{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
798 visninger | Oprettet:

renlig? {{forumTopicSubject}}

hej allesammen,..
nu har vi haft vores lille gravhund i 2-3 uger nu ( ca. ) og i starten gik det fint nok, men nu er hun begyndte at tisse over alt, selv om vi så lukker hende ud, så når hun kommer ind er det første hun gør at sætte sig ind på gulvet og tisse eller prutte ( hehe rigtigt børne venligt ord ;P ) men når vi så ser det skælder vi hende ud og lukker hende lidt mere udenfor.... men ved ikke hvad vi skal gøre, hvad har i gjort ? kunne virkelig godt bruge lidt hjælp ...
hilsen Sarah

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  renlig?
  • #1   5. jan 2008 Jeg vil i hvert tilfælde ikke anbefale skæld ud. Hvis hun forståe ordet nej, ville jeg anvende det istedet. Og så bære hende udenfor stille og roligt.
    Og så er tålmodighed og regelmæssig luftning den sikre vej til en renlig hund:)

• #2   5. jan 2008 Ikke skælde hende ud i alle tilfælde......Det fører intet godt med sig.
    Og har du mærket hvor koldt det er udenfor i øjeblikket? Har DU den store lyst til at gå ud med bar r**? I må lade være med at lukke hende ud, men gå med hende ud og være sikker på at hun får lavet det hun skal:-)

• #3   5. jan 2008 altså at "skælde ud " var måske det forkerte ord, men altså vi siger NEJ til hende, og så løfter vi hende udenfor, men hun står bare ved døren og kigger indenfor..... og ligesom venter, men kan godt se at det er koldt, men de skal jp lære det, ikk ? eller skal vi venter til det bliver lidt varmere og så tage det derfra, men alle siger at de akal lære det fra starten ? men hvad syndes i ?c hilsen Sarah

• #4   5. jan 2008 mette h
    det var en rigtig god observation.

Undskyld Sarah men jeg kunne líkke lade være med at grine af mettes kommentar.
    Hvis du vælger at skælde ud eller sige nej (ved din hund hvad det betyder?)
    besørger din hvalp sig bare et andet sted hvor mor ikke skælder ud. Det er dit arbejde at sørge for at din hvalp får støtst mulig chance for at få succes.
    Det betyder, du skal sørge får at den hvalp ikke gør det indenfor..............og hvis den kommer til det, skal du banke dig selv i panden og sige fjols, jeg har glemt noget smiley

• #5   5. jan 2008 Aldrig skæld ud.. Efter 1 sek ved hunden alligevel ikke hvad det er at den har gjort forkert.
    Hav tålmodighed og husk at tage den ud hver gang, den har sovet, spist, leget og når der kommer nye mennesker (hvalpe kan godt blive meget vilde og tisse når der kommer nye mennesker).
    Bliv ude til at hunden har gjort hvad den skal i haven og ros den meget når den gør det du gerne vil have den til.

Ellers har jeg hørt at du skal lære hunde at tisse på en avis og stille og roligt flytte avisen ud mod døren og til sidst vil avisen være uden for døren og hunden ved at den skal ud for at tisse..

Håber du kan bruge rådene til noget

• #6   5. jan 2008 Min er 10 uger og stort set renlig... Ja jeg tør selvfølgelig ikk sige for meget hehe... (hvis det nu skulle gå den forkerte vej).

Men jeg er med udenfor HVER gang, så jeg ser at han laver noget og hvad han laver.... roser roser og roser og samtidig lærer han kommandoen tis.

• #7   5. jan 2008 Nej, I skal ikke vente til det bliver varmere. Men I skal gå med hende ud, så hun ikke behøver stå derude i uvished. Gå med hende rundt i haven og opfordre hende til at tisse. I skal ikke lege eller noget, bare være hos hende:-))
    Og jeg har ALDRIG brugt aviser til mine hvalpe og de er blevet renlige på max. 1 uge.....Altså som 9 ugers. men det er et 24 timers job at få dem renlige. Ikke engang en god gyser i TV er undskyldning for ikke at gå ud med hvalpen:-))

• #8   5. jan 2008 I skal gå MED hvalpen ud. En hvalp gør kun steder hvor den føler sig tryg, dvs at huset som jo er dens "base" vil være et oplagt sted.
    Derfor skal i gå med den ud, så den har "støttepædagog" med -altså kan slappe af og være tryg.
    -sådan er det at have hvalp. man skal ud i al slags vejr mange mange gange om dagen.

