{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
283 visninger | Oprettet:

Sileo som præmedicinering ved dyrlægebesøg {{forumTopicSubject}}

Hej! Er der nogen, der har erfaring med at bruge Sileo som præmedicinering til dyrlægebesøg, som vil dele den med mig?

Jeg er især interesseret i følgende:
1 Triggers og udfordringer: Hvad er hundens specifikke problemer? Er den utryg ved alle fremmede, kun dyrlæger eller specifikt ved håndtering og berøring, eller…?
2 Dyrlægebesøg uden Sileo: Hvordan reager hunden normalt hos dyrlæge, UDEN præmedicinering? Både adfærdsmæssigt og observerede fysiologiske reaktioner ?
3 Dyrlægebesøg med Sileo: Hvad udviser pågældende hund af reaktioner, både adfærdsmæssige og fysiologiske, ved dyrlægebesøg med Sileo som præmedikament ?

Desuden, uanset årsag til anvendelsen af Sileo (lyd fobi/andet):
• Har nogen oplevet, at Sileo forværrede hundens angst/reaktion?
• Kan en hund, der har fået Sileo, stadig have lyst til, energi til, og også nemt klare, en god travetur (fx halvanden time) og/eller aktivt deltage i træning (fx 1 times tricks-hold)? Jeg tror nemlig endnu ikke helt at jeg har forstået om det er hundens følelsesmæssigereaktion på triggere der ændres/dæmpes, eller om det er den fysiologiske og adfærdsmæssige reaktion der ændres/dæmpes/sløves, eller?

Del gerne jeres erfaringer! ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet afløb i badeværelse 400 kr.
  • Samle en sofa 300 kr.
  • Jeg har brug for en VVS mand , til at skift bruse stang og sæt ind en filter 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe x2 250 kr.
  • Toilet der løber 675 kr.
  • udskiftning af skuffeudtræk i køkkenskab 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sileo som præmedicinering ved dyrlægebesøg
  • #1   27. jan Desuden, uanset årsag til anvendelsen af Sileo (lyd fobi/andet):
    • Har nogen oplevet, at Sileo forværrede hundens angst/reaktion?
    • Kan en hund, der har fået Sileo, stadig have lyst til, energi til, og også nemt klare, en god travetur (fx halvanden time) og/eller aktivt deltage i træning (fx 1 times tricks-hold)? Jeg tror nemlig endnu ikke helt at jeg har forstået om det er hundens følelsesmæssigereaktion på triggere der ændres/dæmpes, eller om det er den fysiologiske og adfærdsmæssige reaktion der ændres/dæmpes/sløves, eller?

Har brugt det nytår og var glad for det.

Det forværrede ikke angsten - det gjorde at han lå midt på gulvet og snorksov som om det var enhver anden aften

Jeg kunne sagtens træne med ham hjemme hvilket jeg gjorde og jeg oplevede ingen sløvhed der. Heller ikke dagen derpå. Jeg gik en god lang tur efter dosis og da var der lyst. Han var som han plejede men mindre utryg ved brag

Jeg var rigtig glad for at bruge det og faktisk gjorde det at jeg kunne sættes dosis ned løbende de kommende år og skifte til at kosttilskud i håndkøb

For mig at se var det derfor årsagen det virkede på

Ved dyrlæge besøg har jeg kun erfaring med prægabalin. Et eminent produkt til angst og smerter synes jeg. Det gives en time før og er på recept

• Isabelle
    Isabelle Tilmeldt:
    okt 2023

Følgere: 97 Emner: 26 Svar: 3.040
    #2   28. jan Min yngste hund er bange for at få klippet kløer - meget bange. I nærmeste fremtid skal de klippes igen, og jeg har tænkt mig at prøve at give hende Tessie, der lyder til at fungere som Sileo en times tid før dyrlægebesøget. Jeg kan gerne lige skrive et par ord om, hvordan det gik smiley

• #3   28. jan Tessie bruger vi også på klinikken - det skal Perle have ved vac og så håber vi de kan se tænderne

Kommentér på:
Sileo som præmedicinering ved dyrlægebesøg

Annonce