312 visninger
|
Oprettet:
Fitness? {{forumTopicSubject}}
Linus skal igang med noget fitness, hvordan kommer vi bedst igang med det?
Skal jeg mon tilmelde os på noget hold (det kan blive noget af en udfordring da han hader fremmede hanhunde - og visse hunde af begge køn)?
Hvad anbefaler i at skaffe til at starte med for at kunne træne herhjemme?
Del endelig jeres viden
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 215 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.296
Man behøver ikke gå på hold, men det kan være rigtig godt for lige at få hjælp til hvilke øvelser der er gode at lave og hvordan man bedst gør det, hvis man er helt ny
Nogle behandlere og trænere giver også gerne ene timer, så det kunne du måske undersøge i dit område.
Og ellers er det bare at gå i gang.
jan 2025
Emner: 2 Svar: 9
Ene timer må være vejen frem for os
nov 2024
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 197
nov 2012
Det kan også være du er heldig at kunne finde noget introduktion til fitness online.
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.886
Ligesom når man selv starter til styrketræning, er det rigtig rart at have en personlig træner på, som kan guide, så man bruger kroppen korrekt, har den rette position og holdning, når man skal lære at aktivere de små muskelgrupper, man ikke vidste fandtes,eller benytte sig af maskinerne, som i langt de fleste tilfælde, gør at man ikke kan fucke noget op
Det samme gælder for hundene, det handler om ro, når man træner styrke med sin hund, man lærer at få hunden i korrekt position, og hvordan man belønner korrekt, det har også meget at sige, hvordan man placere sin belønning.
Jeg synes faktisk de bedste hunde fitness trænere er dem som behandler hunde.
Jeg har gået på fitness hold, men hvor der ikke var fokus på at lære hvordan hunden bruger sin krop korrekt og hvordan man selv placere sin krop og hånd, når man belønner.
Jeg smider lige et link ind til nogle rigtig gode videoer, helt fra begynder stadiet, når hunden skal starte stille og roligt op med styrketræning til advanced plan
Samt deres fantastiske gruppe på Facebook, hvor det er uddannet fitness og behandlere, som styrer og hjælper folk i gruppen, her kan du poste hvordan du træner fitness øvelserne med din hund, og de kommer så med feedback, det er så smart
Jeg kan slet ikke forestille mig ikke at styrketræne hund hele hundens liv, når man først ved hvor meget det giver, det er helt vildt, og hvor vigtigt det er for hundens sundhed og alderdom at være stærk i kroppen
nov 2024
Følger: 14 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 197
maj 2007
Masser af videoer, af øvelser fra foundation niveau til advanced,
Facebook gruppen:
https://www.facebook.com/groups/CanineConditioning.BodyAwareness
jan 2025
Mathilde, jeg tænker også at noget introduktion må være vejen frem. Men noget kommer vi til at gå igang med stille og roligt - sammen med noget andet træning vi skal have startet op på.
Tak for links, jeg kigger på dem
maj 2007
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 157 Svar: 12.782
Start på niveau 1.
Når det er sagt, så anbefaler jeg altid at få instruktion, før man kaster sig ud i en ny sport - det gælder for mennesker såvel som dyr. Man kan så nemt komme galt af sted, hvis ikke man ved hvad man laver.
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 660 Emner: 122 Svar: 7.062
Tak for inspiration Jeg må ind og lure lidt på det
apr 2018
Følger: 19 Følgere: 660 Emner: 122 Svar: 7.062
jul 2011
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 17 Svar: 29
.... men hvorfor fitness? Er det fordi du gerne vil lave noget sammen med din hund, eller er det fordi I har fået af vide af en dyrlæge/ fysio, at den skal i gang med træning?
- Jeg vil mægtig gerne hjælpe med at sende nogle øvelser i din retning, men skal lige sikre mig at det ikke er fordi den har et fysiologisk problem
nov 2012
Det sværeste er faktisk med de små, at finde ting der matcher i størrelsen. Vi har lidt fra bobbles (det til børn) som er super fint når man ikke er så stor. Fitpaws laver også nogle ting i str lille, men i nogle øvelser er selv de for store. Vi snakker om at prøve at skærer en tennisbold over til potetargets
jan 2025
Lens, jeg er helt enig
Der hjælper også at han er så nuttet, så kan han slippe afsted med meget mere herhjemme
Malene, det var en god hjemmeside, tak for den
Fitness?