2 træning..Øv.. 2 træning..Øv..
Idag stod den så på Nicos anden træning.. Idag stod den ikke på lydighed, men søg ! Hjælp, det var jo kun anden gang.. så blev det vores tur, snoren af og et puf i den rigtige retning - SØG FELT !
Og så var det han gloede på mig, som om han tænkte - Mor, hvad er det du siger...??
Og i næste nu gik det op for lille Nico at snoren var af.. Og hvad er det nu lige det betyder..?? FRIKVARTER !!
Jeps, afsted det gik, efter de andre, og så står man der med alle sine talenter, var ellers lige så stolt af han havde lært at dæk !
Men vi prøver igen på lørdag, og i kan tro der bliver trænet hvert ledigt minut fra nu af..
Betina og Nico, som trods alt blev en træt hund...
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 36 Hunde: 1 Emner: 509 Svar: 2.021
maj 2007
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
Jeg må indrømme at det kender jeg ikke til.. har altid foreberdet mig først, inden at jeg ber hunden om at udføre øvelsen..
Det første spor på 100 m gik Babett da hun var 12 uger gl. og det første felt, da hund var 10 uger gl.
Jeg brugt ca. 3 dage om ugen, (2 uger) på at indlære hende i at søge..
Alt forgik med langline på.. så man havde styr på hvor hvalpen var på vej hen. så den ikke smutter ud af feltet..
Det bevirker i dag på at vi går en runde rundt om feltet, og så bliver hun i feltet, og søger efter det hund er sat til.
maj 2007
Så er du den første i mit hundeliv, som aldrig har "problemer" når din hund de første gange skal arbejde mellem andre hunde. Men flot.
Jeg har selv haft retrievere i over 25 år og været instruktør i 15 år, så jeg har mødt lidt af hvert. Mine hunde har heller ikke de store problemer, men lidt bliver de altså distraheret af andre hunde og for MIG at se er det en helt normal adfærd..:-))
okt 2007
maj 2007
Så er retrieverne det også.....*GG*
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
Mener du at den indlæringsmetode der beskrives, med en helt ny hund, der kommer på træningspladsen for første gang, og som bliver sat hen til et felt og så får snoren af, et puf i den rigtige retning og en kommando den ikke kender er den rigtige måde at gøre tingene på ?!?
Som jeg læser det, så er det den sikre vej til at hunden aldrig nogensinde "indhenter" de andre på holdet !!!
/Carina
maj 2007
NEJ, det mener jeg helt bestemt ikke. Jeg har også skrevet at Rom blev ikke bygget på en dag. Det skal både forstås sådan at hundeføreren ikke kan forlange at hunden kan ALT hvad den kan hjemme i haven, men så andelig også at jeg har svært ved at forstå at en hund, som kommer et nyt sted 2. gang skal lave arbejde uden snor på. JEG kan kun tale ud fra retrieverne og jeg bruger OCEANER af tid på at træne hundene MED snor på. Kontaktøvelser og lydighed, inden jeg tager snoren af. Jeg synes at trænerne har begået en klar brøler. Hunden er ikke blevet en fløjtnede klogere og hundejeren går derfra med en følelse af at "dette lærer jeg ALDRIG"!! DET er ikke det, JEG forstå ved god træning. Så vi er HELT enige.
Men dermed ikke være sagt at jeg ikke kender til problematikken med at ens hund kan det hele derhjemme men "laver ged i den", så snart der kommer distraktioner på. Hvis det var så nemt at hunden kunne ALT uanset hvor den var, var der jo ingen grundt til, for mig, at gå til træning med min hund. Jeg ved GODT hvordan jeg skal gøre og hvilke mål jeg har med min hund. Men det nytter ingenting, hvis hun ikke får distraktionerne fra de andre hunde og dem kan jeg ikke give hende herhjemme. DERFOR går jeg til træning med min hund:-))
sep 2005
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 1.356
OK - så er vi helt enige ;o).
I øvrigt lyder det for mig også til at det niveau hunden bliver startet op på er alt for højt ...
/Carina
okt 2007
maj 2007
No way... Hundetræning er en blanding af sjov, hygge og en snert af alvor. Nico får ingen traumer. Han har haft en herlig træningsdag:-)) Men ja de (trænerne) har, efter MIN mening, forlangt for meget af ham endnu. Du tager det stille og roligt og hatten af for det. Det er desværre bare ikke alle hundefører der gør det (min kære mand inklusive). Han HADER hvis Lotus driller ham og ikke gør hvad han siger når vi er til agility. Så overtager jeg hende gerne, for jeg tager det helt anderledes roligt. Så jeg VED hvordan man, som hundefører, kan stå og føle sig ualmindelig dum (det har jeg selv gjort ca. 1.000.000 gange). Så ingen kritik af dig. Dejligt at du træner med din hund og at du tager det stille og roligt:-))
okt 2007
Jeg tror bare vores træner prøvede idag fordi vi kun var 3 hunde, og de andre 2 jo har været med fra start og så er noget længere end Nico og mig.. Men Nico nød det, og han kender jo godt kommandoen SØG fra vores have træning, han har bare ikke prøvet at der var "kanter" før.. De andre 2 klarede det SÅ godt, og Nico og mig skal nok komme efter det..
maj 2007
jun 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 80 Svar: 341
okt 2007
Nico er 5 mdr, og lige starteugest "hold for små racer" Jeg tror altså ikk at han er noget bogstav.. Vi træner alt det hjemme som der er tid til, men jeg må da indrømme at med 2 små børn er det begrænset.. Vi var jo 2 voksne da Nico blev købt, men når man så pludselig kun er sig selv kniber det med tiden.. Har overvejet om min store på 3½ evt kunne bruges dom hundeholder når vi træner indklad.... ?
2 træning..Øv..