{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
760 visninger | Oprettet:

Forventninger til træning {{forumTopicSubject}}

En lidt mere passende overskrift..
Håber på flere svar..
Jeg har kopieret den tidligere tråd ind.

Skrevet: 04-11-2007 20:10:09 Slet hele emnet

Vi har snakket lidt om hvad man forventer når man melder sig til hundetræning. Det være sig i en forening eller privat.

Hvad synes du er vigtigt ?

Afhængig af hunde og chokolade!

Skrevet: 04-11-2007 20:12:33

At der godt må være humor idet. Det skal ikke være 100 % seriøst..

Rikke B

Skrevet: 04-11-2007 20:16:56

Jeg forventer at jeg kan få noget input på hvordan jeg kan blive en bedre hundefører - og selvfølgelig også ideer til div træningsopgaver vi kan lave derhjemme. Efter min mening er det jo ikke hunden der skal trænes men mig smiley Hundetræningen foregår jo derhjemme i ugens løb.

Alex N

Skrevet: 04-11-2007 20:17:17 Slet indlæg

Skal det være et lukket hold, der kører i 12 uger ( hvalpe) eller må der løbende komme nye hvalpe på holdet ?
Skal der være teori ? Hvor tit og om hvad.... Og hvor længe ?.. Skal der feks. være teori på et konkurrencehold ?
Hvad er vigtigst at lære ? Lydighed eller adfærd
Fysiske rammer ( træningspladsen og klubhus ) hvor vigtige er de ?

Alex N

Skrevet: 04-11-2007 20:19:04 Slet indlæg

Skal der være et fast program, som bliver udleveret, så alle ved hvad der skal ske fra gang til gang, og man kan se hvad man har af lektier til næste gang ?

Skal det være fastlagt på forhånd eller sammensættes ud fra hundeførernes ønsker ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forventninger til træning
  • #1   4. nov 2007 Mine forventninger er i dag udløst. Har været oppe til prøve idag og fik en flot 1 plads. Den sociale del og træning med min hund er bestemt det vær, både for mig og min hund.. Så nu kan vi gå vinteren i møde og håbe den går stårkt så vi igen kan komme til træning..

• #2   4. nov 2007 når jeg skal til træning, forventer jeg et eller andet sted at træneren er en go menneskekender, så de kan se hvordan de skal gå til mig, så jeg kan få mest ud af det med min hund....

jeg er ikke så meget til teori, hvis det er uden hund, jeg mener at man skal have noget at vide og kunne afprøve relativt kort efter, så man får mest muligt ud af det...

• #3   4. nov 2007 Jeg forventer en træning der bliver tilpasset den enkelte hund og fører.

Jeg forventer min træner har mere end et redskab til et problem.

Jeg forventer gensidig respekt både mig træner og de andre på holdet.

Og jeg forventer der bliver stillet krav til mig på lige fod med jeg stiller krav.

• #4   4. nov 2007 Forventer du at træneren siger tingene lige ud som træneren oplever det, og kommer med noget konstruktivt til at løse problemet eller
    skal træneren på en pæn måde pakke budskabet lidt ind og via. pædagogiske metoder ændre adfærden ?
    Feks : Hunden springer op ad føreren, som holder en godbid højt ( ved lineføring )

• #5   4. nov 2007 Feks : Hunden springer op ad føreren, som holder en godbid højt ( ved lineføring )

den der ville man da bare skulle sige det lige ud, der er ingen grund til at pakke det ind... det gør hundene heller ikke....

• #6   4. nov 2007 Alex ...ved ikke om dit ? er til mig men jeg svare alligevel ;o)

Ved mig skal tingene siges lige ud........Jeg gider ikke bruger hverken tid eller energi på at skulle finde ud af hvor alvorligt min træners synes et givent problem er fordi det skal pakkes ind.

Om jeg så er enig med ham er en anden sag :o))

• #7   4. nov 2007 Det kunne også være : Lad være med at gentage kommandoen 5 gange hurtigt efter hinanden.
    Sig det EN gang og derefter hjælp hunden til det du har bedt om.. Feks sit

• #8   4. nov 2007 Jannie : ? var generelt til alle.
    Jeg vil også helst have klar besked, men nogle bliver fornærmede over det..

Jeg plejer at give klar besked... Nogle er ikke kommet igen

• #9   4. nov 2007 Jeg smutter nu men vender spændt tilbage senere

• #10   4. nov 2007 ville du sige sådan til en hundefører...

Det kunne også være : Lad være med at gentage kommandoen 5 gange hurtigt efter hinanden.
    Sig det EN gang og derefter hjælp hunden til det du har bedt om.. Feks sit

for jeg ville da mene at hunden skal kunne øvelsen inden, man sætter kommando på...

• #11   4. nov 2007
    Jeg forventer at træningen passer til det hund og føre kan,og at man kan hente hjælp ved sin træner hvis der er et problem.Som man som føre ikke kan magte,trænren skal have mere end et redskab at arbejde med,og at der vil være flere kurser for hundeføre og at der er et godt kammaratskab på holdet hvor man har respekt for hinanden.

• #12   5. nov 2007 Patricia : Ja.. Jeg mener hvis hunden kan øvelsen når den er opmærksom og får lov at tænke over det.. Det får den jo ikke når den får samme kommando med 2 sek, mellemrum

• #13   5. nov 2007 jeg forventer at vi på holdet er nogenlunde lige. Altså at der bliver lavet hold efter ambbitionsniveauet og efter hvad hundene kan. Jeg har prøvet at gå på hold, hvor der var meget stor forskel på de forskellige hundes formåen og det var altså jævnt kedeligt. Selvfølgelig kan man gå og selvtræne, men jeg synes også det giver noget at man på eksempelvis et konkurrencehold, uanset niveau, kan give hinanden feedback.
    Jeg synes at der bør være teori på alle niveauer - der bliver hele tiden ny viden indenfor træning, adfærd, motivation osv. og det mener jeg at trænerne bør sætte sig ind i, så det kan videreformidles. Jeg mener derfor at man sagtens kan have teori, også for "gamle" garvede hundefolk...
    Man kan vel altid lære noget nyt...

• #14   5. nov 2007 vil lige tilføje at teori jo kan være mange ting... det kunne i princippet også være noget om at lære at styre nervøsitet til en konkurrence eller andet der måske ikke lige går udelukkende på hunden...

• #15   5. nov 2007 kom lige i tanke om noget, som også er meget vigtig for mig, når jeg kommer til træning. At det ikke altid er det samme vi laver. Jeg gik for nogle år siden til træning i en DCH-klub, hvor vi udelukkende lavede det der stod i konkurrenceprogrammet. - kan sandelig godt forstå at der stort set kun var konkurrencehundefører på alle andre end kursesholdene. Nogle gange er man altså bare nødt til at lave noget andet ellers bliver det simpelthen for kedeligt, synes jeg.
    Men jeg mener bestemt ikke at det behøver være træneren der kommer med forslag til anderledes træning - det kunne jo også være hundeførerne, der har læst/hørt om noget sjovt, der skal afprøves...

Kommentér på:
Forventninger til træning

Annonce