{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
312 visninger | Oprettet:

Indica J
Indica J
Emner: 2 Svar: 9

Fitness? {{forumTopicSubject}}

Linus skal igang med noget fitness, hvordan kommer vi bedst igang med det?
Skal jeg mon tilmelde os på noget hold (det kan blive noget af en udfordring da han hader fremmede hanhunde - og visse hunde af begge køn)?

Hvad anbefaler i at skaffe til at starte med for at kunne træne herhjemme?

Del endelig jeres viden smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Stoppet afløb i badeværelse 400 kr.
  • Samle en sofa 300 kr.
  • Jeg har brug for en VVS mand , til at skift bruse stang og sæt ind en filter 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe x2 250 kr.
  • Toilet der løber 675 kr.
  • udskiftning af skuffeudtræk i køkkenskab 1.400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fitness?
  • #1   26. jan Tror du kan få lidt hjælp ved at læse denne tråd: https://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/1391069-fitness_udstyr

Man behøver ikke gå på hold, men det kan være rigtig godt for lige at få hjælp til hvilke øvelser der er gode at lave og hvordan man bedst gør det, hvis man er helt ny smiley
    Nogle behandlere og trænere giver også gerne ene timer, så det kunne du måske undersøge i dit område.

Og ellers er det bare at gå i gang. smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#2   26. jan Tak Solvej, jeg kigger lige i den tråd smiley
    Ene timer må være vejen frem for os smiley

• #3   26. jan Jeg ved der er noget der hedder hoopers træning på hold. Måske var det noget? smiley

• #4   26. jan Hoopers har intet med fitness at gøre, det er nærmere agility men med ringe og tønder i stedet for spring smiley

Det kan også være du er heldig at kunne finde noget introduktion til fitness online.

• #5   26. jan Jeg synes det er rigtig vigtigt at få kyndig hjælp til at starte med.

Ligesom når man selv starter til styrketræning, er det rigtig rart at have en personlig træner på, som kan guide, så man bruger kroppen korrekt, har den rette position og holdning, når man skal lære at aktivere de små muskelgrupper, man ikke vidste fandtes,eller benytte sig af maskinerne, som i langt de fleste tilfælde, gør at man ikke kan fucke noget op smiley

Det samme gælder for hundene, det handler om ro, når man træner styrke med sin hund, man lærer at få hunden i korrekt position, og hvordan man belønner korrekt, det har også meget at sige, hvordan man placere sin belønning.
    Jeg synes faktisk de bedste hunde fitness trænere er dem som behandler hunde.
    Jeg har gået på fitness hold, men hvor der ikke var fokus på at lære hvordan hunden bruger sin krop korrekt og hvordan man selv placere sin krop og hånd, når man belønner.

Jeg smider lige et link ind til nogle rigtig gode videoer, helt fra begynder stadiet, når hunden skal starte stille og roligt op med styrketræning til advanced plan smiley
    Samt deres fantastiske gruppe på Facebook, hvor det er uddannet fitness og behandlere, som styrer og hjælper folk i gruppen, her kan du poste hvordan du træner fitness øvelserne med din hund, og de kommer så med feedback, det er så smart smiley

Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at styrketræne hund hele hundens liv, når man først ved hvor meget det giver, det er helt vildt, og hvor vigtigt det er for hundens sundhed og alderdom at være stærk i kroppen smiley

• #6   26. jan Okay så blev jeg lidt klogere smiley

• #7   26. jan https://canineconditioningcoach.com/?s=

Masser af videoer, af øvelser fra foundation niveau til advanced, smiley

Facebook gruppen:
    https://www.facebook.com/groups/CanineConditioning.BodyAwareness

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#8   26. jan Tak for jeres svar, jeg læser det hele smiley

Mathilde, jeg tænker også at noget introduktion må være vejen frem. Men noget kommer vi til at gå igang med stille og roligt - sammen med noget andet træning vi skal have startet op på.
    Tak for links, jeg kigger på dem smiley

• #9   26. jan Selv tak, film gerne jeres træning, og post det i facebook gruppen, de er klar til at guide, og de er virkelig dygtige smiley

• #10   26. jan Do more with your dog har Canine Conditioning Fitness, som man kan lege med derhjemme uden at gøre noget forkert. Der er vejledning til alle øvelser.
    Start på niveau 1.
    Når det er sagt, så anbefaler jeg altid at få instruktion, før man kaster sig ud i en ny sport - det gælder for mennesker såvel som dyr. Man kan så nemt komme galt af sted, hvis ikke man ved hvad man laver.

• #11   26. jan Det burde jeg lave med perle - hun er virkelig muskelfattig

Tak for inspiration smiley Jeg må ind og lure lidt på det

• #12   26. jan Ps Linus ser altid så sød ud smiley

• #13   26. jan Fitness lyder spændende smiley
    .... men hvorfor fitness? Er det fordi du gerne vil lave noget sammen med din hund, eller er det fordi I har fået af vide af en dyrlæge/ fysio, at den skal i gang med træning?
    - Jeg vil mægtig gerne hjælpe med at sende nogle øvelser i din retning, men skal lige sikre mig at det ikke er fordi den har et fysiologisk problem smiley

• #14   26. jan Lens det kan varmt anbefales, Lucky ELSKER fitness. Det er en af de få ting vi kan gå på hold i, hvor han faktisk er aktiv under hele træningen og altid er klar på mere. Hvilket er heldigt, for han har jo dårlige knæ, så det er super godt for ham smiley Teemo elsker det også, men Teemo elsker alt, og Rosa var så sød når hun lavede det.
    Det sværeste er faktisk med de små, at finde ting der matcher i størrelsen. Vi har lidt fra bobbles (det til børn) som er super fint når man ikke er så stor. Fitpaws laver også nogle ting i str lille, men i nogle øvelser er selv de for store. Vi snakker om at prøve at skærer en tennisbold over til potetargets smiley

• Indica J
    Indica J Tilmeldt:
    jan 2025

#15   26. jan Mathilde, det vil jeg gøre smiley

Lens, jeg er helt enig smiley
    Der hjælper også at han er så nuttet, så kan han slippe afsted med meget mere herhjemme smiley

Malene, det var en god hjemmeside, tak for den smiley

Kommentér på:
Fitness?

Annonce