Hjælp! Han bider i alt!! {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen!
Min mor og jeg er de lykkelige ejere af vores blandingshund på ca. 10 måneder. Vi har bare det problem, at han bider i alt! Hvis vi er væk i 5 min. kan han i mellemtiden være hoppet op på bordet og taget diverse ting og bidt dem fuldstændig i stykker! Han har sågar spist håndcremer og cykellygter. Når vi er der, gør han ingenting, men så snart vi er væk, tager han alt indenfor rækkevidde.
Det skal lige siges, at han bliver motioneret meget og har rigeligt med legetøj + træstykker han kan bide i!
Har nogen af jer derude oplevet lignende? Og har i nogle seriøse svar på, hvordan vi evt. får løst vores problem?
På forhånd tak!
Ulrikke & Bounty :O)
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Altså starte med at lade ham være alene i få min og efterhånden som det går godt, så øg tiden langsomt.
Jeg ville lave så han kun har adgang til et enkelt rum - mange hunde føler sig mere trygge så. Istedet for legetøj og pinde ville jeg give ham et enkelt lækkert ben (eks. et fyldt marvben), som han skal bruge lidt tid på at få tygget sig igennem.
Inden i starter alene hjemme træningen, så sørg for at han er træt. Lav rolige aktiviteter med ham. Eksempelvis at søge godbidder eller læg et spor. Altså et eller andet der gør ham mentalt træt.
Du skriver at ham får masser af motion... Måske i skulle bytte noget af motionen ud med noget problemløsning + søgeøvelser. Motion gør ofte ikke en hund træt, bare mere udholdende...
Håber du kan bruge rådene...
jun 2007
Følger: 6 Følgere: 3 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 795
Har du overvejet at begynde til agility, lydighed eller anden form for træning?
Border Collien er jo lavet til at arbejde dagen lang...
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 4
Problemet er at vi ikke kan sige nej til ham, når han tager tingene, fordi vi er der jo ikke. Og det sker oftest, når vi kun er væk i 10 min.
okt 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 21 Svar: 41
Hjælp! Han bider i alt!!