Sileo som præmedicinering ved dyrlægebesøg {{forumTopicSubject}}
Hej! Er der nogen, der har erfaring med at bruge Sileo som præmedicinering til dyrlægebesøg, som vil dele den med mig?
Jeg er især interesseret i følgende:
1 Triggers og udfordringer: Hvad er hundens specifikke problemer? Er den utryg ved alle fremmede, kun dyrlæger eller specifikt ved håndtering og berøring, eller…?
2 Dyrlægebesøg uden Sileo: Hvordan reager hunden normalt hos dyrlæge, UDEN præmedicinering? Både adfærdsmæssigt og observerede fysiologiske reaktioner ?
3 Dyrlægebesøg med Sileo: Hvad udviser pågældende hund af reaktioner, både adfærdsmæssige og fysiologiske, ved dyrlægebesøg med Sileo som præmedikament ?
Desuden, uanset årsag til anvendelsen af Sileo (lyd fobi/andet):
• Har nogen oplevet, at Sileo forværrede hundens angst/reaktion?
• Kan en hund, der har fået Sileo, stadig have lyst til, energi til, og også nemt klare, en god travetur (fx halvanden time) og/eller aktivt deltage i træning (fx 1 times tricks-hold)? Jeg tror nemlig endnu ikke helt at jeg har forstået om det er hundens følelsesmæssigereaktion på triggere der ændres/dæmpes, eller om det er den fysiologiske og adfærdsmæssige reaktion der ændres/dæmpes/sløves, eller?
Del gerne jeres erfaringer! ??
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 660 Emner: 122 Svar: 7.062
• Har nogen oplevet, at Sileo forværrede hundens angst/reaktion?
• Kan en hund, der har fået Sileo, stadig have lyst til, energi til, og også nemt klare, en god travetur (fx halvanden time) og/eller aktivt deltage i træning (fx 1 times tricks-hold)? Jeg tror nemlig endnu ikke helt at jeg har forstået om det er hundens følelsesmæssigereaktion på triggere der ændres/dæmpes, eller om det er den fysiologiske og adfærdsmæssige reaktion der ændres/dæmpes/sløves, eller?
Har brugt det nytår og var glad for det.
Det forværrede ikke angsten - det gjorde at han lå midt på gulvet og snorksov som om det var enhver anden aften
Jeg kunne sagtens træne med ham hjemme hvilket jeg gjorde og jeg oplevede ingen sløvhed der. Heller ikke dagen derpå. Jeg gik en god lang tur efter dosis og da var der lyst. Han var som han plejede men mindre utryg ved brag
Jeg var rigtig glad for at bruge det og faktisk gjorde det at jeg kunne sættes dosis ned løbende de kommende år og skifte til at kosttilskud i håndkøb
For mig at se var det derfor årsagen det virkede på
Ved dyrlæge besøg har jeg kun erfaring med prægabalin. Et eminent produkt til angst og smerter synes jeg. Det gives en time før og er på recept
okt 2023
Følgere: 97 Emner: 26 Svar: 3.040
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 660 Emner: 122 Svar: 7.062
Sileo som præmedicinering ved dyrlægebesøg