515 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

træning af cotton træning af cotton

Hejsa. Jeg er den lykkelige ejer af en cotton, Det er en han, og han er nu efterhånden blevet 5 mdr. Han er rigtig kommet i lømmelalderen smiley Jeg har også en anden hund, en labrador på 6 år, og de har det rigtig godt sammen......MEN: Jeg føler ikke jeg kan oprage/træne min cotton. Ikke mere end sådan noget som "sit" og "vente" inden mad bliver serveret. Det der med at komme når man kalder, er kun fordi den store kommer (labrador er sq nem at opdrage hi hi) "nej" forstår han også, men han driller den store hund rigtig meget, og får ham med på VILDE og VOLDSOMME ture rundt i huset. Det vil jeg selvfølglig ikke have, og har i den tid jeg har haft ham (fra han var 8 uger) lavet en "time out" til ham, hver gang han ræsede for meget rundt, eller drillede den store for meget (den store siger desværre ikke fra....) Nu er min cotton så efterhånden blevet så bevidst om sig selv og sine gerninger, at han stikker af, hver gang jeg vil sende ham i time out (hvilket da er meget klogt tænkt smiley .
Det er meget træls med hans opførsel, og kan drive mig til vanvid. Aner ikke hvordan jeg kan få ham til at "falde ned" igen, når han kører sig selv (og den store) helt ud i de vilde lege. Så lige for tiden har jeg en meget drillesyg, højlydt og MEGET aktiv men SUPER DEJLIG cottonhvalp.
Er der nogen som vil øse af deres erfaringer eller gode råd?

Taaaaaaaak :o)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  træning af cotton
  • #1   30. nov 2007 Begynd til hundetræning? :S Ved ikk? smiley

• #2   30. nov 2007 Jeg træner ham hver dag med de simple øvelser... har prøvet at lægge godbidder rundt i huset eller udenfor rundt i haven. Det elsker han, men så er der den store, som virkelig føler sig snydt, og min store skræk er, hvis jeg gør ham jaloux. Han bliver jo nødt til at være afskåret fra denne øvelse, ellers når han at spise alt maden, inden den lille har fundet det smiley
    Ellers træner jeg under hver gåtur, sådan med at gå pænt i snor, komme når jeg kalder og så'n. Igen spiller den store ind. Han er jo med ude hver gang, da han ellers er meget ked af det. Er det forkert at tage ham med? Jeg synes jo bare at den store ikke skal føle sig tilsidesat på nogen måde.

Måske jeg skal lave noget mere individuelt med den lille? Og så lukke øjne og ører for den stores beklagelser??? Er dog stadig nervøs for at en evt forskelgøren kan udløse jalousi smiley

• #3   2. dec 2007 Jeg vil anbefale hundetræning, hvis du ikke allerede går til det. Der får du hjælp til problemerne og lærer din hund almen lydighed. Og jeg har meget meget gode erfaringer med min coton og hundetræning. Hun lærer alt på rekord tid og er super glad for træningen.

Kommentér på:
træning af cotton

Annonce