Hvalpen skal ud når den har spist, drukket, leget og sovet, og self hvis den snuser omkring eller bare ligner en der trænger.
    Ignorer når den gør noget indenfor, og masser af ros når den gør det udenfor.

• #9   5. jan 2008 Christina C: Kan man virkelig lære sin hund kommandoen "tis".. Det tror jeg at jeg skal lræe min hund.. hehe

• #10   5. jan 2008 Og der findes ikke dårligt vejr for hundeejere.......KUN dårlig påklædning, så hvis DU synes at det er for koldt at gå ud, må du også acceptere at din hund synes det. Så foregå med et godt eksempel og gå med ud:-))

• #11   5. jan 2008 Louise:

Lotus tisser på kommando.......:-)

• #12   5. jan 2008 Louise Britt P

Ja det kan man... Det gør det hele en del lettere i længden synes jeg. Min gamle Nikki kunne kommandoen,,, og Jamie er begyndt at fatte det lidt...

Men naboerne griner også af mig, når jeg bare står i haven og siger tis tis tis 1000 gange om dagen hehe... men det skal nok lykkes ;o)

• #13   5. jan 2008 til marianne: altså ja, hun ved godt (sådan nogenlunde ) hvad nej betyder, hun kigge op på os og stirrer sådan lidt mærkeligt og ventene ( og stopper for det meste ), jeg kan godt se det med at det er min skyld at den gør det indenfor for hvis den ikke kommer nok ud, finder den jo et andet sted, men hun kommer nemlig ud, vi er meget opmærksomme på det, nu hvor det også er et problem , og lige så snart hun går og snuser i hjørnerne og sådan så går vi ud med hende, men vi skal måske bare ud med hende endnu mere, smiley men tak for det, jeg tror at du har ret, du ved det jo også bedre end mig da du har haft hun længere tid end mig smiley knus sarah

• #14   5. jan 2008 hehe tak allesammen, og ja i har ret jeg skal gå ud med HVER gang, det vil jeg også gøre fra nu af, smiley jeg plejer også at gå med ud ( jeg plejer bare at have for lidt tøj på, men det er min skyld, hehe ;P ) hehe men det lyder helt forkert det jeg skriver, men altså det er ikke sådan at hvis vi først opdager 2 min senere at hun har gjort det indefor så går vi ver og siger nej og lukker hende ud, er det ikke noget med at hunde kan kan huske sådan noget i 3 sekunder elller sådan noget, men vi gør det kun hvis vi kan se at hun sidder og gør det..... men fra nu af vil jeg ALTID gå med hende ud og blive ude til hun har gjort det,,,,,, TAK allesammen smiley

• #15   5. jan 2008 Det skal nok komme .
    Du har fået en masse gode råd, og så lyder det jo også til at du gerne vil lære.
    God fornøjelse med den "bette" smiley

• #16   5. jan 2008 marianne H: hehe tak smiley

• #17   5. jan 2008 Sarah:

Et godt råd??
    HVIS I tager hende når hun sætter sig, så lad være med at sige andet end at skælde dig selv ud, løft hende op og læg hende på ryggen i dine arme. Hunde kan nemlig ikke lide at tisse eller skide på sig selv, så de klemmer sammen og venter til de er ude og bliver sat ned:-))

• #18   5. jan 2008 mette h: hehe tak det tror jeg at jeg vil gøre, hvis det er smiley ( jeg håber på at jeg ikke bliver nød til det så meget mere smiley )

• #19   5. jan 2008 Sarah:

Jeps.....Super godt at du tager imod gode råd herinde fra og tager dem til dig:-)))

