorerer andre hunde
    Elsker at arbejde
    Hviler i sig selv.

Jeg er lidt stolt af mig selv... Og meget af min hund.. Der var mange ting der skulle overvindes

• #25   17. jan 2008 Jesper jeg vil da håbe du tager bedre imod råd til træning en du gør her....ellers er det penge ud af vinduet.

• #26   19. jan 2008 jesper: ja, men hvis din hund er i snor og gerne vil hen til den anden mens du står og holder tilbage i den og er nervøs for om den nu gør noget, så føler hunden sig klemt op i en krog og bider derfor fra sig og knurrer.
    det fik jeg at vide af min hundetræner, for nynne kunne også godt finde på at knurre af andre hunde, og jeg holdte hende også tilbage, fordi jeg jo var bange for at hun bed den anden hund, men nu lader jeg hende bare få line og så siger eller gør hun ingenting overhovedet smiley
    håber du kan bruge det til noget (;

• #27   19. jan 2008 det er der også andre der har skrevet kan jeg se smiley

Kommentér på:
knurer af andre

Annonce