træning af cotton træning af cotton
Hejsa. Jeg er den lykkelige ejer af en cotton, Det er en han, og han er nu efterhånden blevet 5 mdr. Han er rigtig kommet i lømmelalderen Jeg har også en anden hund, en labrador på 6 år, og de har det rigtig godt sammen......MEN: Jeg føler ikke jeg kan oprage/træne min cotton. Ikke mere end sådan noget som "sit" og "vente" inden mad bliver serveret. Det der med at komme når man kalder, er kun fordi den store kommer (labrador er sq nem at opdrage hi hi) "nej" forstår han også, men han driller den store hund rigtig meget, og får ham med på VILDE og VOLDSOMME ture rundt i huset. Det vil jeg selvfølglig ikke have, og har i den tid jeg har haft ham (fra han var 8 uger) lavet en "time out" til ham, hver gang han ræsede for meget rundt, eller drillede den store for meget (den store siger desværre ikke fra....) Nu er min cotton så efterhånden blevet så bevidst om sig selv og sine gerninger, at han stikker af, hver gang jeg vil sende ham i time out (hvilket da er meget klogt tænkt
.
Det er meget træls med hans opførsel, og kan drive mig til vanvid. Aner ikke hvordan jeg kan få ham til at "falde ned" igen, når han kører sig selv (og den store) helt ud i de vilde lege. Så lige for tiden har jeg en meget drillesyg, højlydt og MEGET aktiv men SUPER DEJLIG cottonhvalp.
Er der nogen som vil øse af deres erfaringer eller gode råd?
Taaaaaaaak :o)
maj 2006
Følger: 4 Følgere: 26 Hunde: 4 Emner: 48 Svar: 211
jul 2007
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 5 Svar: 10
Ellers træner jeg under hver gåtur, sådan med at gå pænt i snor, komme når jeg kalder og så'n. Igen spiller den store ind. Han er jo med ude hver gang, da han ellers er meget ked af det. Er det forkert at tage ham med? Jeg synes jo bare at den store ikke skal føle sig tilsidesat på nogen måde.
Måske jeg skal lave noget mere individuelt med den lille? Og så lukke øjne og ører for den stores beklagelser??? Er dog stadig nervøs for at en evt forskelgøren kan udløse jalousi
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
træning af cotton