• #20   5. jan 2008 hehe ja, det er også så dejligt at alle gider svarer, men kan altid regne med et svar og så er det jo også dejligt når man ved at det er nogen med hund, så de ved hvad de snakker om, ikk smiley

• #21   5. jan 2008 frk.lautrup: jo tak, tror jeg også at vi vil prøve på at gøre, sammen med alle de andre råd jeg har fået smiley

• #22   5. jan 2008 Frk Laudrup.. Der overasker du mig sku.. Plejer ellers at være ret enig med dig, men kan skiseme da ikke lide at du skriver at en hvalp ikke skal ha vand til rådighed hele tiden. Det synes jeg nu nok den skal. Det er da dyrplageri andet.....
    så må vi som mennsker der har valgt at holde dyrene til fange, da bare tage og oppe os og gå ud med den noget oftere. Ikke tage vandet fra den.....

• #23   6. jan 2008 Sarah -som andre osse har sagt, så er det dumt at skælde ud når det smutter for den. For det første kan du ikke skælde hunden ud for at gøre noget forkert den ikke har lært endnu -du får heller ikke skæld ud i skolen hvis du har et svært regnestykke forkert vel? I bliver bare ved at øve til du kan regne det ud;o)
    For det andet kan du osse risikere at lære din hund, at man ikke skal tisse når du er i nærheden, dvs at den bare ville gemme sig et sted og tisse.

Så når du fanger den i det, så gør som mette skrev, med at løfte den op, og så er det bare ud:o)

• #24   6. jan 2008 altså vi skælder hende ikke ud, vi siger bare NEJ til hende, og går med hende ud, bare lige så i ikke allesammen tror at vi står og råber og skriger af hende , vi siger bare Nej og løfter hende ud, men det er ikke sådan at hvis vi opdager at hun har gjort det for 2 min siden at vi så siger NEJ til hende, så går vi bare udenfor med hende...... men tak for rådene smiley hilsen Sarah

• #25   6. jan 2008 Hej Sarah

Sådan en lille hund skal tisse mange gange i løbet af dagen.
    Tænk på , at hvalpen intet forstår i starten, du må blot prøve at påvirke den i den rigtige retning.
    Lige så snart hvalpen vågner, så få den med ud, så skal den nok tisse. Lad den gerne gøre det samme sted f.eks en grusbunke i haven - eller et bestemt sted på gåturen, hvor hvalpen føler sig tryg.

• #26   7. jan 2008 Hej Sarah

I skal med hunden ud HVER gang. I kan lære den at tisse på kommando ved, at sige fx. "tisse", når den gør det og så rose den bagefter. Lad være med at rose for meget MENS den tisser for så stopper den og går med ind og tisser (har prøvet det ;-)) Men aldrig skælde den ud.
    Efterhånden vil den tisse på kommando og det er smart. Har en ven hvis hund kan lave på kommando!!!!
    Efter søvn, leg og mad skal den ud og tisse. God fornøjelse - jeg var ved at gå ud af mit gode skind i begyndelsen, men alt bliver snart bedre smiley

Kh.
    Astrid

• #27   7. jan 2008 Jeg kan se der allerede er givet rigeligt med råd.

Men en rigtig god rettesnor er at hver gang hvalpen har sovet, leget, spist eller drukket, så er det udenfor (hvor I selvfølgelig går med så I kan rose når den laver hvad den skal) Og ellers ca en gang i timen.

Derudover skal der tålmodighed og regelmæssighed til.

Nogle hunde er 99% renlige som 10 ugers, andre er det først som 8 mdrs.

Det kommer som regel helt an på hvor meget arbejde man som ejer ligger i det.

God arbejdslyst smiley

• #28   7. jan 2008 okay tak allesammen, jeg tror at jeg vil gå ud med hende efter leg, sovet og når hun har spist, og lade vær med at skælde hende ud, men det plejer vi heller ikke at gøre, for vi plejer jo først at opdage det senere, men det vil vi stoppe med smiley tak til allesammen, knus Sarah

Kommentér på:
renlig?

Annonce